NT4 en internet-sharing (winroute)

Pagina: 1
Acties:

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:51

sus

is druk :+

Topicstarter
Ik heb een server opgebouwd die, behalve filesharing, ook internetsharing moet gaan doen. Ik heb gekozen voor NT4 server.

Ik heb inmiddels mijn domein werkend, maar krijg internet niet gedeeld. Ik gebruik hiervoor het programma WinRoute, en heb het ingesteld zoals ik het ook onder win98 had ingesteld.

Ik krijg keurig een IP van mijn ISP (ZeelandNet), maar kan er verder niets mee. Ook op de server zelf kan ik niet internetten.

NIC1: IP van DHCP
NIC2: IP/subnetmask: 192.168.0.1/255.255.255.0
domein=thuis

Ik kan alle computers zien, en ook bestanden heen en weer slepen. Maar ik kan dus niet internetten. Ook een ping naar www.tweakers.net komt niet aan. (evenals een ping naar andere site's).

Wie heeft er een idee wat ik over het hoofd heb gezien?? WinRoute is goed ingesteld, daar twijfel ik niet aan. Ik heb hem gecontroleerd met de guide op www.resettim.f2s.com

* sus weet het niet meer, heb nu FreeSCO maar ff draaien...

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
kan het niet zijn dat je een verlopen versie van winroute hebt draaien? Die sluit internet automatisch af als ie 'verlopen' is..... want als het met freesco wel werkt.. lijkt ut me een beetje vreemd.

Maar als FreeSCO toch goed werkt? Waarom dan veranderen...?
Alle functie's die nt 4 server heeft kan freesco ook.

En anders voor een voledige Linux/freebsb distro, heb je ook nog wat om te doen... beetje mee spelen

• dijkmane
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 22:59

dijkmane

biertje ?

als je NT gebruikt verzorgt NT de routing i.p.v. winroute. dit staat ergens in de manual. het gevolg hiervan is waarschijnlijk dat NAT forwarding niet goed werkt.

bij mij is het idem, ik krijg het via NAT niet aan de praat, gebruik de proxy van winroute en alles werkt, behalve mail versturen.

die mail ben ik nu bijna een jaar mee bezig, echt alles al geprobeerd, verstuur het nu maar op de server.
verder werkt alles

specs : wil je niet weten

• sus

sus

Topicstarter
Maara, hoe verklaar je dan dat ik niet kan internetten op de server??? Dat snap ik dus ook niet. Eerst kon het trouwens wel, maar ineens niet meer... Weet ook niet meer wat ik nou gedaan heb (bv een programma geinstalleerd), waardoor het niet meer zou werken.

Iemand een ide??

Verwijderd

Even IIS4 en Proxy 2.0 installeren, met een 3rd party firewall (in mijn geval Zonealarm). Dan op je workstations de proxy-client installeren en knallen. IIS en proxy zijn niet moeilijk te installeren. Ik vind dat altijd een stuk prettiger werken dat van die share-ware tooltjes.

Wat nog mooier is is Win2K Server met ISA, dan heb je geen extra firewall nodig. Zo draait het nu bij mij, echt perfect.

• sus

sus

Topicstarter
Andere vraag: Weet iemand de sys.eisen voor win2k Advanced Server???

• ijmert
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 17:08
Op woensdag 07 november 2001 16:58 schreef NorthernLightX het volgende:
Even IIS4 en Proxy 2.0 installeren, met een 3rd party firewall (in mijn geval Zonealarm). Dan op je workstations de proxy-client installeren en knallen. IIS en proxy zijn niet moeilijk te installeren. Ik vind dat altijd een stuk prettiger werken dat van die share-ware tooltjes.

Wat nog mooier is is Win2K Server met ISA, dan heb je geen extra firewall nodig. Zo draait het nu bij mij, echt perfect.
Inderdaad de (bijna) perfecte oplossing. Small Business Server met Exchange 2000 en Fax-Sharing is nog lekkerder :P

Small Business Server rules. www.vangorsel.nl

• sus

sus

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 16:58 schreef NorthernLightX het volgende:

Is dat gratis? En zo ja, waar kan ik dat vinden dan? Bedoel, heb je er toevallig een directe link van?

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 17:08 schreef suspicious het volgende:

[..]

Is dat gratis? En zo ja, waar kan ik dat vinden dan? Bedoel, heb je er toevallig een directe link van?
Als jij het wilt is het gratis (Micro$oft vindt overigens van niet dus pas op :) ). Links posten op dit forum is niet toegestaan. Het zit is de Windows NT Resource kit, op CD 2 geloof ik. Ik kan je er niet aan helpen, maar als je even rondvraagt in je vrienden- (en vage kennisen-) kring dan zal er vast wel iemand zijn die je kan helpen.

• sus

sus

Topicstarter
Hey, daar heb ik wat aan :) Ga maar eens ff op zoek naar die CD.

tnx!

• Poiter
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-02 14:54
Winroute met NT4 moet geen enkel probleem zijn. Gebruik je niet toevallig nog een andere firewall of router-prog?

Om nog even te reageren om de andere opmerkingen, winroute zou ik nou niet classificeren als één of ander share-ware tooltje, en zonealarm moet je niet verwarren met een netwerk firewall.
Pagina: 1