Toon posts:

7v uit je voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Hoe krijg je 7v uit zo'n 4 pins stekkertje uit je voeding?

Thx

Verwijderd

De rood en de geel draad samen

rood = 5Volt
geel = 12Volt

12-5 = 7 volt

Verwijderd

ik heb op mijn molex aansluiting een rood draadje, daarop zit het zwarte draadje van mijn fan en er zit ook op mijn molex een geel draadje, daarop zit het rode draadje van mijn fan. Het werkt.

Verwijderd

[mierenneukmode] rood + geel is kortsluiting ! [/mierenneukmode]

Verwijderd

ik heb wat met die draadjes lopen testen maar inderdaad rood met geel is kort sluiten en je krijgt vonken als je er een zwarte bij gooit in het kader van dan kan de over gebleven prik wel weg maar dat is bam en systeem valt uit dus dat gelul met rood en zwart samen gaat niet op

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-08 14:50

BaRF

bijna kerst

check eens op www.fanbus.com, bij die dual switching fanbus tutorial, staat idd iets over in.

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Tis gewoon geel en rood ,je moet draden NOOIT zomaar tegen elkaar aan houden,er MOET een apparaat,fan,led tussen omdat je
anders geen verbruik hebt en dus kortsluiting

Verwijderd

ik heb gewoon de rode en de gele voor mijn fan gebruikt!
GEEN kortsluiting!
Werkt gewoon hoor!

Verwijderd

rood + geel mogen idd niet tegen elkaar omdat je dan kortsluiting krijg. Maar dat krijg je bij elke willekeurige combinatie wel :) Het probleem is dat je voeding wel een beveiliging heeft voor kortsluiting tussen de +12 en 0 volt bijvoorbeeld maar niet tussen +12 en +5 volt. Daarom krijg je niet alleen kortsluiting, maar branden alle +5 volt circuitjes in je computer ook nog eens door omdat ze van die +12 volt teveel stroom krijgen (alle apparatuur dus kaputt).

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 21:22 schreef PsyFlux het volgende:
rood + geel mogen idd niet tegen elkaar omdat je dan kortsluiting krijg. Maar dat krijg je bij elke willekeurige combinatie wel :) Het probleem is dat je voeding wel een beveiliging heeft voor kortsluiting tussen de +12 en 0 volt bijvoorbeeld maar niet tussen +12 en +5 volt. Daarom krijg je niet alleen kortsluiting, maar branden alle +5 volt circuitjes in je computer ook nog eens door omdat ze van die +12 volt teveel stroom krijgen (alle apparatuur dus kaputt).
Niet tegen elkaar nee, maar wel met een fan ertussen...

Verwijderd

:? ..als ik alleen de roode en de gele gebruik dan doen m'n fan's niets.......

maar er brand ook niets door.... :? wie kan me ff helpen..ik snap ut nie meer :(

owja en kom niet met e fan's trekken het niet bij 7 volt want op 5 doen ze het ook nog...

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:34 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
leer mierenneuken want dat is dus niet zo

• the_dgc
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-11-2022

the_dgc

raar he..... leven!!

Op dinsdag 06 november 2001 20:34 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
twee plus polen makken geen kortsluiting !!!!!!!!!!!

een wereld zonder vrede.. raar?? kijk om je heen dan merkje dat het heel normaal is...
neeeh ik ben niet druk, jij bent gewoon te rustig !!
dual xeon 2.4, 1024 intern, gf3 ti200, maxtor 60 gb 7200 rpm en nog wat opvulling

• erikdeperik
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-07-2024
zwart op rood ....en
rood op geel
*D

ik zeg maar zo "zeg maar niks"

Verwijderd

ik denk dat ik al weet hoe ie aan die kortsluiting komt tussen rood en geel, aan je fan heb je drie draadjes, een plus, een min en je toerenteling.

//off topic// Hoe de toerentelling gebeurd daar ben ik nu wel nog niet achter gekomen. als iemand het weet.//off topic//

Je hebt je fan toen waarschijnlijk niet op + en - aangesloten maar ergens een combinatie met je toerentelling en je + of min. en dat geef inderdaad vuurwerk.

Greetz

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 22:21 schreef thahell het volgende:
:? ..als ik alleen de roode en de gele gebruik dan doen m'n fan's niets.......
Je moet wel rekening houden met + en - he, sommige fans hebben daar een beveiliging tegen (papst fans bijvoorbeeld) en die draaien dan gewoon helemaal niet als ze verkeerd om aangesloten zijn (blazen dus ook niet gewoon de verkeerde kant op).

De rode draad van de fan (+ draad) moet op de gele draad van de molex.
De blauwe/zwarte draad van de fan (- draad) moet op de rode draad van de molex.
Pagina: 1