Toon posts:

PC Zone P4 test

Pagina: 1
Acties:
  • 148 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Is de hardwareredacteur van PC Zone incompetent? Wie heeft de P4 test in de laatste PC Zone gelezen en wie is het er wel/niet mee eens? Hieronder volgt mijn correspondentie met de hardwareredacteur! Graag jullie reacties!

Geachte dames en heren van de redactie,

Ik heb in het November issue van jullie blad de test gelezen over de
Pentium 4 welke op 2GHZ geklokt is en ik moet zeggen dat ik erg teleurgesteld ben.
Ik had een veel objectievere kijk op dergelijke zaken verwacht. Er wordt
gesuggereerd dat het niet reëel is om een vergelijkende test te doen
tussen deze twee platformen, daar de snelheid in megahertzen teveel uitelkaar ligt.
Als je het zo bekijkt hebben jullie absoluut gelijk, ware het niet dat
megahertzen niet het allerbelangrijkste zijn in dit geval. Neem de
Geforce2 Ultra en de Geforce3 bijvoorbeeld! De klokfrequentie van de Geforce3 is lager dan die van de Geforce2 Ultra, maar toch is de Geforce3 sneller.
Dit komt omdat het technisch ontwerp van de laatste domweg beter is!(en dit weten jullie, jullie hebben ze getest!)
In het geval van de P4 2GHZ en de AMD 1,53GHZ is dit in zekere zin ook
zo.
Benchmark tests wijzen dit ook uit. Overal op het internet kun je tests
lezen dat de AMD 1,53GHZ de intel 2GHZ de baas is in een groot aantal
benchmarks! En jullie zeggen zonder de AMD getest te hebben dat deze
niet zou kunnen tippen aan de Intel????!!!!

Hieruit zou je twee dingen kunnen concluderen:
1: Jullie worden gesponsord door Intel.
2: Jullie hebben je net zoals de gemiddelde consument laten misleiden
over de meer megahertz is altijd sneller en beter hype.

Laten we hopen dat het geen van beide is!

Ik zou van een high-end gamers blad als jullie op zijn minst een
vergelijk verwacht hebben tussen een high-end AMD en INTEL systeem. Al was het alleen
maar om te laten zien dat AMD zeker wel mee kan komen. Ik als lezer verwacht ook dat jullie je bij volgende tests bij feiten houden en niet zomaar iets aannemen! En voor het geval jullie dachten dat ik helemaal op AMD gefixeerd ben, dit is niet zo. Ik heb zelf een Intel P3.

Ik zou hier graag een serieuze reactie op willen, dan weet ik in ieder
geval dat jullie er serieus naar gekeken hebben. Ideaal zou natuurlijk een vergelijkende test tussen de twee kemphanen zijn!

Afgezien van deze misser ben ik erg tevreden over jullie blad!

Met vriendelijke groet,

Ed Marchal.

Hallo Ed,
Op zich klinkt je hele 'statement' heel begrijpelijk, toch zou ik het een en
ander graag willen toelichten met wat punten, zodat je het wellicht begrijpt
van een ander oogpunt.

Het verhaal over de nieuwste Intel 2.00 GHz is een 'preview' en geen
'review' of 'vergelijkende test' tussen twee cpu's, het 'technische' aspect
en de 'werking' wordt in dit geval dus uitgebreid belicht. Deze
laatstgenoemde was dan ook voortreffelijk en dat hebben we niet onder stoelen
of banken verborgen.

Ten tijden van 'schrijven' was de nieuwe Athlon XP serie cpu's nog helemaal
>niet uit, de release was kort daarna (tot onze verassing). Dat maakte de
>Athlon 1.4 GHz de snelste AMD op dat moment. Als we dan toch een vergelijk
>op dat moment hadden gedaan en Intel (met de 2.0 GHz) de strijd had
>gewonnen, hadden we waarschijnlijk heel wat boze reacties ontvangen van
>lezers met het verhaal: 'hoe kun je nou een 1.4 GHz cpu afzetten tegen een
>2.0 GHz ! dat is toch niet eerlijk ?!!' Je moet het dus van beide kanten
>zien.

Met de nieuwe Athlon XP is het een ander verhaal, AMD claimt 1800+ MHz
performance (en maakt dit waarschijnlijk ook waar) en gaat hiermee openlijk
de strijd aan met Intel. Een vergelijkende test met Intel en AMD zal zeker
de revue passeren, waarbij we tevens de 'waarheid' onthullen welke van de
beiden nu krachtiger is. Ik hoop dat het een en ander duidelijker is.

Met vriendelijke groeten,

Steffan Loeff
redacteur hardware
>PromoTime Publications B.V.
>Edward Jennerstraat 328
>2035 EW HAARLEM
>The Netherlands
>Tel:[+31] (0)23 540 00 08
>Fax: [+31] (0)23 535 80 29

Beste Steffan,

Preview? Dacht het niet! In het artikel wordt gesproken van een 'technische review', zou je moeten weten als redacteur 'harde waren' zijnde! Ik mag hier aannemen dat jij het artikel geschreven hebt!
Goed in een preview hoort inderdaad technische informatie en wanneer we het uiteindelijke product mogen verwachten. Maar waarom maak je een preview als je het uiteindelijke product al hebt? Dit raakt kant noch wal! Je schrijft in het artikeltechnische review en zal ook als zodanig behandeld worden! Klopt dit niet dan dient er in het Decembernummer een rectificatie geplaatst te worden.

'Ten tijde van schrijven' moet in ieder geval voor 9 Oktober geweest zijn. Zonder noemenswaardige moeite kon ik al uitgebreide reviews vinden met die datum. Aankondigingen van de XP stammen van eind September. Lijkt mij dat dat nog lang niet de sluitingsdatum is voor jullie kopij! Meer dan genoeg tijd dus om je 'technische review' aan te passen! En dat je van het bestaan wist van de 1,53GHZ processor is zo klaar als een klontje! Tot twee maal toe geef je een snelheidsverschil aan van 'ruim 500MHZ', niet 600MHZ. Tenminste 2GHZ min 1,4GHZ is in mijn boekje nog altijd een verschil van 600MHZ en toch schrijf je 500MHZ! Opmerkelijk niet? Als dit niet het geval is heb jij je tot twee maal toe 100MHZ verrekend in de review. Nee volgens mij heb jij al heel lang geen AMD CPU in je handen gehad, anders zou je ook geweten hebben dat de oude AMD 1,4GHZ een hele aantrekkelijke prijs/prestatie verhouding heeft t.o.v. de P4! En dat je geen AMD aangeraakt hebt klopt ook daar je in de review zegt dat het niet echt reëel is om een vergelijkende test tussen deze twee platformen uit te voeren! Anders had je wel geweten hoe de oude Athlon presteert en had je de laatste zin uit de technische review wel achterwege gelaten: Het lijkt erop dat Intel een aardige voorsprong heeft opgebouwd tegenover AMD, die nu al ruim 500MHZ achterligt en zodoende geen concurrerende/vergelijkende CPU kan leveren. Nogmaals, hoe kan jij dit weten als jij de betreffende Athlon 1,4GHZ nooit aan het werk hebt gezien. Laat staan dat je er tests over gelezen hebt!

