HEt is een soort van hub ofzo? is het iets handigs, heeft er iemand intresse? Ik heb hem hier liggen en weet er niets mee te doen..
Da's een 8 poorts 10/100 mbit office-connect HUBje?
Geef maar, altijd makkelijk
Geef maar, altijd makkelijk
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Het lijkt mij een iets ingewikkelder ding dan een hubje... zit een diskette station in en vage poorten er achter, o.a voor een printer.
Is het niet toevallig een 3Com CS/2600 ? Want da's een 3Com Terminal server nl.
Nog steeds leuk om te hebben hoor
Nog steeds leuk om te hebben hoor
Peerke in action >:)
Modjes in action !!
"Met drank maak je weer lief wat kapot is"
-- © 2
Een terminal-server is een apparaat waarmee je seriele terminals (monitor + keyboard maar zonder systeemkast) over het netwerk kunt verbinden met een systeem dat TELNET of LAT spreekt. telnet is een protocol dat over het netwerk seriele terminals imiteert, en wordt veel gebruikt om gebruikers via terminal-emulaties op PC's in te laten loggen op een mini-computer (bijvoorbeeld een UNIX-bak).
VAX/VMS-systemen van DEC (Digital Equipment Corporation) gebruiken veelal het LAT-protocol (Local Area Transport).
Deze dingen zijn meestal ook "omkeerbaar", zodat je vanaf de computer ook wel een seriele printer kunt aansturen.
Een probleem wat je hebt is dat de CS/2600 zijn besturings-systeem ofwel over het netwerk met het TFTP-protocol, ofwel vanaf de diskette moet inlezen.
Zo'n diskette kost een fors aantal honderdjes (ik zoek er nog een van de CS/2500 die ik heb staan).
VAX/VMS-systemen van DEC (Digital Equipment Corporation) gebruiken veelal het LAT-protocol (Local Area Transport).
Deze dingen zijn meestal ook "omkeerbaar", zodat je vanaf de computer ook wel een seriele printer kunt aansturen.
Een probleem wat je hebt is dat de CS/2600 zijn besturings-systeem ofwel over het netwerk met het TFTP-protocol, ofwel vanaf de diskette moet inlezen.
Zo'n diskette kost een fors aantal honderdjes (ik zoek er nog een van de CS/2500 die ik heb staan).
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Er zit een diskette in (wellis waar een gekopieerde..) staat op Local Boot Master Term Server WK2 Copy 11-03-99...
Achter op zit ook een rare connector van 3Com een TP tranciever....
Achter op zit ook een rare connector van 3Com een TP tranciever....
Dat klinkt alsof je de software erbij hebt, gefeliciteerd.
En die "rare" connector is de AUI-connector, dat is de oer-connector voor Ethernet, voor dikke coax-kabels.
Dunne coax en UTP zijn nieuwlichterijen.
Maar, lief dat je er ook nog een UTP-transceiver bijkrijgt.
O ja, 10 Mbps ethernet natuurlijk he, niet dat moderne 100 Mbps gedoe.
En die "rare" connector is de AUI-connector, dat is de oer-connector voor Ethernet, voor dikke coax-kabels.
Dunne coax en UTP zijn nieuwlichterijen.
Maar, lief dat je er ook nog een UTP-transceiver bijkrijgt.
O ja, 10 Mbps ethernet natuurlijk he, niet dat moderne 100 Mbps gedoe.
The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large
Pagina: 1