Toon posts:

HD wordt niet gezien?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een AMD 400 op een ASUS P5A. Ik wil nu naast mijn 8 GB HD (master) een 60 GB HD plaatsen (slave). Nu wordt deze laatste niet gezien. Ook niet als ik hem als master erin zet. Ik kreeg als tip om mijn bios te flashen, omdat de P5A HD's groter dan 32 GB niet aankan. Dat heb ik gedaan, maar nu ziet hij hem nog steeds niet. Ik heb nu P5A BIOS ver. 1007.A, 09/01/1999

Bestaat er nieuwere? Is er een ander probleem? wat kan ik nog meer proberen? Het moet toch gewoon kunnen?

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:27

Duinkonijn

Huh?

dubbel post ...... SLOTJUUUUUUH

:)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

Topicstarter
Ja het gaat hier toch om of mijn moederbord of om mijn harddisk? Daarom dus in allebei de groepen.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

maar daarom is 1 post echt wel genoeg, en dit hoort echt wel in het harddisk forum :)

maar goed, je kunt dit doen:
de parameters van de schijf met de hand invoeren in je BIOS... grote kans dat je niet over de 32GB heen komt, als er geen BIOS update is heb je dan pech...

maarrrr er is nog een oplossing:
haal bij je harddiskfabrikant (maxtor, ibm, ...) een tooltje om harddisks te gebruiken die te groot zijn voor je BIOS, het heet vaak iets van EZ-nogwat, MaxBlast, OnTrack nogwat ... da's per fabrikant vaak verschillend...
daarmee maak je een bootflop en dan laat je die software de disk detecteren... dan moet je in je BIOS geloof ik de grootst mogelijke schijf aangeven en de software regelt dan de "vertaling" ... na de installatie van de software kun je dan WEL de complete grootte gebruiken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

foutje niet gekeken welk forum... ander dan een slotje :)

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Ik wil niet lullig doen, maar ik heb eens een post gelezen van iemand die de schijf vers uit de winkel er zo in wilde stoppen, zonder te partitioneren en/of formatteren. Kan dit het probleem zijn?

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• Duinkonijn

Duinkonijn

Huh?

denk het niet mijn harde schijf was ook niet gepart.

Pagina: 1