Het hele issue 'Megahertzencircus' dient trouwens ook heroverwogen te worden gezien de ontwikkelingen bij AMD en Intel!(iets om mee te nemen in de vergelijkende test!) Wat is eerlijk als je twee processoren gaat vergelijken met verschillende snelheden? Ikzelf denk dat prijs/prestatie in dat geval een nog veel grotere rol gaat spelen. Ik vind dat trouwens 1 der belangrijkste aspecten van een review. Als je de oude Athlon 1,4GHZ met de P4 2GHZ zou vergelijken, zou de Athlon uiteraard als langzamer uit de bus komen!(niet eens zoveel langzamer) Welke neem je als je weet dat de Athlon rond de 300 en de Intel rond de 1800 gulden kost? I rest my case! Het is maar net hoe je het brengt naar je lezers toe! 'Wie de strijd wint' moet en kan je hiermee relativeren om boze brieven te voorkomen!

Ik bekijk dergelijke artikelen altijd van alle kanten maar dan moet er wel correcte info in staan! Schrijf dus niet 'technische review' als je 'preview' bedoelt en ook niet '500MHZ' als je eigenlijk '600MHZ' bedoelt! Nee, dit en het feit dat informatie over de Athlon XP al geruime tijd beschikbaar is, getuigt ervan dat jij je huiswerk niet gedaan hebt! Wederom de volgende keuze dus, net zoals in mijn eerste mail:

1: Jullie worden gesponsord door Intel.
2: Jullie hebben je net zoals de gemiddelde consument laten misleiden
Toegeven dat je een fout, of fouten hebt gemaakt is lastig. Daarom stel ik voor dat anderen ook hierover hun zegje kunnen doen! Fout of niet fout! Kijk maar eens op www.tweakers.net, ik ga daar een topic in het forum openen met de naam PC Zone P4 test .

Ik zal met veel interesse jullie December nummer lezen! Mocht daar de vergelijkende test in staan.

Ed Marchal

Verwijderd

Samenvattig: PC Zone zuigt! Dat hele GHz verhaal slaat ook als een tang op een varken! Dan zou ik gewoon een ouwe 8086 kunnen nemen en die op 0.0325 micron kunnen gieten en op 40 GHz kunnen klokken, dan ben ik de winnaar van de wereld (not)! Ik vind PC Zone zozo al brak net als alle andere PC bladen zuig. De enige mensen die wat van PC's afweten zijn van T.NET!!! }:O Oh ja, ook de PU, maar dat gaat over gamezzz...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Ik heb die review zelf niet gelezen, maar uit de feiten over de review die je in je mail noemt, krijg ik de indruk dat de review inderdaad niet helemaal deugt. Niet deugen is misschien wat zwaar uitgedrukt, maar hij is in ieder geval niet professioneel.

Zijn reactie is heel correct, maar ik vind de verdedigende argumenten waar ie mee komt niet echt overtuigend. Nou zijn er maar weinig tijdschriften die ik echt de moeite waard vind, en dit tijdschrift valt daar absoluut niet onder.

IK vind het in ieder geval jammer dat zelfs bladen die toch een redelijk professioneel niveau zouden moeten hebben, zich laten leiden door martketing blabla en dergelijke. Op deze manier zal de gemiddelde consument nooit wijzer worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-08 14:18
wat verwacht je eigenlijk? dat hij toegeeft dat hij fout zit? waarschijnlijk krijg je geen mail meer terug en zie je nooit meer iets over een athlon in de pczone.
btw. ik heb wel eens benchmarks gezien waarin de athlon 1,4ghz de p4 2ghz er net uitloopt. de snelste athlon xp doet dat in bijna alle benchmarks.
daar komt nog eens bij dat de athlon xp nogsteeds veel goedkoper is dan de p4 2ghz en dan weet je gelijk wie de winnaar is.

Verwijderd

Ik heb dan wel een Pentium 4, maar ik vind niet dat ze onzin moeten schrijven het zijn gewoon klootzakken die de heleboel verdraaien want dit slaat helemaal nergens op.
PC Zone. FUCK YOU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :( :( :(

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-08 14:14
Werk je bij AMD ofzo ? SICKFUCK...........

Laat me raden, jij hebt een AMD cpu ? :)

Verwijderd

Die review is wel eens eerder bekritiseerd: [PcZone] Pentium 4 review

• EaS
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:21

EaS

Is toch algemeen bekend ? De meeste van die zogenaamde computerbladen zijn eigenlijk niets meer dan reclame folders. Het beste blad is naar mening nog altijd de c't. De rest laat ik links liggen.

Wat wel het "zieke" is van die reclamebladen, dat ze de consument onjuiste/misleidende informatie voorschotelen.

• Hoyden
Maar goed ook :o

Straks heeft iedereen een AMD, dat wil je toch zeker niet hebben.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05:46
Ook leuk, ik heb ook op deze 'preview' gereageert. en kreeg dit terug.
Ten tijden van 'schrijven' was de nieuwe Athlon XP serie cpu's nog helemaal
>niet uit, de release was kort daarna (tot onze verassing). Dat maakte de
>Athlon 1.4 GHz de snelste AMD op dat moment. Als we dan toch een vergelijk
>zien.

de strijd aan met Intel. Een vergelijkende test met Intel en AMD zal zeker
de revue passeren, waarbij we tevens de 'waarheid' onthullen welke van de
beiden nu krachtiger is. Ik hoop dat het een en ander duidelijker is.
hetzelfde dus, als de topicstarter als reactie kreeg.... sorry hoor maar dit valt me heel erg tegen van mijn ex-favo gamesblad.....

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• SG
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Op dinsdag 06 november 2001 18:43 schreef The Fox het volgende:
Werk je bij AMD ofzo ? SICKFUCK...........

Laat me raden, jij hebt een AMD cpu ? :)
Citaat Sickfuck:
Ik als lezer verwacht ook dat jullie je bij volgende tests bij feiten houden en niet zomaar iets aannemen! En voor het geval jullie dachten dat ik helemaal op AMD gefixeerd ben, dit is niet zo. Ik heb zelf een Intel P3.
Heb je zijn mails citaten wel gelezen |:(

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Ik heb geen vertrouwen in ze...

• SG

SG

Op dinsdag 06 november 2001 18:46 schreef EaS het volgende:
Is toch algemeen bekend ? De meeste van die zogenaamde computerbladen zijn eigenlijk niets meer dan reclame folders. Het beste blad is naar mening nog altijd de c't. De rest laat ik links liggen.

