Toon posts:

20 GB schijf op een PA2005??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Omdat de search niet werkt vraag ik het even hier. Heb een P1 200 MMX en wil daar een 20 GB schijf in stoppen. IK weet dat me bios dit niet aankan. Maar had gehoord dat linux de bios negeert en die 20 GB wel zou ondersteunen.
Kan ik deze nou wel gebruiken op desbetreffend systeem of niet??

Verwijderd

Het handigste is dan om hem als tweede schijf erin te zetten.
Op de eerste schijf zet je de /boot partitie, en je laat het bios daarvanaf opstarten.
Je verteld het bios niet dat je nog een schijf hebt, en de kernel vind deze vanzelf.
Deze kun je dan mounten als /

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:20

deadinspace

The what goes where now?

Ja, in zo'n beetje alle gevallen kan Linux die schijf wel aanspreken (ook al ondersteunt de BIOS het geval niet), maar de kunst is wel altijd om het apparaat geboot te krijgen als de BIOS de hd niet aan kan spreken.
In het makkelijkste geval kan je BIOS gewoon ervan booten, door tegen de BIOS te zeggen dat je hd maar klein is (8 gig ofzo), maar anders moet je van flop oid booten...

Verwijderd

Topicstarter
Dat is snel *D!!!!

Kheb een 1 GB schijf die als bootschijf kan worden gebruikt en dan de rest gewoon op die 20 GB. Bedankt!!!

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

het kan wel ook als 1e hd hoor
ik heb een 20 gieg in mn 486 zitte
mn bios ziet maar 2 gieg en de /boot zit ook in de 1e 2gieg van mn hd, zo kan lilo hm altijd starte
voorderst gewoon ee / van 19, nogwat gieg en een swapje
je hebt dus helemaal geen 1e hd die klijner is nodig ofzo

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek