Toon posts:

Lucky Star 5MVP3 rev2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Lucky Star 5MVP3 rev2 moederbord.
Ik heb hier een biosupdate gedaan maar (natuurlijk) is dit verkeerd afgelopen.
Ik kreeg zoals verwacht geen beeld en heb dan ook blind met een floppy disk proberen op te starten. Buiten veel lawaai van de pcspeakers (is net een zeer irritante wekker) kreeg ik niets.
Dan maar ergens een ISA kaartje gaan bedelen. Daarmee opgestart, nu had ik wel beeld maar kreeg ik iets in de aard van:

Award BootBlock v1.01
...
A Drive Error, System halted

Dus via de floppy werkte het niet, die vond hij zelfs niet (vanalles geprobeerd met de kabels ervan ook maar geen zin).
Dan maar achter een jumper gezocht, één gevonden die de cmos wist, deed ook niets nuttigs.

Mijn vraag is nu waar en hoe ik die bios terug kan krijgen. Is er iemand met een soortgelijk moederbord die niet zo ver van Oostende (België) woont.

Er zijn ook bedrijven die dit doen maar die heb ik tot nog toe enkel in Nederland gevonden en dan nog redelijk ver van hier.

Verwijderd

probeer lucky star te contacten of degene die je het mobo verkocht heeft. Deze zouden gewoon je bios opnieuw leven in moeten blazen.

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-08 05:58

DSK

boeiend...

Je hebt gewoo neen ISA controllertje nodig o mde Diskdrive op aan te sluiten, omdat de Boot Block BIOS geen PCI ondersteunt, en je on-board controller op de PCI zit. Kwoon trouwens niet zo ver van Oostende, Kortrijk namelijk)

greeetzzzzzzz

Blog (Linux-related)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 18:11 schreef funksngrooves het volgende:
probeer lucky star te contacten of degene die je het mobo verkocht heeft. Deze zouden gewoon je bios opnieuw leven in moeten blazen.
'k Heb een mail naar lucky star gezonden. Wanneer ik daar een antwoord op zal krijgen is nog maar de vraag :(.
Dit is een oude computer die ik van iemand gekregen heb. Die persoon kan met zijn computer werken en dat was het dan ook, veel vragen moet je hem verder niet stellen.
Op dinsdag 06 november 2001 20:16 schreef Jensd het volgende:
Je hebt gewoo neen ISA controllertje nodig o mde Diskdrive op aan te sluiten, omdat de Boot Block BIOS geen PCI ondersteunt, en je on-board controller op de PCI zit.
Da's nu eens interessant zie, nu nog zo'n ISA controller ergens vinden en we kunnen weer verder gaan prutsen :P