ondersteund de Tiger MP XP's in SMP??

Pagina: 1
Acties:

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Ik stel deze vraag omdat je al zoveel mobo's moet flashen voordat ze XP's ondersteunen. En op de site van Tyan staat er natuurlijk niks over.
En ja ik weet dat de XP geen SMP heeft (officieel) maar dat hebben mijn TB's ook niet en ze doen het toch.

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Nou, als ie het zelfs met TB's doet dan zullen XP's ook wel werken toch?

(Ja, het kan gewoon)

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Officieel niet. >:)

Sommige mensen hebben er problemen mee, hoor ik. Andere mensen weer niet. Die zijn erg blij en goedkoper uit, want MPtjes kosten nog eens duurder ook dan XPtjes geloof ik.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 23-08 13:07

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De Tiger MP ondersteunt de Athlon MP en dat is ook een Palomino. Het kan zelfs zijn dat je XP als een MP wordt herkend in het POST scherm (iig over gelezen bij iemand die een Thunder K7 had).

• Stefano
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-08 04:45

Stefano

Ondertitel Not Found

Correct, met de laatste bios herkent de Tiger MP XP's als MP's, de Thunder zal dit ongetwijfeld ook doen.

Overigens stel ik voor, gezien het aantal draadjes van de laatste tijd, harde waren uit te breiden met een duallie groep. Met de komende MPX bordjes zal het ongetwijfeld feest gaan worden op GOT. Al iemand een FAQ geschreven?

PS De ondertitel BP6 & Itaniums past daar nog steeds prima bij, of beter nog:

passen in er in de MP nou wel of geen XP's? :z

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Mee eens! :) More duallie-power! :P

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Hier herkent de TigerMP m'n XP's gewoon als MP's :) En als ik de FSB iets hoger zet herkent 'ie m'n 1700's als 1800's :P (bij 150FSB slaat m'n bak vast ;( ) Installatie verliep overigens volkomen probleemloos, en hij draait als een tierelier met 'slechts' een 330W Enermax

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• multipasser
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-08 12:50

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

maar zo'n tiger mobo. Kan ik daar ook gewoon eerst 1 XP opzetten? een 1700+ en dan een paar weken later een 2de bijkopen? of is het beter direct van dezelfde reeks te kopen.

Gaan de nieuwe dualmobo's beter zijn dan de tyans? tyan heeft toch al jaren ervaring meer als de rest niet?

thanx

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• superbikkel
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-05 09:49
Op donderdag 08 november 2001 22:29 schreef multipasser het volgende:
maar zo'n tiger mobo. Kan ik daar ook gewoon eerst 1 XP opzetten? een 1700+ en dan een paar weken later een 2de bijkopen? of is het beter direct van dezelfde reeks te kopen.
Ik zou die XP's tegelijk kopen, en naar het batchnr kijken of dat hetzelfde is.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:24
Op donderdag 08 november 2001 22:29 schreef multipasser het volgende:

Gaan de nieuwe dualmobo's beter zijn dan de tyans? tyan heeft toch al jaren ervaring meer als de rest niet?

thanx
Tuurlijk kun je d'r eerst één op zetten en later een 2e bijprikken. Alleen weet ik niet of voor AMD geldt wat voor Intel geldt; bij voorkeur SMP'en met de zelfde steppings. Ik denk dat het wel los loopt, temeer het combineren van een XP en een MP op één bord ook werkt.
Als er betere borden komen? Hoe langer je wacht hoe 'beter' het spul (meestal dan hè). M'n eerste indrukken van m'n TigerMP zijn in ieder geval erg positief :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• DrNo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-12-2024

DrNo

100Mbit zuigt ;)

Topicstarter
Op donderdag 08 november 2001 22:22 schreef abbadon het volgende:
Hier herkent de TigerMP m'n XP's gewoon als MP's :) En als ik de FSB iets hoger zet herkent 'ie m'n 1700's als 1800's :P (bij 150FSB slaat m'n bak vast ;( ) Installatie verliep overigens volkomen probleemloos, en hij draait als een tierelier met 'slechts' een 330W Enermax
Hoe heb je in gods naam je FSB opgehoogd ??
ik heb niks vna zo iets kunnen vinden in de bios en Soft FSB heeft toch nog geen ondersteuning voor de TigerMP ??
Ik zit trouwens te wachten op de 2Ghz versie van de XP want om nu weer te upgraden is zinloos(geld verspilling).

IDE just wastes loads of the computer's time with a stream of "just a mo, I'm nearly there ..."

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-07 09:36

BrZ

Op vrijdag 09 november 2001 17:51 schreef DrNo het volgende:

[..]

Hoe heb je in gods naam je FSB opgehoogd ??
ik heb niks vna zo iets kunnen vinden in de bios en Soft FSB heeft toch nog geen ondersteuning voor de TigerMP ??
Ik zit trouwens te wachten op de 2Ghz versie van de XP want om nu weer te upgraden is zinloos(geld verspilling).
Als je de rev3 hebt dan zit er een andere klokgenerator op, waarmee je met CPUFSB een hogere FSB kan krijgen...

Hiero staat wat meer: http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=10963
Pagina: 1