Toon posts:

cooler plaatsen op XP 1800+

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sorry search werkt niet dus die kan ik niet gebruiken!!

Heb nu de XP 1800+ eindelijk en cooler!!!!
Nu heb ik vrij veel coolers geplaatst, maar dis me eerste AMD en de coolers die ik plaatste zaten op oude bakken!

maar nu zach ik op de XP 1800+ dat er 4 soort kussentjes op zitten!! maar dan raakte de FAN de CPU toch ni!!

of hoeft ie alleen het midden aan te raken?
en de pasta waar moet ik die op smeren op de CPU of op Cooler worden gesmeerd?

Dag vraag het maar ff aan de pro's, want wil niks verneuken!!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-08 05:25
Je moet (heel dun) de pasta op het middenste van de proc smeren en de rest eraf schrapen. de cooler hoeft idd alleen het middenste te raken en vooral niet de cooler insmeren. Alleen de core van de proc.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

De kussentjes zijn ter voorkoming van (te snel) beschadigen van de core als je de koeler erop zet.
Pasta op de core smeren (net voldoende) en koeler erop doen. Kijk uit met het bevestigen. Hij raakt de core echt wel. Zo niet, dan kun je morgen een nieuwe proc halen :)

Je hebt toch wel een goeie Athlon koeler he?

Sempron 3800+ 8k9a7i

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Weet iemand al uit ervaring (ik hoop het niet voor je!) of die core van de XP net zo zacht is als de TB?

XBOX 360 Gamertag

Verwijderd

wat voor koeler heb je er op zitten en koelt hij goed.
voor het over clocken ik krijg hem voldense week :9

Verwijderd

Topicstarter
Dus de core(het vierkantje in het midden van de CPU) moet ook worden ingesmeerd?

Waar kan ik het BTW het beste mee smeren? kan ik me vinger gebruiken of moet ik een doekje/kwastje gebruiken :?

• SquareHugo
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-04-2022

SquareHugo

Eublepharis Macularius

Koop pasta bij je lokale computerboer. Arctic Silver (2) is een aanrader. Smeer het zo dun mogelijk op met het bijgevoegde smeerstikkie (het lijkt op een tandenstoker met een plat-uitsmeer-einde). Niet te dik! Dat heeft geen zin en bovendien is het alleen de bedoeling dat de core zo goed mogelijk contact maakt met het koelblok.

Als je per ongeluk te veel hebt gesmeerd, vraag dan je moeder of vriendin om nagellakremover.

XBOX 360 Gamertag

• Snoekieboe
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 12:41
Alle Xp cpu worden bij ons met een standaar coolermaster dingetje geleverd. Blijven dan netjes 38 graden.
We assembleren er hier zo'n 100 per week en er sneuveld nooit een core.

Heb er pas een gesloopt gezien en dat was met zo'n orb geval.

Ik zou dus zeggen dat de core redelijk stevig is.

8000WP op Z-W & 1800WP op Z

Verwijderd

ow gaaf
ik heb echt zin in volgende week heb ook school onderzoeken maar dat is niet zo belangrijk als xp :9~
en loop de xp1800 lekker

• Cubix
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 19:59 schreef Beest144 het volgende:
Dus de core(het vierkantje in het midden van de CPU) moet ook worden ingesmeerd?

Waar kan ik het BTW het beste mee smeren? kan ik me vinger gebruiken of moet ik een doekje/kwastje gebruiken :?
OOK? alleen maar! Of heb ik het nu fout?

• DeadPool
  • Laatst online: 10-06 22:02
Alleen de core insmeren! de rest is absoluut niet nodig/kan je cpu verneuken, al hebbie er een spacer tussen liggen mag je die wel insmeren

• Xof
  • Laatst online: 09-08 20:40

Xof

Ja alleen maar.

