Jag's 2.1 set review finally (check t.net)

Pagina: 1
Acties:

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Damens en Heren check allemaal:

http://www.tweakers.net/reviews/260

Hartelijkt bedankt voor jullie input Jag en Jvs!!!
Duidelijke winnaar in deze test zijn de 303's, die erg goede allrounders bleken. De Phonars gaven een erg mooi mid/hoog maar hebben absoluut geen sublaag. De IQ's doen het iets beter qua laag, maar zijn iets te enthousiast met het hoog. Van de comp speakers zijn het de Klipschen die het het beste deden. Geen HiFi maar toch wel goed. De Creative's doen het ook best aardig en zitten ongeveer op hetzelfde niveau als de Labtecs. De Philips speakers zijn geen ster in het laag. De A1.2 geven het totaal niet en de A3.500 gaat niet diep genoeg. Maar verder doen ze het best goed allebei. Absolute verliezer is het Yamaha setje, dat echt ondermaats presteert in deze test.
Jammer dat je de Klipsch boven Labtec en Creative zet.
Prijs/kwaliteit is in mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor. Als je die zou meerekenen kom je wat mij betreft op Labtec en Creative uit (alhoewel ik denk dat op hogere volumes de APX4620 het beter doet). Als je de prijs meerekent valt Klipsch meteen door de mand. Jammer dat je hier geen rekening mee gehouden hebt. Een prijs van F200,- of F600,- lijkt mij zeer significant.

Wel heel goed dat je verschillende soorten muziek hebt meegenomen in je luistertests. Ik denk wel dat black metal (of death) nog moeilijkere (eigenwijze :) ) muziek is om weer te geven. Gezien geen groot deel naar deze muziek luistert heb ik er wel respect voor dat deze muziek niet is meegenomen (maar toch altijd jammer, dat die muziek vergeten wordt of soms onbekend, maar das mijn probleem).
Niet het belangrijkste onderdeel, maar voor de liefhebbers heb ik toch de frequency response gemeten van de setjes.
Mijn complimenten, en vriendelijk bedankt.

Met kwantitatieve en kwalitatieve test op verschillende soorten muziek, bij elke set een duidelijke inleiding, links, plaatjes, verassende uitslagen en concrete conclusies (zonder teveel slap gelul).

M.a.w. zeer geslaagde/leerzame test; aanrader.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op dinsdag 06 november 2001 19:09 schreef Yokozuna het volgende:
Damens en Heren check allemaal:

http://www.tweakers.net/reviews/260

Hartelijkt bedankt voor jullie input Jag en Jvs!!!
[..]

Jammer dat je de Klipsch boven Labtec en Creative zet.
Prijs/kwaliteit is in mijn ogen nog steeds de belangrijkste factor. Als je die zou meerekenen kom je wat mij betreft op Labtec en Creative uit (alhoewel ik denk dat op hogere volumes de APX4620 het beter doet). Als je de prijs meerekent valt Klipsch meteen door de mand. Jammer dat je hier geen rekening mee gehouden hebt. Een prijs van F200,- of F600,- lijkt mij zeer significant.

Wel heel goed dat je verschillende soorten muziek hebt meegenomen in je luistertests. Ik denk wel dat black metal (of death) nog moeilijkere (eigenwijze :) ) muziek is om weer te geven. Gezien geen groot deel naar deze muziek luistert heb ik er wel respect voor dat deze muziek niet is meegenomen (maar toch altijd jammer, dat die muziek vergeten wordt of soms onbekend, maar das mijn probleem).
[..]

Mijn complimenten, en vriendelijk bedankt.

Met kwantitatieve en kwalitatieve test op verschillende soorten muziek, bij elke set een duidelijke inleiding, links, plaatjes, verassende uitslagen en concrete conclusies (zonder teveel slap gelul).

M.a.w. zeer geslaagde/leerzame test; aanrader.
Dank je wel :). En nog ff over de prijs kwaliteit verhouding, dat stukje dat je quote is is de "tussenconclusie" van de stampmuziek luistertest. Ik heb in die tests alle setjes een "absoluut" oordeel gegeven, maar in de eindconclusie heb ik wel degelijk rekening gehouden met de prijs.

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Grappig met je oordeel over de Yamaha set, daar zal JT blij mee zijn :) :0

• hetisik
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-12-2025

hetisik

geen flauw idee wat ik in zal

Dit is vet cool jongens, ga zo door. ;)Fantastische revieuw, thumbs up!!Dit is nou een echte audio revieuw!!
fooei, volgende keer wel deathmetal, ik draai ook die muziek, en het vergt veel kracht van je versterker en boxen, heel goed dus om luidsprekers mee te testen. Ik ken een paar hele goeie bandjes, geen oplosgerach, maar gewoon fantastisch gecomponeerde metal, maar dan ook vet heavy lol!!

