Toon posts:

ir ontvanger

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
dit lijkt mij een heel leuk dingetje:

IRax

Productspecificaties:

Aansluiting: 9 Pins female connector (t.b.v. COM-poort)
Bijzonderheden: Groene indicatieLED als spanningsindicatie
Afmetingen: 71x49x22 mm (lxbxh)
Kabellengte: Circa 1,5 meter (rond, kleur: zwart)
Softwareondersteuning: Zie de link-sectie
Bereik: Circa 10 meter
Ondersteuningsinformatie afstandsbedieningen: Een overzicht zal binnenkort beschikbaar zijn

Met de IRax kunt u uw pc geheel bedienen met een afstansbediening! De mogelijkheden zijn zeer uiteenlopeend, maar komen allemaal op hetzelfde neer: het bedienen van een software-programma. Zo is het bijvoorbeeld mogelijk om de speler van uw DVD film of MP3 files te bedienen. Bijna elke afstandsbediening wordt ondersteund (zie de link naar overzicht in bovenstaande tabel).

U zult de driver of het programma moeten leren omgaan met uw afstandsbediening, door één voor één de knoppen in te drukken en er een functie aan toe te kennen. Dit hoeft uiteraard maar één keer gedaan te worden (per afstandsbediening), aangezien deze instellingen worden opgeslagen. Met programma's als IRAssistant is het zelfs mogelijk om een toets van het toetsenbord als functie aan een knop van de afstandsbediening toe te kennen. Op die manier kunt u in principe elk softwareprogramma besturen! [voeg dit product direct toe aan de bestellijst!]

te verkrijgen bij:
http://www.gadgetdelivery.nl/

ik zit te denken hem te bestellen

mijn vraag: is de software die er bij zit goed?
kan je hem handig instellen?
ik wil er vooral winamp mee aansturen en als het kan eigenlijk ook windows mediaplayer

ik heb gewoon een afstandsbediening van mijn philips torentje, kan ik deze gebruiken?

:)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
Waarom bouw je niet een die je tussen je toetsenbord en de pc zet, zodat je hem kan programeen welke ir toets welke toetsenbord toets is, heb ik hier ook, werkt perfect, wel beetje duur in onderdelen, totaal zon dikke 90 piekjes....

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
bestaat van die methode ook zo'n kant en klare ontvanger?
het voordeel ervan is me alleen nog niet helemaal duidelijk

• Fido
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 13:21

Fido

C:\> park

In de c't van een paar maand geleden stond zo'n zelfbouwproject. Deze heb ik in elkaar geflanst en werkt ook met IRAssistant en nog wat progjes. Voor winamp ben je een plugin nodig maar die zal wel bijgeleverd zitten. Anders is hij wel van de website van irassistant te downloaden. De werking van mijn zlefbouw dingetje is vrij goed maar het wil wel eens gebeuren dat ik een knop 2x in moet drukken voordat hij wat doet.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:07

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik heb hem toevallig ook besteld daar :). Hij werkt gewoon met de drivers van de IRMan... Er worden btw geen drivers meegeleverd, die moet je downen van inet.
is de software die er bij zit goed?
Er zit dus geen software bij, maar das niet zo'n probleem volgens mij.
ik wil er vooral winamp mee aansturen en als het kan eigenlijk ook windows mediaplayer
WinAMP kan heel makkelijk met de WinAMP driver en Windows MediaPlayer kun je indirect doen via IRAssistant.
kan je hem handig instellen?
Jep, je leert de driver ff omgaan met je ab en vervolgens is ie goed ingesteld.

Voor de volledigheid nog ff een plaatje van die WinAMP driver (ssst, is stiekem van rorupc.nl gelinkt ;)):

Afbeeldingslocatie: http://www.rorupc.nl/i.php/winampprefspec.gif