Toon posts:

Webcam via Netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik gebruik nogal is Netmeeting, maar sinds dat ik een netwerk heb doet dit het niet meer. Heel logisch. Als iemand contact wil maken met mij dan zoekt diegene naar mijn interne ip. Dat lukt dus nooit. Ik gebruik Sygate. Ook met de Earthcam Broadcaster heb ik dit probleem. Ik kan niks verzenden. Kan iemand me helpen hoe ik dit oplos??? Ik weet dat het iets kan zijn met de Access Rules in Sygate maar ik heb geen flauw idee wat ik daar allemaal in moet voeren.
Ik voer dus vanuit de Client PC Netmeeting uit. Op de server staat Sygate.

Dion

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Je moet de voor Netmeeting benodigde poorten "mappen" naar je PC met de Webcam.

Check Het Grote Poortmappings verhaal

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Is dit de enig(st)e oplossing :?

Moeten toch wel weer proggies voor gemaakt zijn ?

• DJ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21-08 12:16

DJ

Ja . . . dat noemen ze Port Forwarding (hardware of software based). Die heb je dan nodig :)

Op een andere manier kun jij een IP pakketje dat bedoelt is voor jou PC (die dus achter een router hangt) niet van je Internet Interface naar het Interface van je PC krijgen.

Als er geen Religie's zouden zijn, dan waren we allemaal gewoon mensen geweest

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand me helpen die ook Sygate gebruikt. Die me precies verteld wat ik moet doen. Ik snap het poortmappen wel maar niet hoe ik dat invoer in Sygate. Ja bij Access Rules en dan Add. Maar In of Out . Welk ip. Welke port. ik moet 4020 4021 en 4022 open zetten voor de webcam. Maarja ik snap er niks van.
:'(

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-08 22:18

ThaHandy

Discovery Channel

Op vrijdag 09 november 2001 21:01 schreef Dionl het volgende:
Kan iemand me helpen die ook Sygate gebruikt. Die me precies verteld wat ik moet doen. Ik snap het poortmappen wel maar niet hoe ik dat invoer in Sygate. Ja bij Access Rules en dan Add. Maar In of Out . Welk ip. Welke port. ik moet 4020 4021 en 4022 open zetten voor de webcam. Maarja ik snap er niks van.
:'(
code:
1
2
3
4
5
6
IN, TCP, 4020, 192.168.1.2(=je interne netwerk IP!!!), 4020
     |     |    |                           |
     |     |    |                    naar poort   
     |     |    |naar ip
     |     |van poort
     Protocol

dat dus herhalen met poort 4021 en 4022

Verwijderd

En kan iemand voor mij uitleggen hoe dat moet in winproxy(4.0)?
Heb het al eens eerder geprobeerd een poort te mappen voor icq, maar dat lukte toen ook al niet....

Verwijderd

ALs je je server in de zelfde kamer hebt staan, hang je gewoon je webcam daaraan, easy, kun je 24/7 online zijn op EC.

Verwijderd

Dat is niet het geval en onze server heeft geen usb-poort voor de webcam...
Pagina: 1