Toon posts:

abit bx133 raid ide 3 en ide 4 werken niet mee :(

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo daar...ik heb pas mijn eerste sys zonder problemen samengesteld maar nu kom ik toch vast te zitten en kan ik jullie hulp goed gebruiken :)

probleem: 2 maxtor hd's op een abit bx-133 raid ik wil deze hd's 2 aparte ide's laten gebruiken dus:

ide1: 30 gb hd (master) 2 partities C: en D:
ide2: liteon brander (master) E:
ide3: 60 gb hd (master)
ide4: dvd rom (is nog niet aanwezig maar komt eraan)

ik wil dat elke component zijn eigen ide gebruikt dus niet samen met een andere!! dat lukt aardig bij de eerste 2 maar die 60 gb hd wilt het maar niet lukken bij het opstarten wordt het aangeduid als hpt370 (wat is dit eigenlijk??) en dan denk ik hij is gedetecteerd maar zodra windows opgestart is en ik naar mycomputer ga zie ik alleen drive C: D: en E:

ik vraag me af wat ik nu eigenlijk fout doe of wat ik zou moeten doen om ide3 en ide4 normaal te laten functioneren want ook als ik een andere component erop aansluit pakt ie het niet raaaaaa raaaaaaaaa wat is er hier aan de hand?? :?
ik hoop dat jullie kunnen helpen ;) ik werk voor het eerst met een mobo met deze ide3 en 4 dus ik heb er niet zoveel ervaring mee (groentje)

• Davidoff402
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 24-03-2022

Davidoff402

The more you tweak....

Hang je cd spelertjes aan de normale IDE ports.
Zet dan in je bios bij je IDE overzichtje de cd-spelers op MANUAL. Dit kan helpen.

ps. HPT staat voor Highpoint, dat is je RAID Chip.
Als de search weer werkt kun je hierop zoeken.

Sempron 3800+ 8k9a7i

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Op dinsdag 06 november 2001 17:14 schreef zakaria1977 onder andere het volgende:
.. bij het opstarten wordt het aangeduid als hpt370 (wat is dit eigenlijk??) ..
Dat is de Highpoint HPT370 IDE RAID Controller :)

Het klinkt alsof je gewoon de harddisk hebt aangesloten op IDE3/4 en daarna verwacht dat Windows hem ziet. Maar zo werkt dat niet met de RAID Controller. Tijdens het opstarten zie je dat je [CTRL+H] kan drukken tijdens de HPT370 BIOS scherm. Doe dat dan ook en dan kun je de harddisks configureren. Voor een fatsoenlijke RAID configuratie heb je minimaal twee harddisks nodig op IDE3 en/of IDE4, maar aangezien je dat niet wil (of juist niet weet wat je ermee kan ;) ), dan moet je in HPT370 de desbetreffende harddisk configureren als een single harddisk. Hiertoe kies je ervoor om RAID-0 aan te maken en dan selecteer je de bewuste harddisk. Na een herstartje zou Windows hem wel moeten zien :7

Verwijderd

Topicstarter
de oplossing is er al het was gewoon een software probleem!! tijdens de installatie van win2000 wist ik niet dat ik ene F6 moest indrukken en de bijgeleverde diskette erin moest douwen :) na de installatie moest die via het configuratiescherm maar ik dacht dat de boel automatisch herkend zou worden }:O maar ja nu ben ik wat wijzer dan toen ik deze topic startte :) en bedankt voor jullie uitleg ;)