Damens en Heren check allemaal:
http://www.tweakers.net/reviews/260
Hartelijkt bedankt voor jullie input Jag en Jvs!!!
Prijs/kwaliteit is in mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor. Als je die zou meerekenen kom je wat mij betreft op Labtec en Creative uit (alhoewel ik denk dat op hogere volumes de APX4620 het beter doet). Als je de prijs meerekent valt Klipsch meteen door de mand. Jammer dat je hier geen rekening mee gehouden hebt. Een prijs van F200,- of F600,- lijkt mij zeer significant.
Wel heel goed dat je verschillende soorten muziek hebt meegenomen in je luistertests. Ik denk wel dat black metal (of death) nog moeilijkere (eigenwijze
) muziek is om weer te geven. Gezien geen groot deel naar deze muziek luistert heb ik er wel respect voor dat deze muziek niet is meegenomen (maar toch altijd jammer, dat die muziek vergeten wordt of soms onbekend, maar das mijn probleem).
Met kwantitatieve en kwalitatieve test op verschillende soorten muziek, bij elke set een duidelijke inleiding, links, plaatjes, verassende uitslagen en concrete conclusies (zonder teveel slap gelul).
M.a.w. zeer geslaagde/leerzame test; aanrader.
http://www.tweakers.net/reviews/260
Hartelijkt bedankt voor jullie input Jag en Jvs!!!
Jammer dat je de Klipsch boven Labtec en Creative zet.Duidelijke winnaar in deze test zijn de 303's, die erg goede allrounders bleken. De Phonars gaven een erg mooi mid/hoog maar hebben absoluut geen sublaag. De IQ's doen het iets beter qua laag, maar zijn iets te enthousiast met het hoog. Van de comp speakers zijn het de Klipschen die het het beste deden. Geen HiFi maar toch wel goed. De Creative's doen het ook best aardig en zitten ongeveer op hetzelfde niveau als de Labtecs. De Philips speakers zijn geen ster in het laag. De A1.2 geven het totaal niet en de A3.500 gaat niet diep genoeg. Maar verder doen ze het best goed allebei. Absolute verliezer is het Yamaha setje, dat echt ondermaats presteert in deze test.
Prijs/kwaliteit is in mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor. Als je die zou meerekenen kom je wat mij betreft op Labtec en Creative uit (alhoewel ik denk dat op hogere volumes de APX4620 het beter doet). Als je de prijs meerekent valt Klipsch meteen door de mand. Jammer dat je hier geen rekening mee gehouden hebt. Een prijs van F200,- of F600,- lijkt mij zeer significant.
Wel heel goed dat je verschillende soorten muziek hebt meegenomen in je luistertests. Ik denk wel dat black metal (of death) nog moeilijkere (eigenwijze
Mijn complimenten, en vriendelijk bedankt.Niet het belangrijkste onderdeel, maar voor de liefhebbers heb ik toch de frequency response gemeten van de setjes.
Met kwantitatieve en kwalitatieve test op verschillende soorten muziek, bij elke set een duidelijke inleiding, links, plaatjes, verassende uitslagen en concrete conclusies (zonder teveel slap gelul).
M.a.w. zeer geslaagde/leerzame test; aanrader.