frame hoogte aanpassen na laden.

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Hoi,

Is het mogelijk om de hoogte van een frame aan te passen nadat de frameset geladen is? Ik krijg namelijk soms een scrollbar die niet nodig zou hoeven zijn als ik wist hoe hoog het ding zou worden. Maar dat weet ik dus pas nadat ik het frame heb ingelezen. De frameset bestaat uit 3 frames, waarvan de eerste gevuld wordt met een tabel waarvan ik de hoogte niet precies kan voorbereken omdat soms de tekst in een cel over twee regels gaat en soms niet. De tweede is een 'onderkantje' van de tabel die niet mee mag scrollen en daarom in een los frame zit. De derde is opvulruimte voor als je ruimte genoeg overhebt. Als ik de ROWS defineer als "*,21,*" komt het ook niet goed want dan gaat ie de ruimte voor de *'s precies verdelen en dat is niet efficient. Ik kan redelijk de hoogte van het eerste frame voorspellen met een stukkie PHP, maar om met PHP nou ook nog uit te gaan rekenen of de tekst van elke tablerow al dan niet uit twee regels bestaat gaat me een beetje te ver. De hoogte van elke tabelrij standaard op twee regels tekst zetten is ook geen mogelijkheid, om dat te veel ruimte kost (het merendeel van de tabelrijen is nl. 1 regelig). Een horizontale scrollbar om dan maar alles netjes op 1 regel kwijt te kunnen ziet er gewoon niet uit dus dat kan ook al niet

• Yo-L
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Misschien heb je hier wat aan?

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Men wat is dat GoT toch ook vet :)
Dankjewel het is gelukt!

[edit]

maar kan het ook met Netscape? Als ik hier de innerHeight van een Frame opvraag krijg ik nog steeds de 'voorspelde' waarde, niet de feitelijke, terwijl dat bij IE wel goed gaat.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 16:29
Deze topic gaat op slot, dat is geen aanval richting jou of iets dergelijks.....maar dit onderwerp is vaker voorbij gekomen en het is beetje zonde als mensen hun energie gaan verspillen terwijl er een topic is waar er al over nagedacht is :).

[topic=304835/1/50]

Dit topic is gesloten.