Toon posts:

[ASP]checkbox disabled waarde opvragen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik in een formulier een checkbox heb ik op disabled heb staan, dan wil ik in een volgend bestand deze waarde wel opvragen...

Bestand 1
code:
1
2
<INPUT type="checkbox" name="blabla" value="blabla" checked>
<INPUT type="checkbox" name="blabla" value="blabla" checked disabled>

Als ik dit bestand submit naar bestand 2

Bestand 2:
code:
1
2
3
For Each strBlabla In Request.Form("blabla")
  %><%= strBlabla %><BR><%
Next

Dan drukt hij alleen de waarde af van degene die niet is disabled!

Hoe kan ik die andere waarde toch opvragen??

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Geef het beestje een andere naam. 2 keer dezelfde control-naam kan soms goed gaan, maar ik ga er nooit vanuit.
Other then that, weet ik niet zeker of disabled controls doorkomen. Staat me iets van bij dat ik weleens checkte op Request.Form("cmdSubmit") om te checken of er op cmdSubmit was geramt, als ik die disable voordat de form gesubmit wordt, werkte dat niet meer (hmm concluse, disabled controls worden niet mee gepost).

Exact expert nodig?

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ze moeten eigenlijk wel dezelfde naam krijgen, de value is wel anders! Had ik in mijn 1e post niet aangegeven...

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Probeer het dan ff uit als ie niet disabled is. Als het dan wel werkt, dan is het disabled zijn het probleem (ff enablen voordat je de form submit?). Werkt het dan niet, dan zal de naam het probleem zijn lijkt me...
Waarom moet ie trouwens dezelfde naam hebben? Ik vind het altijd erg irritant als objecten dezelfde naam hebben...
"Shit, txtBlah staat verkeerd gealigned."
-"Ja, welke, de 1e, 2e, 3e, of 4e van boven?"
:P

Exact expert nodig?

Verwijderd

Het probleem is het disabled zijn. Die velden worden door een post dacht ik niet doorgestuurd (en zijn dus niet op te vragen via Request.Form() methode).
Meerdere checkboxen met dezelfde naam kan, dan plakt ie alle waarden aan elkaar, komma-gescheiden (iets als "waarde1, waarde2, ...")

Verwijderd

Topicstarter
Bij het submitten van de waarden stuur ik hem naar een functie die eventuele disabled waarden op enabled zet en vervolgens het formulier submit...

thanx anyway!!
Pagina: 1