Toon posts:

Ethernet HP j2585 10/100vg wil niet in RH7.2

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Probeer al 4 dagen mijn Ethernet controler een HP 2585b 10/100VG aan de praat te krijgen in Linux RH 7.2
als ik hem ADD(staat in de lijst van RH) dan krijg ik steeds de melding dat hij het app. niet kan initializeren.
iemand oplossing ?

Verwijderd

Topicstarter
nou jongens wat een experts hier..... tssss
iedereen alleen maar bezig met jullie mooie XP achtergrondje terwijl er mensen zijn die ECHT hulp nodig hebben :(
Jongens BEDANKT. |:(
'k heb het nou zelf gedeeltelijk opgelosd, kaart word
(h)erkent, maar kan nog niet het internet op.
iemand ?? :?

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Wees dan ook ff wat duidelijker man!

Ik ga toch ook niet zomaar een topic beginnen van : "Ik kan niet het internet op...help mij es ff"

Wat heb je allemaal ingesteld?? DHCP of vast ip enzo??

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

• RvdH
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 28-07 15:42

RvdH

Uitvinder van RickRAID

Bwegh.. ik probeer het niet eens, wat een attitude. :r

Verwijderd

Topicstarter
ok
als volgt
ik draai op RH7.2 en heb een HP 2585 10/100, die doet het nu gewoon(in het hardware sys. instellingen)
maar kan niet I net op
RH is werkStation en w2k server als toegang via inet shareing.
DHCP
maar krijg geen koppeling naar netwerk

heb dus eerst probleem gehad met kaart, wou niet door ook usb sharing op irq 9.
In modules.conf usb weg gehaalt, en ook de options=hp100 irq9.
Toen modprobe hp100 in shell, ging goed toen in hardware eth0 toegevoegd, ging prima,zit nou op irq5
Maar met Navigator wil hij niet Inet op.
Instelling voor internet ingesteld, maar daar snap ik het al niet, er staat aleen Modem/Xdsl/Isdn, nu heb ik Xdsl genomen om dat dat via Ehternet werkt, maar niks.
Host not found.
mischien helpt dit een beetje, ik kom nie verder.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 21:05 schreef Mr.Baze het volgende:
Probeer al 4 dagen mijn Ethernet controler een HP 2585b 10/100VG aan de praat te krijgen in Linux RH 7.2
Als ik het goed begrijp heb je hier dus een HP Any LAN kaartje. Dat is een eigen HP protocol (100 Mbit over CAT3!)

Als je de kaart op 100 Mbit zet kan-ie alleen maar met HP "praten". Zet je hem op auto dan zal hij allee maar op 10 Mbit te gebruiken zijn (als je een standaard hub gebruikt).

Dit heeft ff niets met Linux te maken, maar mijn baas heeft afgelopen zomer het gehele HP 100VG netwerk er uit gedonderd. (maar dan met Novell / Windhoos).

Heb je hier wat aan?

Grtz,
Looney Tunes

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Heb hetzelfde probleem ...
Hij moet op Auto-Detect staan, en nog op Half-Duplex 10MB ook, want anders kan hij alleen maar met HP switches lullen ..
Behoorlijk misleidend, maargoed .. hij staat nu in een hele oude machine die ik als webservertje gebruik, en gezien mijn upload toch maar 16 KB/s is is die kaart ruim voldoende, voor de rest van mun netwerk heb ik lekker Intel Pro 100+ kaartjes, en ik moet zeggen dat dat zeeeer relaxed werkt nu ik al die realtek 10/100's eruit gemieterd heb ...

Lagere processor belasting & hogere doorvoer ... zelfs met een goedkoop 10/100 target switchje

En nu effies back OT ..
Alhoewel die naam anders doet vermoeden, het is niet een echte 10/100 NIC ... en als je een kaart hebt die uit een hp/novel-netwerk komt ... moet je hem eerst met een dos-utility van HP (hpvgset) herconfigureren ... anders doetie ut nie.
Factory Defaults werken overigens prima met zo ongeveer alle netwerken, maar helaas alleen op 10MB