Wat wel het "zieke" is van die reclamebladen, dat ze de consument onjuiste/misleidende informatie voorschotelen.
C'T Die vind ik ook de beste uit de PC balden die ik ken alleen zijn dat er niet zo veel.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Nee, dit valt me ook vies tegen. Ik lees de PS Zone regelmatig omdat er altijd veel hardware in staat, maar dat zie ik nu wel anders.

Tweakers.net blijft het beste. 8-)

• Just_a_Gamer
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:00
hmmm daarom lees ik ook PCGameplay :P

maar ik vind ook dat sommige gamebladeren niet echt neutraal stellen.

Verwijderd

Topicstarter
Jazeker mensen, ik heb een echte genuine Intel processor!! Nu ik al deze reacties gelezen heb is het toch maar wel de laatste keer dat ik de PC Zone koop! Waar is toch die goeie ouwe Softwaregids gebleven? Weet iemand trouwens nog een echt goed gamesblad? Het gros zuigt namelijk met Peren!! *D

Verwijderd

Topicstarter
By the way de C'T is inderdaad een erg goed blad, lees ik ook!

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, ik verwacht dat iemand in zo'n geval zijn ongelijk geeft! Niet dat ze het ooit doen maar toch! Als hij het toegegeven had zou ik nu volgende maand de PC Zone nog kopen, daar zou ik respect voor hebben! Iets als: sorry we fucked up, we will do better next time.
Op dinsdag 06 november 2001 18:38 schreef weareborg het volgende:
wat verwacht je eigenlijk? dat hij toegeeft dat hij fout zit? waarschijnlijk krijg je geen mail meer terug en zie je nooit meer iets over een athlon in de pczone.
btw. ik heb wel eens benchmarks gezien waarin de athlon 1,4ghz de p4 2ghz er net uitloopt. de snelste athlon xp doet dat in bijna alle benchmarks.
daar komt nog eens bij dat de athlon xp nogsteeds veel goedkoper is dan de p4 2ghz en dan weet je gelijk wie de winnaar is.

Verwijderd

pc game play toch wel dat is best cool leuk blad
voor gamers dan zijn te af en toe te serri
beter dan pczone :)

Verwijderd

ik vind het ook pure onzin om meteen een p4 zo erg op te hemelen en zo eigenlijk een AMD de grond in te drukken
en voor de rest ben ik het met mark bopitje eens dat
pc game play echt een goed blad is maar dat is wel bijna alleen een blad voor games :)

• Just_a_Gamer
Ik heb ook PCGameplay. Het is een zeer goeie blad en vooral zeeeer weinig advertenties tussendoor. Ik vind het zwaar irritant als er veel advertenties doorheen zitten.

BTW als je de PCGameplay leest, moet je van een beetje belgische humor houden :P :)

Verwijderd

ja da klopt alleen ik kan de nummers 1 tot 3 niet krijgen
vin ik kei lastig voorderest heb ik elk nummer alleen die niet :'(

Verwijderd

hee mark ik heb er helemaal weinig
kun je die laatste niet meer bij bestellen
:?

Verwijderd

ja wel die andere kan ej allemaal bij bestellen *D

Verwijderd

Ag het blijft een gameblad en geen pc/hardware blad...
De enige hardware pre/reviews daarin zouden van joysticks enzo moeten zijn ;)

Verwijderd

Topicstarter
Van mij mogen ze erin gooien wat ze willen, zolang ze maar geen poep praten, vind ik het best! Ga ook maar eens de Pc Gameplay kopen. Zullen we trouwens met zijn allen solliciteren bij de PC Zone, komt er misschien nog wat van dat blad terecht!

• Just_a_Gamer
* Just_a_Gamer vindt het geen probleem.

Up-2-date computer altijd klaar staan en de meeste nieuwe games uittesten. *D >:)

• tspawn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 14:57
Op dinsdag 06 november 2001 21:30 schreef SICKFUCK het volgende:
Van mij mogen ze erin gooien wat ze willen, zolang ze maar geen poep praten, vind ik het best! Ga ook maar eens de Pc Gameplay kopen. Zullen we trouwens met zijn allen solliciteren bij de PC Zone, komt er misschien nog wat van dat blad terecht!
Misschien een samenwerkings verband met de PC Zone :)

Het gaat hier trouwens niet er om of dat het blad zuigt of niet, of wat het beste blad is maar het gaat er om dat er gewoon een keiharde fout gemaakt wordt waar ze netjes op gewezen worden waarna de lezers (hun klanten) afgewimpeld worden met een vaag mailtje (ik heb hem ook gehad).

Vind het een zware minpunt voor de redactie die toch altijd een leuk blad neerzet.

• Hoyden
Op dinsdag 06 november 2001 18:56 schreef SuperG het volgende:

[..]

Citaat Sickfuck:
[..]

Heb je zijn mails citaten wel gelezen |:(
Nee.

• SG

SG

Vermoeden bevestigd :P

Verwijderd

ik vind de PC-zone altijd al erg objectief. Ze gaan altijd met de hypes mee, verder ziet het blad er niet uit, en zijn de revieuws kut met peren. Ben ik blij dat ik een fatsoenlijke game kreeg bij me abbo (dat ik daarna meteen heb opgezegd). Nee, PC-Zone vind ik niks, zeker niet nadat ik dit gelezen heb.

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
offtopic:
lekkere icon frank :D

• VegZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-08 10:48
Op woensdag 07 november 2001 21:59 schreef Limited het volgende:
ik vind de PC-zone altijd al erg objectief. Ze gaan altijd met de hypes mee, verder ziet het blad er niet uit, en zijn de revieuws kut met peren. Ben ik blij dat ik een fatsoenlijke game kreeg bij me abbo (dat ik daarna meteen heb opgezegd). Nee, PC-Zone vind ik niks, zeker niet nadat ik dit gelezen heb.
bedoel je niet subjectief??? ;)

Verwijderd

Topicstarter
Niet dat ik haatdragend ben, maar als we met zijn allen op deze manier afgewimpeld worden, is het toch logisch dat we iets terug doen! Suggesties??? Emailbommetje ofzo??? Wellicht iets subtielers???

• procyon
  • Laatst online: 22-08 12:58
post zijn mailadres hier maar even :)

Als we met z'n allen vragen hoe en wat weet ik zeker dat dat effect heeft.

net als amnesty :z

• Just_a_Gamer
Ik vraag me af of PC zone nog reviews durft te schrijven naar zoveel negatieve reacties :D

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Die gasten worden volgens mij dik gesponserd door intel..!

Iedere zelf respecterende hardware freak weet dat het aantal MHz in dit geval niet uitmaakt. Jammer dat de gewone consumente het nog steeds moet doen met dit soort intel aanbiddingen. Mocht intel nou wel een processor leveren die beduidend sneller is dan ok, schreeuw het maar over de daken.

Dit is echt jammer voor de mensen die deze review/preview lezen en denken:"he, Intel, die moet ik hebben!! Die is vet veel sneller dan een AMD en pa heeft toch geld zat."

