Toon posts:

cable unplugged realtek 8139b

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een realtek 8139B in m'n computer en draai Windows XP. Nu zegt ie dat de cable unplugged is, terwijl dit niet zo is. Ik had dit eerst ook met een andere netwerkkaart (winbond), dat kon ik oplossen door het win2000-.sys bestandje over het WinXP-.sys bestandje te schrijven, maar dat werkt in dit geval niet. Zijn er nog meer mensen die dit hebben gehad en op een creatieve 8-) manier hebben opgelost?

PS: Of Realtek nou wel of niet goed is graag in het midden houden, gewoon naar de oplossing toewerken. Een 3com kaart kopen is ook geen optie. Dit moet gewoon kunnen werken.

Verwijderd

Topicstarter
Niet te geloven, toch het bovenstaand trucje toegepast, en na een half uurtje kijken, deed ie het ineens. Weet iemand hoe dit kan?

Verwijderd

Topicstarter
Andere compu, zelfde netwerkkaart, ook XP, werkt perfect in één keer...............vaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaag!

Verwijderd

ik heb ook zo'n cheapo kaart maar hij doet het prima...volgens mij ligt het idd aan je PC :)

Verwijderd

Het lijkt een klassiek XP probleem te worden dat 'cable unplugged' gedoe. Ik heb zelfs XP opnieuw moeten installeren voordat ik mijn netwerk weer aan de praat kreeg.

Verwijderd

Kijk ff of je kaart op half of full duplex staat. Hiero zelfde netwerkkaart en had hetzelfde irritante probleem.

Kaart op half duplex gegooit en voila: no more problems *D

Verwijderd

Bij mij helpt instellen v/d snelheid of full/half duplex niet. Ik heb een Intel Pro/100+ kaart. Kan dit hele 'cable unplugged' verhaal niet gewoon een WinXP probleem zijn?
Er is echt niets dat ik nog niet geprobeerd.
(NICs opnieuw installeren, andere kabels, andere NICs, protocollen de- en herinstalleren, ip adressen opgegeven, pingen, ipconfig, snelheid NICs aanpassen, LAN disablen en weer enablen, computers zoeken, nieuwe WORKGROUP aangemaakt, gechecked of de kaart compatible is met XP (ja), drivers gezocht, etc.)
De NICs worden herkend en de lampjes hebben gebrand, maar doen dat nu niet meer. Toen de lampjes brandden deed het netwerk het echter ook niet. ipconfig vindt mijn kaart wel maar zegt erover: media disconnected. Er zijn geen problemen met de kaart in Device Manager.

SVP geen REPLY als: Volgens mij is je kabel gewoon kapot, of "je NICs werken niet". Hardware is 100% in orde. thanx.

• gotcha
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 29-07 18:20
had ik pas ook een keer met de nieuwe pc van ons pa.
zat geen netwerkkaartje in dus zon sitecom realtek-kaartje erin gestopt en dat werkt aanvankelijk prima.
maar pas begon ie inderdaad ook te zeuren over unplugged cables. gelukkig was het probleem verdwenen na de kaart verwijderd te hebben uit apparaatbeheer en een reboot; winXP herkende hem opnieuw, en nu weer met kabel :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16:57

Predator

Suffers from split brain

Ik heb hier een realtekkie 8139A wel.
en mijn crosslink kabel wil ie vaak ook niet. Zelfde probleem in win2k.
Mijn cablemodem utp pikt ie wel altijd.

Maar als ik die crosslink eens weer uit beide nic's haal en weer erin vind ie em vaak wel.

Lijkt wel slechte kabel maar ie werkt goed nochtans.

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
Ik had hier het probleem dat me kabel het niet deed, maar ik heb wel een hub
het ligt hem aan de standaard kleurcode waarop je die kabel moet aansluiten (ik maak me kabels zelf).

Ik had eerst gewoon allebei de kanten de kleurtjes hetzelfde maar je moet het via de standaard kleurcode doen.

Oranje
Oranje-wit
Groen
Blauw-wit
Blauw
Groen-wit
Bruin
Bruin-wit

Crosskabel moet je uhm... iets omdraaien, kweenie precies wat. Maar het is aan te raden om een hub te nemen (zei meneer van de Quicknet :P)

GoT a clue? Specs

• H@rry
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

GoT a clue? Specs

Verwijderd

Alles wel, maar mijn netwerk heeft gewerkt (met en zonder HUB) met de spullen die ik heb. Het moet dus helemaal niet nodig zijn om zelf kabels in elkaar te prutsen.

Verwijderd

ik heb dus exact hetzelfde probleem als rubenski beschrijft alleen dan ook met de realtek 8139. Het lampje achterop de netwerkkaart brandt ook niet. Nog sterker; eerst heeft het netwerk wel goed gedraaid en op de andere pc (met ook een realtek 8139 en winxp) wordt de kabel wel herkend (en brandt t lampje).
Aan de hardware ligt het niet want deze heb ik uitvoerig getest. full/half duplex werkt ook niet.
Weet niemand hier een oplossing voor?

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Bij mij deed ie het ook, maar dat kwam omdat ik het WOL kabeltje aangesloten had, en dat vond XP altans niet Echt leuk, dus weet niet of die bij jullie aangesloten is, maar kijk daar maar anders eventjes naar :)

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

Verwijderd

Dit probleem heeft te maken met de volgorde waarin w2k(?)/xp de adapters en protocollen 'binden'. Het is volgens mij vooral een probleem als er meerdere netwerkkaarten aanwezig zijn. Ik heb het zelf al s op w2k gezien, weet niet meer psies hoe ik t oploste, maar de kaarten opnieuw PER STUK _helemaal installeren_. Dan is er nog t probleem met de volgorde waarin de kaarten in je pjoeter zitten (dit is geen feit, maar ik heb het sterke vermoeden)
NO FLAME: Volgens mij is xp nogal buggy, ik wacht nog een paar maanden of jaren.....
Pagina: 1