Toon posts:

netwerk wil niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb thuis een netwerk met 2 3com netwerkaartjes tussen 2 pcs 1 met windows xp en 1 met win 98 maar het netwrk wil neit ik heb ze allebei een ip gegeven 192.168.0.1 en 192.168.0.2 en subnet 255.255.255.0 maar ze willen niet naar elkaar pingen de netwerkabel is goed (cross over) en de kaarten ook ze willen wel allebei naar zichzelf pingen maar naar elkaar lukt niet. weet iemand wat ik over het hoofd heb gezien.
bvd

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:12
je bedoeld bestands en printerdeling? Is dat wel geinstalleerd?

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Verwijderd

Topicstarter
ja maar hij wil nie eens pingen

Verwijderd

heummm probeer es gewoon met ip automatisch verkrijgen en kijk of werkgroep zelfde is.... windows is vreemd dus soms moet je vreemdste instellingen veranderen als je denkt dat het niet werkt helpt het soms juist wel

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik dan kijken of ie het doet en hoe kanik dan mijn proxy server gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het met auto ip gewprobeerd maar nu wil het nog neit weet iemand nog niets anders

• Jeldert
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Jeldert

Rozijntjes

Heb hetzelfde probleem, kijk hier maar.

Juist

Verwijderd

Probeer eens bij beide machines de route tabel aan te passen met 192.168.0.0 mask 255.255.255.0 192.168.0.x (x= gateway van die bak)

Verwijderd

Het probleem zit em bijna zeker in die gd@#$ 3Com kaarten. Welke type heb je? Ik heb dit eerder gezien dat via een X-over kabel dit niet werkt. Alleen via een Hub. Je kunt de laatste driver versie proberen (als je de 3c90x versie hebt) of anders even de poorten 'locken' via de het config programma op 10 of 100MB (ligt aan het type kaart). Werkt dit niet andere kaarten installeren of een HUB plaatsen. ;(

• Jagermyster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-08 08:10
Zijn je 3Com NIC's 10/100 mBit? Zoja, stel ze eens in op 10mBit-Full duplex. Vooral als de x-link kabel langer is dan 8 meter wil dit nog wel eens helpen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

TCP/IP protocol opnieuw installeren en goed instellen ;)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

En NetBeui

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Wat een gelul allemaal. Hij kan niet eens pingen, op een peer to peer crosscable netwerkje. En om te pingen heeft ie echt geen client voor M$-netwerken of netbuei of zo nodig, ook geen gateways. En al helemaal geen bestands en printerdeling.
Het zal idd wel aan de kaartjes liggen (met cross) of anders tcp/ip protocol opnieuw installeren. Geen strenge firewalls lopen?

Verwijderd

Doe geen moeite om met 3com en cross-over te werken...

heb ik ook tervergeefs al tig keren geprobeert en maten van mij ook en bij niemand werkt het. Ik heb het zelfs eerst met UTP en HUB het ingestelt (toen werkte het) en daarna ff kabeltjes eruit gehaald en cross-over ingeplugt en het werkte niet meer...

goeie raad:
- Koop UTP
- Koop een HUB
en je ben van al je problemen af :)
Pagina: 1