Weet iemand misschien een uitgebreide tutorial (het liefst in het nederlands) voor het gebruik van sesions onder php. Ik ben er nu wel mee bezig maar uit de documentatie van de makers van php kan ik nog niet helemaal afleiden wat de kracht hiervan is.
IMHO meer een /38 vraag.....
Maar de sterke kant van sessions is dat je variablen kunt onthouden bij een gebruiker over verschillende pagina's zonder dat deze bij de bezoeker worden opgeslagen (En diegene er dus lekker in kan editen wat weer voor allemaal vervelende dingen kan zorgen)...
Maar de sterke kant van sessions is dat je variablen kunt onthouden bij een gebruiker over verschillende pagina's zonder dat deze bij de bezoeker worden opgeslagen (En diegene er dus lekker in kan editen wat weer voor allemaal vervelende dingen kan zorgen)...
Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'
Ja, dat wist ik dus al. Maar ik snap nog niet wat ik met allemaal functies kan doen en wanneer ik ze moet gebruiken. Ik noem:
session_name
session_module_name
session_register
session_unregister
session_unset
session_is_registered
session_get_cookie_params
session_set_cookie_params
session_decode
session_encode
session_set_save_handler
session_cache_limiter
session_write_close
Ik heb wel zitten lezen en proberen.. maar ik kom er toch niet uit ... daarom ben ik dus op zoek naar een (nederlandse) uitgebreide tutorial waar dit allemaal naar voren komt.
Alvast bedankt.
session_name
session_module_name
session_register
session_unregister
session_unset
session_is_registered
session_decode
session_encode
session_set_save_handler
session_cache_limiter
session_write_close
Ik heb wel zitten lezen en proberen.. maar ik kom er toch niet uit ... daarom ben ik dus op zoek naar een (nederlandse) uitgebreide tutorial waar dit allemaal naar voren komt.
Alvast bedankt.
In principe is er goed uit te komen. Ik heb het ook geleerd uit de manuals van php.net en de search op tweakers.Op dinsdag 06 november 2001 21:01 schreef Liqued het volgende:
Ja, dat wist ik dus al. Maar ik snap nog niet wat ik met allemaal functies kan doen en wanneer ik ze moet gebruiken. Ik noem:
session_name
session_module_name
session_register
session_unregister
session_unset
session_is_registered
session_decode
session_encode
session_set_save_handler
session_cache_limiter
session_write_close
Alvast bedankt.
Just try
moet eigenlijk in [forum=38], maar daar zal je waarschijnlijk een slotje krijgen. gebruik ook eens google enzo
Het zal wel niet, maar het zou maar wel.
Dit topic is gesloten.
![]()