Jammer voor PC Zone maar hier slaan ze wel degelijk de plank mis.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Verwijderd

Topicstarter
steffan@promotime.nl Hou het wel netjes he jongens!!! >:)

Verwijderd

Topicstarter
Oh wat is het toch heerlijk om dit alles te horen! Bedankt ook Tspawn, we begonnen een beetje te dwalen! Mijn bek viel open toen ik hoorde dat Steffan Loef allemaal 'standaard' mailtjes eruitstuurde naar de diverse klagenden! Oh by the way, ik heb ook in mijn mail geschreven dat hij gerust hier kan komen lezen wat de reacties zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of dat nut gaat hebben, je kan lezen dat die gozer een flinke plaat voor zijn kop heeft. Wellicht dat de eind of hoofdredactie wat objectiever is, en dat zij wellicht ook de reacties lezen! Maar ja, zij zullen waarschijnlijk hun mannetje ook steunen!
Op donderdag 08 november 2001 09:40 schreef Procyon for life het volgende:
post zijn mailadres hier maar even :)

Als we met z'n allen vragen hoe en wat weet ik zeker dat dat effect heeft.

net als amnesty :z

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 10:22 schreef SICKFUCK het volgende:
Ik weet niet of dat nut gaat hebben, je kan lezen dat die gozer een flinke plaat voor zijn kop heeft. Wellicht dat de eind of hoofdredactie wat objectiever is, en dat zij wellicht ook de reacties lezen! Maar ja, zij zullen waarschijnlijk hun mannetje ook steunen!
[..]
Hahahahahhahah LOL ik doe wel mee :+

Verwijderd

ben het helemaal met hem eens in de praktijk is een amd gewoon sneller dan een p4 mijn amd 1.4 byvoorbeeld renderd zeker 30 tot 40 % sneller dan me broer zijn p4 op de zelfde snelheid

Verwijderd

Topicstarter
Bloody excellent, is dit niet iets om dit te posten bij Fokzine? Daar zitten een heleboel mensen die wel een PC hebben maar zonder veel verstand ervan.

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 22:49 schreef RaVeNgEr het volgende:
offtopic:
lekkere icon frank :D
tnx ravje ;)

Verwijderd

Topicstarter
HIERBIJ OFFICEEL EEN OPROEP, STUUR EEN MAILTJE NAAR: steffan@promotime.nl, redactie@pczone.nl, theo@promotime.nl, raymond@promotime.nl, arnold@promotime.nl, rembrandt@promotime.nl, joris@promotime.nl, jeroen@promotime.nl

Volgens mij zijn dat wel genoeg emailadressen!

Met het verzoek tot rectificatie van deze test en dat steffan zijn fout dient toe te geven! Anders zal er een emailbommetje volgen!!! >:)

• volder
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 21-08 14:01
Ik heb het artikel ook gelezen en verbaasde me er flink over.
Wat ik zelf nog veel gekker vind en waar ik me al maanden over verbaas is hun teststraat.
5 Dyme pc's een pII 266, pII 333, pII 400, pIII500, Celeron 500 (allemaal pentium's trouwens). In elk systeem zit een op zijn minst net zo verouderde videokaart en intern geheugen is ook niet om over je juichen (64 tot 128mb).
Nu weet ik dat er veel mensen zijn die niet elk jaar hun pc upgrade maar zou het niet eerlijker zijn er 1 of 2 krachtpatsers tussen te zetten, zodat je als gametester het spel in al zijn glorie kan spelen.
Voorbeeld:
Ik krijg Max Payne hier ook aan de praat op een pII300@366 met een voodoo 2 maar om nou te zeggen dat het het spel ten goede komt, nee niet echt. Dat hebben hun ook doorgehad in hun review, dus staat er als opmerking dat het spel pas lekker draait op een P700(weer een pentium) maar hoe weten ze dit als hun snelste teststraat pc een p500 is :?
Maar ik als achteloze gebruiker zie staan dat je Max Payne al kan draaien op een p450(staat bij systeemeisen) ik koop het spel, kom thuis en dan krijg ik te zien dat ik alle details uit moet zetten en dat er dan van het gigantische grafische spel maar weinig over blijft.

Conclusie, ze zijn bij de PC zone niet objectief, ik vind dat er meer aandacht besteed moet worden aan de werkelijk systeemeisen van games, vaak kloppen die op dozen niet en de PC Zone maakt dit met hun teststraat en brakke conclusie alleen maar erger, de mensen gaan er van uit dat de games ook echt op deze pc's te spelen is terwijl dat thuis vaak vies tegen te vallen lijkt, of er moet nu iemand hierheen komen het spel Codename Outbreak op mijn oude p300 installeren en dan net zulke screenshots maken als dat zij in hun blad hebben staan want volgens hun is de speelsnelheid goed vanaf een pII 266 goed.

Verwijderd

Topicstarter
Het meest waarschijnlijk is het nog dat Dyme hun vaste leverancier is en zij een flinke korting krijgen. Niet dat ik wil zeggen dat ze er afspraken over maken, dat kan ook zonder woorden! De ene hand wast de ander zal ik maar zeggen! Duidelijk is nu wel dat zij nog nooit een AMD getest hebben! En het valt helemaal op dat ze maar 1 merk testen!

Verwijderd

Topicstarter
Als ik naar die review van Max payne kijk zie ik de PII 45 in het rood oranje gedeelte staan! Wil zeggen dat je het betreffende spel kan starten maar dat er weinig overblijft van de kwaliteit!

Maar ik als achteloze gebruiker zie staan dat je Max Payne al kan draaien op een p450(staat bij systeemeisen) ik koop het spel, kom thuis en dan krijg ik te zien dat ik alle details uit moet zetten en dat er dan van het gigantische grafische spel maar weinig over blijft.

• jellyshock
  • Laatst online: 19-08 08:56

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Op donderdag 08 november 2001 11:18 schreef SICKFUCK het volgende:
HIERBIJ OFFICEEL EEN OPROEP, STUUR EEN MAILTJE NAAR: steffan@promotime.nl, redactie@pczone.nl, theo@promotime.nl, raymond@promotime.nl, arnold@promotime.nl, rembrandt@promotime.nl, joris@promotime.nl, jeroen@promotime.nl

Met het verzoek tot rectificatie van deze test en dat steffan zijn fout dient toe te geven! Anders zal er een emailbommetje volgen!!! >:)
Ten eerste vind ik dat je wel gelijk hebt, ik heb dat artikel in PCzone ook met verbazing gelezen, maar het dreigen met emailbommetjes zal bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten (bij mij ook). Als je een beetje serieus wil overkomen, laat dan dat puberale achterwege!

aAarGhh

Verwijderd

Topicstarter
Oei, 23 jaar en nog niet volwassen! Laten we hopen dat dat ook nooit zal gebeuren! Goed, stel je wilt hier iets tegen doen! Wat stelt de grote volwassen meneer/mevrouw voor? Volwassenen weten het immers beter! Er rekening mee houdende dat ik het eerst op een grote mensen manier heb geprobeerd bij PC Zone zelf! :P
Op donderdag 08 november 2001 12:15 schreef jellyshock het volgende:

[..]

