Toon posts:

HD wordt niet gezien...

Pagina: 1
Acties:
  • 101 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD 400 op een ASUS P5A. Ik wil nu naast mijn 8 GB HD (master) een 60 GB HD plaatsen (slave). Nu wordt deze laatste niet gezien. Ook niet als ik hem als master erin zet. Ik kreeg als tip om mijn bios te flashen, omdat de P5A HD's groter dan 32 GB niet aankan. Dat heb ik gedaan, maar nu ziet hij hem nog steeds niet. Ik heb nu P5A BIOS ver. 1007.A, 09/01/1999

Bestaat er nieuwere? Is er een ander probleem? wat kan ik nog meer proberen? Het moet toch gewoon kunnen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:06

Duinkonijn

Huh?

nou ik zou die 60gb als master zetten en die 8 als slave.

volgens mij ben je dan al een stuk verder

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik denk dat je bios hem nog steeds niet zien. De biios die je nu hebt, herkent denk ik nu harde schijven tot de grens van 32 GB.

Ik denk dat je een proggie met hebben, een diskmanager. Deze is te downloaden bij de harddiskfabrikant en deze houd alshetware de bios voor de gek en kan de schijf wel misschien volledig indelen/formateren.

Verwijderd

Topicstarter
OK, alleen ik draai nu WIn98 op die 8 GB. Als ik ze nu omdraai, start ie dan op in Win98 (ja, ik weet het allemaal niet zo heel goed)??? Ik wil dan mijn belangrijke bestanden overgooien naar die 60 GB... die 8 GB formatteren en dan Win XP installeren op de 8 GB...

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

mmm nee
je moet eerst met win 98 een boot flop maken

(format a: /s /q)

en dan bestandjes als fdisk / scandisk / format / sys /edit
cdrom drivers / mscdex er op kwakken
vervolgens om zetten die schijven
en dan 98 installeren

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

losse hd controler?? kost ook niet zo veel meer zon prommise ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 19:21 schreef Duinkonijn het volgende:
mmm nee

en dan 98 installeren
Die snap ik niet... ik wil 98 helemaal niet meer installeren. Ik wil over naar XP... Of begrijp ik jou nou niet meer?

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Op dinsdag 06 november 2001 19:28 schreef Kos het volgende:

[..]

Die snap ik niet... ik wil 98 helemaal niet meer installeren. Ik wil over naar XP... Of begrijp ik jou nou niet meer?
ow ik dacht dat je je win 98 wilde houden
optie 1
gewoon dan alle partities weg mieten en xp installeren.
optie 2
boot floppy aan maken en
alle bestanden van je 8 gb naar je 60gb kopieeren

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

[topic=312514/1]

voor deze een slotje a.u.b :)

• Keeper
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Keeper

<3 Ruby

Mmm allemaal beetje moeilijke oplossingen hier.

Is die HD toevallig van maxtor? Dan moet je ff in het installatieboekje kijken, daar staat een instelling die je moet gebruiken
if the system hangs during the boot process after installing the Maxtor HD - either before or after setting the system BIOS- the system may have a BIOS with a cylinder limitation.
Ik had het probleem ook dat mijn maxtor 40 gig niet werd herkend, en toen heb ik deze instellingen maar gebruikt, en het werkt.
code:
1
2
3
4
5
cylinder limitation settings:

[]:[].:  > master (jumper, niks, jumper, 2x niks)
::[]..   > slave (2x niks, jumper, jumper horiz.boven)
:[][].:  > cable select (niks, 2x jumper, 2x niks)

Dan moet je alleen ff met maxblast (te vinden op www.maxtor.com) de verdere 'installatie' van je HD doen.

Succes

Verwijderd

volgens mij moet je gewoon bios vers.1010 hebben
neem even een kijkje op deze asus site
"Support IDE HDD larger than 32G Bytes"

http://www.asus.com/products/motherboard/bios_socket7.html#p5a

• DirtyHennessy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-07 19:51
bij je bios zet je de hd instellingen ff op user en dan voer je gegevens zoals cyclinder en heads ff zelf in (de info staat op de had zelf) vaak pakt ie em nu wel.

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op dinsdag 06 november 2001 19:21 schreef Duinkonijn het volgende:
mmm nee

en dan 98 installeren
Eerst goed lezen: zn bios ziet de hd al niet, hoe kan hij dan fdisken/formaten??

Probeer eerst die nieuwe bios die hierboven vermeld staat (1010 geloof ik), als dat niet lukt kun je altijd nog een diskmanager gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik een diskmanager gebruik ziet hij de 60 GB hd wel, maar dan tijdens het booten van Win98 gaat ie hangen. Dan zie ik een zwart scherm met een knipperende cursor...

Die BIOS versie hierboven (1010) is voor de P5A-B (Baby AT, optional onboard Audio) en ik heb een P5A gewoon... maakt dat niet uit?

zucht, irritant dit...

Verwijderd

je hebt een win98 probleempje
moet je hier de patch voor downloaden

http://www.microsoft.com/windows98/downloads/contents/WURecommended/S_WUFeatured/bigide/Default.asp

Verwijderd

Topicstarter
Jij hebt het probleem denk ik niet helemaal goed begrepen...

Verwijderd

ik begrijp...dat jij hetzelf ook niet begrijpt
en dat dit het laatste is wat ik voor je doe
allerlaatste bios vers P5A (1011_4)

ftp://ftp.asuscom.de/pub/ASUSCOM/BIOS/Socket_7/ALI_Chipset/ALI_V/P5A/

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

Op dinsdag 06 november 2001 20:06 schreef Frankie02 het volgende:

[..]

Eerst goed lezen: zn bios ziet de hd al niet, hoe kan hij dan fdisken/formaten??

Probeer eerst die nieuwe bios die hierboven vermeld staat (1010 geloof ik), als dat niet lukt kun je altijd nog een diskmanager gebruiken.
goed punt :P }:O

Pagina: 1