< Het beswel GROTE Tyan Tiger MP Topic >

Pagina: 1
Acties:

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
haai

Ik ben van plan binnenkort een Tiger MP te halen, maar wil de prijzen etc. nog ff aankijken. Ik zie hier flink wat vragen over langskomen en dacht dat een algemeen topic wel handig zou zijn. Zelf ben ik wel benieuwd naar ervaringen.

Wat ik weet:

athlon MP = XP + MP test procedure. Dus AMD garandeerd dat de MP in dual combinatie werkt. Maar een niet kapotte XP werkt dus evengoed. Maar het kan dus heel goed zijn dat als je 2 XP's koopt ze het niet doen. Dus niet omdat ze gelockt zijn, dat zijn maar "rumours". Durons en thunderbirds werken ook.

Goed REGISTERD geheugen nodig

Goede stevige voeding van 400 watt nodig.

op de forums van www.2cpu.com en http://www.amdmb.com/vb/forumdisplay.php?s=35da6e38f9590a354d1d160411e47670&forumid=13 vind je veel informatie.

specs

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Ik heb dus een Tyan Tiger MP met 2 Thunderbirds 1333 en 4x 256MB Crucial PC2100 ECC registered... werkt probleemloos :)

Bordje draait nu op 140MHz FSB, kan als je de rev3 hebt, deze heeft namelijk een andere klokgenerator. Met bv CPUFSB kan je hem dan hoger zetten :) Max is 150MHz, maar dat is me nog neit gelukt omdat mijn CPU's 1500MHz op default voltage niet trekken... moet ik ze dus eerst van m'n bordje afhalen en de L7 bruggen verbinden... :)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Ik heb het bord al wel (ook met de juiste PLL :P ), maar de XP's nog niet. Wat ik wel kan vertellen is dat 't bord behoorlijk groot is; ik krijg 'm niet in m'n miditower, zal dus m'n vertrouwde Q500 weer moeten gebruiken als main bak. Wellicht dat ik nog een leuk uitziende, meer handzame kast aan ga schaffen, misschien heeft iemand daar ervaringen mee?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BrZ
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op dinsdag 06 november 2001 18:49 schreef abbadon het volgende:
Wellicht dat ik nog een leuk uitziende, meer handzame kast aan ga schaffen, misschien heeft iemand daar ervaringen mee?
Ik heb een Chieftec Dragon DA-01-BD
Mobo komt gedeeltelijk onder de HD-bays voorin, maar het past zelfs met mijn gehuegenreepjes, die nogal hoog zijn :)