Een HD mogelijk in dit systeem??

Pagina: 1
Acties:

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-03 23:09
Hiya all

Ik wil dus ff m'n harde schijfruimte wat groter maken door er een hd bij te zetten... duhh.. maar ok.. ik weet dus niet of dat in mijn systeem kan.. Ik heb de welbekende "Aldi Computer", prima pc vin ik zelf.

De specs staan hiero: http://www.computertotaal.nl/testlab/supermarktpc.phtml . 40 gb was toch iets te weinig...:'(
Maar ok.. ik heb de modem eruit gesloopt, en 2 netwerkkaarten er in gestopt.. 1 pci slot vrij dus.. misschien voor externe hd?

Nou ok.. ik hoor het wel hoop ik.

Als ik nog iets moet aanvullen hoor ik het wel....

CYa

Hekkie

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
je zou kunnen zeggen of je AH of aldi hebt
maar neem aan de aldi :?

en sja...ding is goed als nieuw dus kan wel denk ik

en eventueel een bios flash, maar ik denk dat ie tot 80gig zonder probs kan ;)

Verwijderd

met 1 cd-rom en 1 hd is het enige waar je misschien aan moet denken om een 2e ide-kabel te kopen, voor de rest moet dat gewoon lukken :)

• Matthijs
Ik heb de aldi pc dus...

maar wat ik bedoelde, bij de specs staat dat alle interne sloten bezet zijn, en dat ik alleen nog een extern 3,5 inch bay vrij heb.. :?

Kweet nou nie of ik hier nog een EXTRA hd bij kan doen...

Hekje

Verwijderd

ah, op die fiets, hd onderin leggen evt. op twee blokjes hout voor de circulatie niet een idee?

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 17:26 schreef eviltuinhekje het volgende:
Ik heb de aldi pc dus...

maar wat ik bedoelde, bij de specs staat dat alle interne sloten bezet zijn, en dat ik alleen nog een extern 3,5 inch bay vrij heb.. :?

Kweet nou nie of ik hier nog een EXTRA hd bij kan doen...

Hekje
is er ruimte voor een cdromspeler/brander :?
dan kan je zo een geval kopen dat het wel past :)

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-04 20:02

Cis

Maar 1 IDE-connector op je mobo?? :? Vage mobo dan...
Meestal 2 connectoren op je mammabordje. Ik zou zeggen: eraf met de kast en controleren!! :)

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
sja het is een mini tower

ik ben bang dat het dus niet gaat lukken zoals ik dus de groote en de specs zie op die site

wat je wel kan doen is de HD op die externe 3,5" doen extern wil zeggen dat je het plaatje aan de voorkant van ej kast eraf kan halen zodat je er een floppy drive of zip drive in kan zetten

als je het plaatje gewoon erop laat zitten en er een HD in doet gaat het ook zonder dat je een HD ergens op de "grond" van de kast moet neerleggen

Verwijderd

of nog een kast kopen naast die ander zetten en ide-kabeltje er tussen :)

• Cis

Cis

Harddiskje los op de grond is toch niet erg? Ligt er al een paar maanden bij mij. :) (dit is een kwestie van luiheid en het "niet beschikken" over schroefjes :P )
Daarbij ligt er vaak genoeg een cdromspelertje op de kast of op de vloerbedekking (afhankelijk van de lengte van de kabel en de ruimte op de grond).

Met die harddisk is het alleen even oppassen geblazen als je je computer gaat versjouwen... dus niet ineens de kast op zijn kop zetten, want dat gaat fout (en IK kan het weten :Y) )

• swipe
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 17:38 schreef Cizzerd het volgende:
Harddiskje los op de grond is toch niet erg? Ligt er al een paar maanden bij mij. :) (dit is een kwestie van luiheid en het "niet beschikken" over schroefjes :P )
Daarbij ligt er vaak genoeg een cdromspelertje op de kast of op de vloerbedekking (afhankelijk van de lengte van de kabel en de ruimte op de grond).

Met die harddisk is het alleen even oppassen geblazen als je je computer gaat versjouwen... dus niet ineens de kast op zijn kop zetten, want dat gaat fout (en IK kan het weten :Y) )
het kan natuurlijk wel een HD op de grond leggen maar ik heb een keer een ccfl buisje vern**kt doot het op de grond te leggen

de contactjes maakten contact met elkaar en toen flits poef kaduuk en een zeer onaangename plastieken verfikte geur :P

dus kijk erw el mee uit anders heb je een kaduuke HD :)

Verwijderd

of nog een oplossing: verkoop deze hd en gooi er een nieuwe in :)

• Cis

Cis

Op dinsdag 06 november 2001 17:46 schreef swipe het volgende:

[..]

het kan natuurlijk wel een HD op de grond leggen maar ik heb een keer een ccfl buisje vern**kt doot het op de grond te leggen

de contactjes maakten contact met elkaar en toen flits poef kaduuk en een zeer onaangename plastieken verfikte geur :P

dus kijk erw el mee uit anders heb je een kaduuke HD :)
Now, you tell me: wtf is een ccfl buisje?!
En geen antwoord: "daarvoor hebben we de search", want daar heb ik geen zin in :P

• swipe
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 17:49 schreef Cizzerd het volgende:

[..]

En geen antwoord: "daarvoor hebben we de search", want daar heb ik geen zin in :P
ik ben niet zo'n irritante kloio die iedereen doorverwijst naar de "almachtige search"

ccfl buisje is een neon lampje van (wat ik gezien heb) ongveer een 25 cm groot die op 12 volt werkt :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 17:49 schreef Cizzerd het volgende:

[..]

cold cathode fluorescent tube :+

• Cis

Cis

Op dinsdag 06 november 2001 17:52 schreef swipe het volgende:

[..]

ik ben niet zo'n irritante kloio die iedereen doorverwijst naar de "almachtige search"

ccfl buisje is een neon lampje van (wat ik gezien heb) ongveer een 25 cm groot die op 12 volt werkt :)
En waarvoor leg je zo'n buisje erin? Zeker om te kunnen zien waar je je IDE-kabeltjes plugt? :)
Niet zo'n slecht idee eigenlijk. Ik plug die kabels altijd mis, zodat er laatst een pinnetje *bijna* was afgebroken. Bijna een kwade broer gehad, die geen werkende zipdisk meer had >:) >:) >:)

• Matthijs
Hi

Ok.. ik denk dus dat de beste oplossing is om de hd op te grond in de systeemkast te zetten, op een stel houtjes.... ja toch?

Ik wilde nog meer gaan uitbreiden..: meer geheugen.. ik wilde nml 512 mb werkgeheugen erbij pluggen.... is dit mogelijk??

Ohja.. iemand zei dat je dan wat in het bios moet gaan flashen, bij een nieuwe hd, wat houdt dat in?? En moet dat dan ook bij meer werkgeheugen??

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 19:19 schreef eviltuinhekje het volgende:
Hi

Ok.. ik denk dus dat de beste oplossing is om de hd op te grond in de systeemkast te zetten, op een stel houtjes.... ja toch?

Ik wilde nog meer gaan uitbreiden..: meer geheugen.. ik wilde nml 512 mb werkgeheugen erbij pluggen.... is dit mogelijk??

Ohja.. iemand zei dat je dan wat in het bios moet gaan flashen, bij een nieuwe hd, wat houdt dat in?? En moet dat dan ook bij meer werkgeheugen??

Hekje
ik denk dat je nou toch echt even hier moet klikken
alles voorgekauwd krijgen is wel erg makkelijk he

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1