8 )

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 19:34

JT

VETAK y0

Op woensdag 07 november 2001 08:28 schreef Yokozuna het volgende:
Grappig met je oordeel over de Yamaha set, daar zal JT blij mee zijn :) :0
Ik luister wat ik mooi vind. Als hij het niet mooi vind, moet hij dat weten, kan heel goed, want smaken verschillen.

En eerst vind je creative klote, en nu vinden hun het goed en jij ineens ook ??? :?

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op woensdag 07 november 2001 12:05 schreef JT het volgende:

[..]

Ik luister wat ik mooi vind. Als hij het niet mooi vind, moet hij dat weten, kan heel goed, want smaken verschillen.

En eerst vind je creative klote, en nu vinden hun het goed en jij ineens ook ??? :?
Ik heb nooit gezegd dat ik creative klote vind, en Jag ook niet.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 16:05

Jag

Op woensdag 07 november 2001 12:05 schreef JT het volgende:

[..]

Bovendien is het niet zo zwart/wit. Ik vind Creative nu niet heel goed en Yamaha heel slecht. Ik vond alleen dat setje van Yamaha slecht en dat ene setje van Creative goed (voor de prijs).

• JT

JT

VETAK y0

Op woensdag 07 november 2001 15:05 schreef JvS het volgende:

[..]

Ik heb nooit gezegd dat ik creative klote vind, en Jag ook niet.
Dat sloeg op Yokozuna. Ik quote de reactie van Yokozuna, niet de jouwe.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• ErectionJackson
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-06-2017

ErectionJackson

Ff testen hoe lang een onderti

Ik was wel erg blij met de review, zodat ik ook de meningen kon horen van Jag en JvS. Uiteindelijk ben ik er toch van overtuigd dat het kiezen van een setje wat bij je past een kwestie is van smaak. En daarnaast ook van muzieksmaak, want ik draai bijv. compleet andere muziek dan waar jullie mee testen.

En ik vind het ook leuk dat Creative toch niet zo slecht uit de bus komt. (want dat beschermt mijn aankoop :P , nee geintje hoor ;) ). Ik begon me nl heel erg te irriteren aan dat commentaar van JT op die setjes. Ze begonnen wel erg flamerig te worden. Nu geven jullie iig aan dat dat een kwestie is van smaak.

Dat computerspeakertjes niet kunnen tippen aan HiFi is nog steeds duidelijk lijkt me :) Het liefst heb ik hier trouwens een paar goede monitoren staan (O man, die Behringer Truths zijn maar 1000 piek voor een setje nu :9~ ), maar uiteindelijk gaat het bij een geluidssetje voor je computer niet om dat je een perfect geluid hebt, maar een fatsoenlijk geluid, zodat je iig normaal muziek kunt luisteren :)

Microsoft SharePoint oplossingen | www.onlinesamenwerken.nl | Persian Dance Helia

• JT

JT

VETAK y0

Op donderdag 08 november 2001 09:26 schreef ErectionJackson het volgende:
Ik was wel erg blij met de review, zodat ik ook de meningen kon horen van Jag en JvS. Uiteindelijk ben ik er toch van overtuigd dat het kiezen van een setje wat bij je past een kwestie is van smaak. En daarnaast ook van muzieksmaak, want ik draai bijv. compleet andere muziek dan waar jullie mee testen.

En ik vind het ook leuk dat Creative toch niet zo slecht uit de bus komt. (want dat beschermt mijn aankoop :P , nee geintje hoor ;) ). Ik begon me nl heel erg te irriteren aan dat commentaar van JT op die setjes. Ze begonnen wel erg flamerig te worden. Nu geven jullie iig aan dat dat een kwestie is van smaak.

Dat computerspeakertjes niet kunnen tippen aan HiFi is nog steeds duidelijk lijkt me :) Het liefst heb ik hier trouwens een paar goede monitoren staan (O man, die Behringer Truths zijn maar 1000 piek voor een setje nu :9~ ), maar uiteindelijk gaat het bij een geluidssetje voor je computer niet om dat je een perfect geluid hebt, maar een fatsoenlijk geluid, zodat je iig normaal muziek kunt luisteren :)
Waarom zijn het nou steeds de mensen met Creative setjes die vinden dat ik flame.....kap daar is mee :(

Ecodan warmtepomp

Pagina: 1