Ten eerste vind ik dat je wel gelijk hebt, ik heb dat artikel in PCzone ook met verbazing gelezen, maar het dreigen met emailbommetjes zal bij veel mensen in het verkeerde keelgat schieten (bij mij ook). Als je een beetje serieus wil overkomen, laat dan dat puberale achterwege!

• Dinictus208
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Dinictus208

Tele romeo

Computer idee raadt de consument gewoon aan zijn/haar grafische kaart te overklokken. "dit kan bv met programma`s als Powerstrip....bla bla"

Dus dan is dit nog niet eens zo erg. Anyway, ik lees gamesbladen zowiezo niet om hun zgn eye-opening reviews o.i.d. Uit het bovenstaande blijkt maar weer eens dat ze niet objectief zijn. dit geld voor hardware reviews net zo goed als voor game reviews.

Ik zie de PC zone net als de playboy, die koop je alleen voor de plaatjes :) De cd`s die PC zone bij hun blad stopt vind ik overigens best aardig (om maar niet helemaal negatief te zijn).

I could feel at the time There was no way of knowing Fallen leaves in the night Who can say where they're blowing As free as the wind And hopefully learning Why the sea on the tide Has no way of turning

• sorted.bits
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:52
Het slaat inderdaad nergens op, dit gezeur. Toch wordt hier een beetje verkeerd gereageerd, ten eerste, die man doet ook zijn werk. Niet al te best, maar ok, hij doet het.

Er is ook nog maar 1 blad wat ik de moeite waard om te lezen : PC Format, is wel engelstalig, maar dat maakt het juist alleen maar beter.

P.S. Niet iedereen die intel heeft, heeft een pa die zijn pc betaald, slaat nergens op, zoals ik al eerder heb gezegt, iedereen heeft zijn voorkeuren, ga mensen daar niet op afrekenen, denk dat er weinig tweakers zijn die hun pc van hun ouders hebben.

• EaS
  • Laatst online: 23:21

EaS

Het slaat inderdaad nergens op, dit gezeur. Toch wordt hier een beetje verkeerd gereageerd, ten eerste, die man doet ook zijn werk. Niet al te best, maar ok, hij doet het.
Dus onjuiste/misleidende informatie is ok ??
Als je zulke mensen er op kunt wijzen dat ze een paar fouten begaan hebben, met een vriendelijk verzoek om de zaak in het vervolg eens van meerdere kanten te bekijken, dan mag dat toch ???

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet of je van gezeur mag spreken, als ik een gulden zou krijgen voor iedere hersenscheet die een reviewer laat zou ik rijk zijn! Deze test in de PC Zone was voor mij net effe de druppel! En als niemand er wat van zegt en/of zeurt , dan zouden er heel wat meer hersenscheten gelaten worden!

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Ik vraag me eigenlijk af waar je je zo druk over maakt? De reviewer neigt wat meer richting Intel. So what :? Moet je daar een draad aan gaan wijden op GoT, om te zien hoeveel morele steun je krijgt van mede-GoTters? Vind het allemaal maar vergezocht.

(En nee, ik heb geen Intel-bak ;) )

• tspawn
  • Laatst online: 21-08 14:57
Ja als je zo gaat denken kan je net zo goed het het complete forum sluiten natuurlijk.

Er wordt in een bekend blad een groot onzinverhaal opgehangen, wat gewoon en wij als 24/7 computeraars storen ons daar aan.

Dus wordt gewoon de mening van andere mensen gevraagd.

Verwijderd

Topicstarter
God god, waar ik dus over val is het feit dat er fouten gemaakt worden en als je vervolgens opheldering vraagt wordt je afgescheept met een hoop lulkoek! Als je nou de voorgaande postings goed gelezen had, dan had je dat geweten! Typisch weer iemand die leest wat hij wil lezen en niet wat er staat! Dat ik gelijk heb, dat weet ik ook wel! Morele steun? kap nou!

Daarbij ben ik niet de enige die erover valt of afgescheept is door PC Zone!

En nee, ik ben niet boos! :P

• ravenger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-08 15:59
je neemt et ze wel heel erg kwalijk anders nietwaar? Als je eraan stoort waarom lees je het blad dan.

• SG

SG

Op donderdag 08 november 2001 11:40 schreef volder het volgende:
Ik heb het artikel ook gelezen en verbaasde me er flink over.
Wat ik zelf nog veel gekker vind en waar ik me al maanden over verbaas is hun teststraat.
5 Dyme pc's een pII 266, pII 333, pII 400, pIII500, Celeron 500 (allemaal pentium's trouwens). In elk systeem zit een op zijn minst net zo verouderde videokaart en intern geheugen is ook niet om over je juichen (64 tot 128mb).
Nu weet ik dat er veel mensen zijn die niet elk jaar hun pc upgrade maar zou het niet eerlijker zijn er 1 of 2 krachtpatsers tussen te zetten, zodat je als gametester het spel in al zijn glorie kan spelen.
Voorbeeld:
Ik krijg Max Payne hier ook aan de praat op een pII300@366 met een voodoo 2 maar om nou te zeggen dat het het spel ten goede komt, nee niet echt. Dat hebben hun ook doorgehad in hun review, dus staat er als opmerking dat het spel pas lekker draait op een P700(weer een pentium) maar hoe weten ze dit als hun snelste teststraat pc een p500 is :?

Conclusie, ze zijn bij de PC zone niet objectief, ik vind dat er meer aandacht besteed moet worden aan de werkelijk systeemeisen van games, vaak kloppen die op dozen niet en de PC Zone maakt dit met hun teststraat en brakke conclusie alleen maar erger, de mensen gaan er van uit dat de games ook echt op deze pc's te spelen is terwijl dat thuis vaak vies tegen te vallen lijkt, of er moet nu iemand hierheen komen het spel Codename Outbreak op mijn oude p300 installeren en dan net zulke screenshots maken als dat zij in hun blad hebben staan want volgens hun is de speelsnelheid goed vanaf een pII 266 goed.
op game dozen staat vaak een kader voor systeem eisen en vaak is dat minimum met soms recommended.

Je moet voor de bedoelde gameplay minsten recommemded hebben om ten volle te genieten.

minimum is dat heeft ie nodig om te runnen zij het met moeite. onder het minimum wordt het 'n slide show ipv 'n game

Als je aardig wat games koopt dan weet je wat ze met die Systeem eisen bedoelen.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik reageerde een beetje spicey naar Garibaldi toe. Als laatste gaf ik aan dat ik niet boos was op hem!

