Toon posts:

Crash na installatie XP (overclock)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas WinXP geinstalleerd op een machine die overclocked is (een 440BX mobo met 800Mhz Coppermine P3). Tijdens de installatie van Win98 (beta) crashte de hele handel zogauw ik grafisch iets ging doen. Het bleek te maken te hebben met het AGP slot (waarin een GeForce256 kaart zit) die de hoge FSB-rate niet aan kon. Na wat tweaktools ging het al beter (minder snel een crash) pas na installatie van Win98SE waren de problemen zo goed als voorbij (af en toe een crash, maar ja). Win98SE was overigens niet getweaked! Na Installatie van WinXP komt precies hetzelfde probleem terug: zogauw er 3D / grafisch gewerkt wordt crash WinXP (zonder melding dus gewoon een keiharde reboot). Het heeft duidelijk weer te maken met de AGP bus. Dus mijn vraag: iemand dit probleem ook al tegengekomen of bestaat er al weer een update voor de AGP poort / misschien is het mogelijk de AGP instellingen snel te veranderen. Natuurlijk heb ik al enkele tweaktools (Geforce Tweak Tool o.a.) geprobeerd maar het heeft niet geholpen.

Iemand een idee? Bvd....

• DaManiac
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-05 12:08
Hebbie side band adressing uitstaan en fastwrite?

Ook kun je eens proberen om de agp op 2x te zetten ipv 4x. Het verschil daartussen is toch marginaal (paar procent)