Verwijderd
Stroom erop en voelen maar
(niet te lang aan laten staan zonder koeler, lijkt me nie goed)
aan allebei de kanten een kingsize heatsink zetten en kijken welke heet wordt en welke koel
De kant waar de twee draden het dichtst tegen het keramiek zitten is normaal gesproken de warme kant.
Verwijderd
probeer het anders eens met wat minder vermogen...
hang em aan een 12V (ATX ofzo) en kijk dan welke koud en welke warm wordt, ik kan me voorstellen dat met een 172W op 24V je er niet achter komt
hang em aan een 12V (ATX ofzo) en kijk dan welke koud en welke warm wordt, ik kan me voorstellen dat met een 172W op 24V je er niet achter komt
Dat klopt anders sluit je hem gewoon ff een seconde of wat aan op een volt of 5 en voel je wel welke kant warm/koud wordt... hij is echt niet in 1 seconde bloed heet of zo.Op dinsdag 06 november 2001 18:46 schreef RUXperienced het volgende:
De kant waar de twee draden het dichtst tegen het keramiek zitten is normaal gesproken de warme kant.
Misschien moet je een poosje wachten. Mijn theorie: " Je zet er 172 Watt op, daardoor wordt hij natuurlijk warm. Maar na een poosje wordt de ene kant warmer omdat dat ander materiaal is.(het principe van de peltier)
Verwijderd
de kant waar je niet je poten aan verbrandOp dinsdag 06 november 2001 18:35 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Welke kant van mijn kryrotherm drift 0,8 172 watt peltier is de koude kant ???
Verwijderd
op 5V niet echt lijkt me...Op dinsdag 06 november 2001 20:32 schreef Boolio_Eglesias het volgende:
Mijn idee is als je dat ding te lang zonder koeling laat draaien dat ie dan kapot gaat!!!!!!
verschil zal veel duidelijker zijn denk ik (denk ik hé, ben nie zeker)
Verwijderd
Kijk hiernaar.Op dinsdag 06 november 2001 18:46 schreef RUXperienced het volgende:
Je kunt het perfekt voelen met een 1.5 V mono batterij. En ga nu niet zijken dat je niet kunt voelen hé. Anders duw je een kant op iets van ijzer. Dan word ie of warm of koud.
Mocht je echt heel dom zijn. Dan wil ik het nog wel even voor je uitproberen want die van mij zijn jammer genoeg nog niet ingebouwd.
Mocht je echt heel dom zijn. Dan wil ik het nog wel even voor je uitproberen want die van mij zijn jammer genoeg nog niet ingebouwd.
Pagina: 1