Op PC Zone ben ik wel boos! de test staat in het November issue! En inderdaad is dat de laatste geweest die ik zal kopen!
Op donderdag 08 november 2001 18:05 schreef RaVeNgEr het volgende:
je neemt et ze wel heel erg kwalijk anders nietwaar? Als je eraan stoort waarom lees je het blad dan.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 19:00 schreef SuperG het volgende:

C'T Die vind ik ook de beste uit de PC balden die ik ken alleen zijn dat er niet zo veel.
[mierenneukmode]

c't bedoel je? De C!T is eerder Microsoft Totaal.

[/mierenneukmode]

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand nog zinnige suggesties wat er met PC Zone gedaan kan worden? Hehalve niet kopen dan! Anders kan deze wel gesloten worden!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Toen ik een Power Unlimited had gekocht waar 2 gigantische fouten in stonden: een Q3 review (1 pagina groot, terwijl andere "flut"-games soms 5-6 pagina's krijgen en een hoop anderen ook al minstens 2) met een Triple Damage (??? het is Quad Damage, lypo's) en een FlameThrower (owkee...)

PC Gameplay kwam op een bepaald moment ook aandraven met een review van speakers(-sets) waarbij de Labtec APX-4620 (ben er al 2 jaren in bezit van) werd afgekeurd om zijn tekort aan bassen. Ik weet het niet hoor, maar als er vanalles gaat trillen op mijn kamer als ik het volume op 1/4 zet...
Ze prijsden dus de Creative sets de lucht in met hun "superieure" bass en perfecte geluidsweergave. Niet om Creative af te breken, maar van de meeste sets van hun was de bass toch maar matig. Heb toen maar PC Gameplay gemailed en ze antwoorden dus dat bij hun test absoluut geen bas uit de subwoofer kwam (van de APX-4620), zelfs niet met de bass regelaar op maximum.

Het is niet de eerste keer dat er gereviewed wordt met een veel te "persoonlijke" opinie op hardware door PC Gameplay of PC Zone. Laat gamesbladen bij wat het is en ga dan ook niet reviews doen van stuff waar je niks vanaf weet.

Dit is dus al het 3de blad dat zich maar weer eens bewijst dat het weggegooid geld is als je rekent op WARE feiten.

• SG

SG

Op donderdag 08 november 2001 18:18 schreef warp het volgende:

[..]

[mierenneukmode]

c't bedoel je? De C!T is eerder Microsoft Totaal.

[/mierenneukmode]
Ja, maar ben wel abbonnee van computer!totaal. 'K koop c't meestal los.

• SG

SG

Op donderdag 08 november 2001 18:34 schreef Sharkbyte het volgende:
Toen ik een Power Unlimited had gekocht waar 2 gigantische fouten in stonden: een Q3 review (1 pagina groot, terwijl andere "flut"-games soms 5-6 pagina's krijgen en een hoop anderen ook al minstens 2) met een Triple Damage (??? het is Quad Damage, lypo's) en een FlameThrower (owkee...)

PC Gameplay kwam op een bepaald moment ook aandraven met een review van speakers(-sets) waarbij de Labtec APX-4620 (ben er al 2 jaren in bezit van) werd afgekeurd om zijn tekort aan bassen. Ik weet het niet hoor, maar als er vanalles gaat trillen op mijn kamer als ik het volume op 1/4 zet...
Ze prijsden dus de Creative sets de lucht in met hun "superieure" bass en perfecte geluidsweergave. Niet om Creative af te breken, maar van de meeste sets van hun was de bass toch maar matig. Heb toen maar PC Gameplay gemailed en ze antwoorden dus dat bij hun test absoluut geen bas uit de subwoofer kwam (van de APX-4620), zelfs niet met de bass regelaar op maximum.

Het is niet de eerste keer dat er gereviewed wordt met een veel te "persoonlijke" opinie op hardware door PC Gameplay of PC Zone. Laat gamesbladen bij wat het is en ga dan ook niet reviews doen van stuff waar je niks vanaf weet.

Dit is dus al het 3de blad dat zich maar weer eens bewijst dat het weggegooid geld is als je rekent op WARE feiten.
Somige Games hebben meer diepgang en andere zijn erg oppervlakkig dus voor de ene game is 2Pag alles omvattend en ander zijn 5 paggina's onvoldoende heeft ook vaak met het genre te maken maar komt ook in de zelfde genre voor.

Deltaforce X Special ops X Rainbow six Red alert Homeworld etc kan je meer pagina's schrijven dan bijvoorbeeld incomming, serious sam Quake MDK.

D'r zijn nou eenmaal games waarbij je de handleiding moet lezen vlieg sims dus lange leercurve dan van die simplele FPS waar je meteen aan kunt beginnen.

• Just_a_Gamer
Bij PCGameplay prijzen ze ook de nieuwe Audigy. De meeste nieuwe features van Audigy worden niet eens gebruikt. En voor het prijs van een Audigy kan ik beter een andere kaartje kopen zoals de Hercules Game XP ofzo. Die ook een Externe rack alleen zonder Firewire:) . Maar dat is mijn mening. Maar de reviews van games is bij pcgameplay wel goed.

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Dat is het juist: wie zegt dat als hun hardware reviews niet objectief zijn dat hun game reviews dat wel zijn ? Maar dat is een andere discussie. Feit is dat de meeste magazines zich moeten houden bij hun specialisatie om geen flaters als deze te begaan bij de mensen die beter weten.

Van de PC Gameplay en de PC Zone zijn ook vaak hoogstaande game reviews te verwachten, doch heb je meer aan zelfervaring, in mijn ogen. Maar ja, een tijdschrift leest leuk en daarom koop ik ze.

• Garibaldi
  • Laatst online: 31-10-2019

Garibaldi

Four rings to rule them all

Op donderdag 08 november 2001 17:27 schreef SICKFUCK het volgende:
God god, waar ik dus over val is het feit dat er fouten gemaakt worden en als je vervolgens opheldering vraagt wordt je afgescheept met een hoop lulkoek! Als je nou de voorgaande postings goed gelezen had, dan had je dat geweten! Typisch weer iemand die leest wat hij wil lezen en niet wat er staat! Dat ik gelijk heb, dat weet ik ook wel! Morele steun? kap nou!

Daarbij ben ik niet de enige die erover valt of afgescheept is door PC Zone!

En nee, ik ben niet boos! :P
Rustig aan man. Denk aan je bloeddruk ;) . Ik heb t hele draadje gelezen, en t viel me gewoon op dat je je erg druk maakt (alleen al in je eerste paar posts -dus ook in het emailtje wat je pczone hebt gestuurd- heb je al zoŽn 50 uitroeptekens gebruikt). Vond ik wel lache, vandaar mijn post!

Peace!

Verwijderd

Wat ik uit jullie reacties begrijp denken jullie (bijna) allemaal dat een blad die in november uitkomt in oktober geschreven word, in het redactionele stukje (voorin het blad) staat duidelijk dat de vakantie's net zijn afgelopen dus iets van augustus/september :Z
en ik denk dat geen een reviewer, ook niet op inet geheel vrij is van bevooroordeling, kijk maar naar Ome thom :(

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08:27

NiGeLaToR

Luister Kophi Podcast!