Suc7

Jive's Box
Jive @ DNET

Verwijderd

ik gebruik ook een hp100vg kaarten [j2573a] Ik heb een hp100vg hub [AdvanceStack 14] en ik gebruik het met een verbindingssnelheid van 100Mb/s en het werkt goed. Ik heb 't geprobeerd met CAT3 maar dat werkte niet, CAT5 wel. je hebt volgensmij minimaal CAT5 met 8 goed aangesloten aders nodig voor 100vg. Ik heb met win95, win98, winNTserv, linux 2.0, linux 2.1, linux 2.2 gewerkt i.c.m. die 100vg kaarten. je hebt idd het dos progje van hp nodig, op de hp website moet je maar is naar 100vg zoeken [manual, driverdisk, faq, e.d.]
als ik de hp100 module laad krijg ik in m'n log te staan dat hij verbonden is met een 100Mb/s VoiceGrade AnyLAN netwerk..of dat hij dat niet is...

Verwijderd

Topicstarter
aha, als ik goed begrijp staat dat ding dus HP taal tegen mijn andere kaart te lullen in de server(w2k)
hpvgset heb ik dus zal hem daar mee ff instellen.
gebruik trouwens een progie op de server voor de linux box(soort proxy).
ga ff proberen

Verwijderd

Er worden hier volgens mij een aantal dingen door elkaar gehaald. Het is idd een beetje een apart systeem, maar niet compleet van HP, het voldoet namelijk aan de IEEE 802.12 standaard. Dat die stroompjes op een vreemde manier door de kabel gaan, is helemaal onafhankelijk van het OS of protocol wat gebruikt wordt (CAT 3 zou volgens de beschrijving idd moeten werken, ik heb het zelf nooit geprobeerd). Voor dit soort netwerken heb je dus een 100vg hub nodig. En hier even een misverstandje weg werken: Het is een hub en geen switch. Omdat 100VG met priority switching ipv demand switching werkt, is het totaal onmogelijk dat er ergens een collision in het netwerk optreed. Dus iets als een switch heeft in dit soort netwerken geen betekenis. (Er bestaat een advancestack switch, maar die switched tussen 100vg en 100base/10base/AUI/enz). Ik heb het nooit geprobeerd, maar over na zitten denken, en ik vermoed dat je twee 100VG nic's niet direct met elkaar kan verbinden (laat staan met een andere kaart), er is dan namelijk niets wat het signaal ontvangt en een prioriteit bepaald. Met 100base werkt dit wel, omdat de data gewoon het netwerk op gesmeten wordt, zonder dat er iets is wat dit controleert. Grote voordeel van dit netwek: Ik haal 97,3 Mbit! Grote nadeel: als ik mijn netwerk nieuw had gekocht was ik (j2415a met 2414b en 3028a, j2410a, 16x j2585a, 2x j2573a en 1x J2585b (gekregen van HP, alle spullen hebben levenslange garantie)) een kleine $10.000 kwijt geweest, voor ja idd 19 pc's! En een bijkomend probleem met meerdere hubs is dat je ze goed moet instellen, anders ben je een heleboel snelheid kwijt. Voor iedereen die dit soort netwerken heeft zou ik aanraden om er zuinig mee te zijn en op internet uit te zoeken wat je precies hebt, want een sneller 100Mbit netwerk is nog nooit gemaakt, en ik denk dat het er ook niet zal komen!

Ik ben bezig een 100VG site te maken, maar dat duurt al een hele tijd en zal ook nog wel even duren. Mocht er iemand 100vg vragen hebben, dan ben ik te bereiken op chaffchiel@yahoo.com

Verwijderd

Sorry, ik lees dat ik het zelf ook weer door elkaar heb gehaald: 100vg werkt met demand switching en 100 base met priority switching! Ik kan mijn voige post niet meer aanpassen, dus draai aub de woorden in die post om!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 22:10

Jive

MooMooMastah

Ik heb nog een j2585B liggen voor je ...
Ik gebruik hem nu in een oud doosje als NIC voor een webservertje .. maar als je hem wil ruilen voor een EtherExpress pro 100 van Intel vindik ut best. (daar draait momenteel de rest van mun netwerk op, en ik kom er net een tekort.)

Stuur maar meeltje als je interesse hebt in die kaart.

Jive's Box
Jive @ DNET

Pagina: 1