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:06
Op dinsdag 06 november 2001 20:44 schreef DeadPool het volgende:
Alleen de core insmeren! de rest is absoluut niet nodig/kan je cpu verneuken, al hebbie er een spacer tussen liggen mag je die wel insmeren
Ik heb gewoon de koelpasta over de hele contact kant van mijn cooler gesmeerd. Mijn comp doet het nog steeds *D.

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
Euh...

Ik heb een XP1800 + met een coolermaster... zonder pasta dus erbij!

Das toch wel goed dan he?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:17
Op zondag 25 november 2001 17:27 schreef ThaLaw het volgende:
Euh...

Ik heb een XP1800 + met een coolermaster... zonder pasta dus erbij!

Das toch wel goed dan he?
meestal zit er onder die coolermaster zo'n kussentje..dan hoef je idd geen zilverpasta te gerbuiken. Doe je dat wel (en dus kussentje weghalen) dan blijft je proc dus wel cooler/stabieler :)

ofztewel, SSilverpasta werkt beter dan dat standaard spul :)

Maar het KAN wel met die standaard shit :) Probeer het niet zonder overgins, want dat gaat NIEt goed

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
pfew!

Dan ruik ik toch het eten wat aanbrand! ;)

• digabite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 16:20
ik heb nu een XP1800 + en een Alpha cooler 69,- euro heeft me dat kreng gekost maar ik de hardware monitor er op gezet en gekeken hoe COOOOL die eigenlijk zal zijn maar dat FUCKING CPU is 75 graden en nog nie eens overgeclockt...

ZIT DE KOELER ER NIE GOED OP OFZO OF WAT KAN IK ANDERS HET BESTE DOEN OM DIE TEMP. EEN BEETJE NAAR BENEDEN TE KRIJGE?????

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

• reiker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:25

reiker

dan jij!

hierboven heeft digabite een stukje onvrede geblaat

als eerste raad ik je aan niet zo te gillen. ten tweede: zit je koeler er echt goed op ? heb je de heatpad onder de heatsink weggehaald en niet teveel/te weinig koelpasta gebruikt ?

edit: eigen commentaar wat aangepast. excuses.

Zo gezegd, zo gedaan.

Verwijderd

o ow.. dus nu hebben jullie het voor elkaar. Mij ook aan het twijfelen. Morgen krijg ik mijn 1800 en een Volcano 7

Jullie hadden het over dat plaatje op de cooler, dan geen pasta of geen plaatje dan wel pasta?

Ik heb dus zo'n zwart stripje (niet afneembaar) op mijn koper van de cooler zitten.. als ik dat ding plaats zal ik dat er nou op laten met pasta of af schrapen en dan met pasta of gewoon zo zonder pasta?

mijn logica vertelt mij dat afschrapen met beetje pasta beter coolt.. of klopt hier nou weer niets van?

of sloop ik mijn cpu dan? :?

Verwijderd

ja je hebt gelijk...
Gewoon die rotzooi van je koeler afhalen en op je cpu een heeel dun laagje koelpasta smeren! Dat is alles...succes er mee!

• Frenkie567
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-01-2022
Een erg duidelijke guide om je AMD Socket A Processor en koeler te installeren is op de volgende site te vinden:
http://ask.amd.com/SRVS/CGI-BIN/WEBCGI.EXE/,/?St=10,E=0000000000037168208,K=5262,Sxi=4,Problem=obj(2076)

Een rechtstreekse link naar het pdf bestand:
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/white_papers_and_tech_docs/23986.pdf

Een ook weer erg handige guide voor het aanbrengen van koelpasta (in dit geval Arctic Silver) is op de volgende site te vinden:
http://www.arcticsilver.com/arctic_silver_instructions.htm

• digabite
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21-07 16:20
ik heb er nu koelpasta en shit allemaal op gesmeerd en de koeler er op nieuw gemonteerd maar blijft bij OC 1610 Mhz stressed 56 graden en normal 51 graden .. is dit nog steeds teveel???

greetz
Atjan Tjampoer

-=| Be Easy, Be Cool! |=-

Pagina: 1