Btw, vraagt iemand zich nog af waarom er meer Intel's dan AMd's verkocht worden? Ik niet!

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! of kijk hier op YouTube.

• et36s
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 08:55
Heb het artikel ook gelezen in PC Zone... P4 wordt de lucht ingeprezen... zelfs dat AMD een flinke achterstand heeft.

Maaar goed, zo komt het dus dat iedereen vertrouwt bij zijn Intel processor. Terwijl AMD intelprocessoren makkelijk verslaat :)

• D-Raven
  • Laatst online: 16-10-2025
Halloho, ik ben zelf abo van pczone en tot nu toe tevreden en deze review veranderd daar niks an zij zijn toch maar mensen of niet dan. Maar ik verwacht dan wel een verbeterd artikel over dit onderwerp 8-)

Verwijderd

PCZONE RULEZ!!!!!!!!!!!!!!! Gewoon bullshit dat ze zijn omgekocht

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 14:34 schreef THE_VLADIMIR het volgende:
PCZONE RULEZ!!!!!!!!!!!!!!! Gewoon bullshit dat ze zijn omgekocht
He, weer zo'n lekker onderbouwde reactie :Z...

Verwijderd

het is algemeen bekend dat PCZONE af en toe wordt gesponsord door bepaalde (*cough* davilex *cough*) bedrijven. Ken zelf verschillende (games)journalisten en het is overal hetzelfde verhaal. Heb er zelf een abonnement op genomen om eens te kijken hoe erg het nou daadwerklijk is en een aantal maanden geleden ben ik al tot de conclusie gekomen dat het idd waar is wat er gezegd wordt; 6 pagina's aan een coverview van Amsterdoom ? I beg your pardon.

Enfin, volgende maand maar weer me abo opzeggen anders zit ik er weer een jaar aan vast.

I rest my case...

• Just_a_Gamer
LoL 6 pagina review over Amsterdoom *D . Zelfs Quake3 en Unreal tournament hadden nog niet eens 6 paginas gekregen :9

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 22:53 schreef Garibaldi het volgende:

[..]

Rustig aan man. Denk aan je bloeddruk ;) . Ik heb t hele draadje gelezen, en t viel me gewoon op dat je je erg druk maakt (alleen al in je eerste paar posts -dus ook in het emailtje wat je pczone hebt gestuurd- heb je al zoŽn 50 uitroeptekens gebruikt). Vond ik wel lache, vandaar mijn post!

Peace!
Aan m'n bloeddruk hoef ik niet te denken, altijd te laag geweest en m'n hartslag al helemaal niet. I shit you not, het zijn er gemiddeld 50 per minuut. En nou je het zegt, ik gebruik inderdaad erg veel uitroeptekens! *D

Peace to you dude! :P

Verwijderd

Topicstarter
Afgezien van het feit dat we over de betreffende boneheads discussieren op de forums, kunnen we toch wel iets meer doen? of niet? Reviewers die reviewers reviewen? of de tijdschriften zelf? Er zal toch wel een creatieve ziel aanwezig zijn die iets kan verzinnen.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 17:14 schreef Just_a_Gamer het volgende:
LoL 6 pagina review over Amsterdoom *D . Zelfs Quake3 en Unreal tournament hadden nog niet eens 6 paginas gekregen :9
UT kreeg geloof ik een 6.8

en Q3 een 9.8 , en welk spel is nu het populairst geworden? juist. De gamerevieuwer: de 100 levels van UT zijn al lang van onze HD's verdwenen, en de 3 testlevels van Q3 nog lang niet. Tjonge jonge, wat een losers daaro.

Verwijderd

Op vrijdag 09 november 2001 22:23 schreef SICKFUCK het volgende:
Afgezien van het feit dat we over de betreffende boneheads discussieren op de forums, kunnen we toch wel iets meer doen? of niet? Reviewers die reviewers reviewen? of de tijdschriften zelf? Er zal toch wel een creatieve ziel aanwezig zijn die iets kan verzinnen.
SICKFUCK - The name says it all...
muhahahahahahahahahahahahahahahha

Verwijderd

Op donderdag 08 november 2001 11:18 schreef SICKFUCK het volgende:

Wat ben jij een zielig gefrustreerd mannetje zeg. Maar zoals we hier al zo vaak hebben meegemaakt, is het weer die oneindige nutteloze discussie AMD Rulez en Intel Sucks etc. Beetje triest. Net zoals UT Rulez en Q3 Sucks. En dreigen met mailbombs en e-mail adressen opgeven is gedrag dat we hier juist zouden moeten weren. Ik ben voor het bannen van SICKFUCK! FOR LIFE :(

Verwijderd

En ik ben voor het bannen van stomme reviews van intels
bleh terwijl een amd vaak nog beter presteerd jahoe
8-)

• rvanlooijen
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-06-2021
De AMD - Intel discussie lijkt me voor het moment wel duidelijk uitegevochten, maar ik vind het toch extreem jammer dat de consument op deze wijze misleid word. Ze poppen overal op, tevreden p4 bezitters (heb verder nix tegen p4) die dan AMD zitten uit te lachen dat ze zo'n "achterstand" hebben terwijl ze nog maar eens een keer verwijzen naar een of ander dom blad als de CiD ofzow (mot je ze es een link naar diverse benchmarks sturen, geloven ze je weer niet uiteraard, "want in de PC Zone staat dat!"), gewoon zielig. Als je nou p4 wil kopen ok, heb ik nix tegen, maar wel tegen het misleiden van consumenten op deze manier, hier wordt niemand wijzer van. :r

edit: heb hier nog een CiD nummer liggen, heb abo (ja i know, zeg maar nix, maar mot ook voor anderen in dit huishuiden te begrijpen zijn ;) ) en daarin wordt die p4 ook al helemaal de hemel in geprezen met Intel Pentium IV 2 GHZ met koeieletters op de cover :r OMFG was mijn eerste reactie na dat artikel te hebben gelezen :'(

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 18:14 schreef SICKFUCK het volgende:
Als we dan toch een vergelijk
>zien.
Mijns insziens geen goed argument, want het is algemeen bekend dat de pentium4 minder presteert dan een gelijk geklokte athlon en dat bovendien de FPU van de athlon beter presteert. De kritiek van lezers 'hoe kun je nou een 1.4 GHz cpu afzetten tegen een 2.0 GHz?' zou dus geen reden mogen zijn om zo'n test niet uit te voeren omdat die kritiek niet klopt.
de strijd aan met Intel.
AMD claimt bij de athlon XP een performance rating van 1800+ MHz ten opzichte van de athlon thunderbird en niet ten opzichte van de pentium4.

• Just_a_Gamer
Op vrijdag 09 november 2001 22:32 schreef Limited het volgende:

[..]

UT kreeg geloof ik een 6.8

en Q3 een 9.8 , en welk spel is nu het populairst geworden? juist. De gamerevieuwer: de 100 levels van UT zijn al lang van onze HD's verdwenen, en de 3 testlevels van Q3 nog lang niet. Tjonge jonge, wat een losers daaro.
Je bedoelt bij PC Zone??? Want bij PCGameplay was juist UT beter dan Q3. :)

Verwijderd

9 van de 10 compubladen zijn slecht, worden nl. gesponsord door een paar bedrijven (Intel bijv. of ID...) dus dan worden de Intels de hemel in geprezen en AMD nou nog net niet afgezeken maar wel neergezet als een inferieur product. Er wordt dan met name gehamerd op de zwakke core van een AMD :? Wat dus echt niet zo is en ze laten een paar progjes zien waarbij de PIV sneller is zoals Quake (ID!!!!)3 Dan gaan ze spellen testen Quake krijgt een 9 (ID...je weet wel de sponsor in samenwerking met Intel...) en UT (langzamer op de PIV!!!!) krijgt een 7 of lager...

Totaal niet objectief die bladen..... :r :r :r :r

Verwijderd

Bij die bladen heb imijn hoop allang opgegeven :'( Die tests zijn echt diep triest. Moet je eens een PU pakken waar ze geilen op 60fps en dat het zo vloeiend loopt (duidelijk niet opgelet bij biologie) en dan over Morgan Freeman praten bij HalfLife.

Ik koop alleen nog engelstalige bladen zijn er net iets eerder bij en iets beter (Die nederlandse bladen met hun primeurs ;) )

Maar waarom waarom staar er bij Systeemeisen voor een spel altijd nog Pentium. Ik ben dan niet super pro AMD maar dit is toch eigenlijk onzin. Maar de gewone consument heeft het weer voor het zeggen.En die kennen geen AMD. Nee, ze lezen in de PC zone dat de p4 500mhz sneller is, en ze weten niet dat er ook iets als architectuur in processoren zit.

En Intel heeft reclame spotjes, grote posters etc..

/me was blij te zien dat AMD voetbalveldenborden sponsort :)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 09 november 2001 23:09 schreef BlueDiamond het volgende:

[..]

Wat ben jij een zielig gefrustreerd mannetje zeg. Maar zoals we hier al zo vaak hebben meegemaakt, is het weer die oneindige nutteloze discussie AMD Rulez en Intel Sucks etc. Beetje triest. Net zoals UT Rulez en Q3 Sucks. En dreigen met mailbombs en e-mail adressen opgeven is gedrag dat we hier juist zouden moeten weren. Ik ben voor het bannen van SICKFUCK! FOR LIFE :(
Ziehier een duidelijke poging tot flamen. Ik ga mezelf hier niet tegen verdedigen, verspilde moeite. Lees alsjeblieft alle posts voor je reageert.

• Exirion
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Het is nu al een paar dagen goed gegaan, dus probeer het nog even leuk te houden. Geen geruzie :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal mee eens expirion, mensen lees al de postings voor je er iets overhaast uitgooit! Ikzelf heb al een paar suggesties gedaan, niet allemaal even serieus maar toch. Over hoe je hiertegen op kan treden. Fouten toegeven ho maar, en er is meestal ook geen ruimte voor rectificaties in een blad die wel nodig zijn!

Wat zou ik in het geval van de PC Zone nog kunnen doen?

Verwijderd

Een advocaat nemen?

• Just_a_Gamer
Normale test met amd XP en pentium 4
of een rectificatie ofzo

Verwijderd

Ik sprak de vader van een vriend van mij, die heeft bij PCG gewerkt en het schijnt dat ze 2 maanden achter lopen. Ik bedoel het ging hier om het november nummer dat de derde week van oktober is uitgekomen. De deadline voor dat nummer zal dus voor of uiterlijk half september zijn geweest, en dat betekend dat de aankondiging van de XP inderdaad nog niet door AMD bekend was gemaakt. Een rectificatie lijkt me dan ook onzin. Zoals die redacteur al zegt (quote)"Een vergelijkende test met Intel en AMD zal zeker de revue passeren, waarbij we tevens de 'waarheid' onthullen welke van de beiden nu krachtiger is" Ik ben al jaren (tevreden) lid van PC Zone en ik weet uit ervaring dat ze die belofte ook na zullen komen. Daarnaast hebben ze het afgelopen jaar voor zover ik het heb kunnen nakijken de hardware vrijwel alleen op AMD systemen getest. Overal waar ik systeem specs zie staan is het AMD wat de klok slaat...

• Just_a_Gamer
Dat ze de minimum systeem eisen als Amd CPU klokt is voor mij iets nieuws dan. (Niet dat het slecht of goed is.)

Verwijderd

Weten jullie trouwens ook waar ik heen met mailen als ik mijn "gratis" spel nog niet gehad heb en of je dan dat spel ook kan veranderen als je dat zou willen

• SG

SG

Op zaterdag 10 november 2001 20:57 schreef BlueDiamond het volgende:
Ik sprak de vader van een vriend van mij, die heeft bij PCG gewerkt en het schijnt dat ze 2 maanden achter lopen. Ik bedoel het ging hier om het november nummer dat de derde week van oktober is uitgekomen. De deadline voor dat nummer zal dus voor of uiterlijk half september zijn geweest, en dat betekend dat de aankondiging van de XP inderdaad nog niet door AMD bekend was gemaakt. Een rectificatie lijkt me dan ook onzin. Zoals die redacteur al zegt (quote)"Een vergelijkende test met Intel en AMD zal zeker de revue passeren, waarbij we tevens de 'waarheid' onthullen welke van de beiden nu krachtiger is" Ik ben al jaren (tevreden) lid van PC Zone en ik weet uit ervaring dat ze die belofte ook na zullen komen. Daarnaast hebben ze het afgelopen jaar voor zover ik het heb kunnen nakijken de hardware vrijwel alleen op AMD systemen getest. Overal waar ik systeem specs zie staan is het AMD wat de klok slaat...
Twee maanden is wel 'n lange tijd in de PC game brance waardoor ze toch redelijk achter lopen. Één maand lijkt me wel voldoende.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 10 november 2001 20:57 schreef BlueDiamond het volgende:
Leuk om te zien dat je wel serieus kan reageren. Hierdoor ben ik weer blij dat ik als reactie op je eerdere postings geen grof taalgebruik gebezigd heb. ;)
PCG? Is dat de uitgever, of bedoel je PCZ?(as in PC Zone?)
Is inderdaad leuk dat ze nu dus wel de twee systemen tegenoverelkaar gaan zetten, maar wel na een zwaar commerciele P4 test. De redacteur baseert zich slechts gedeeltelijk op feiten en dat kan jij ook niet ontkennen.

Alles op AMD getest? Ikzelf ben het woord AMD nog niet eerder tegengekomen in PC Zone. Maar ik zal mijn backissues nakijken. Bij software tests staan in ieder geval altijd snelheidsmetingen met Intel.

Een advocaat hmmm, maar dan alleen Johnny Cochran! :P
Pagina: 1