Toon posts:

Linux partitie verwijderen

Pagina: 1
Acties:
  • 201 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Deze vraag is ongetwijfelt al eerder aan de order gekomen, maar de search doet ut niet ;( (volgens mij ook de eerste topic van mij in NOS :) )

Op mijn laptop heb ik een primaire van 3 gb en 2 gb waar linux suse op staat, nu wil ik dus mijn harddisk weer opnieuw partitioneren, maar krijg de linux part. niet verwijderd met fdisk.

Alle opties, geloof ik, geprobeerd van fdisk? Iemand die het weet?

• Sjonny
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13:53

Sjonny

Fratser

remove non-dos partition?

The problem is in the part of your brain that handles intelligence.

Verwijderd

Topicstarter
nee, had ik al geprobeerd, doet het ook niet.

Hij zegt dat: er is geen niet-DOS-partitie die kan worden verwijderd.

En als ik een uitgebreide partitie wil verwijderen zegt ie, dat het niet kan omdat er nog logische stations zijn, en als ik de logische stations wil verwijderen zegt ie dat er geen logische stations zijn gedefineerd.

Er wordt nogal wat gezegt, maar ben nog niks verder :o

Verwijderd

Gewoon met een linux disk boten (disks/setup cd) en dan even met cfdisk om fdisk (linux versie) de linux partitie's verwijderen en een fat32 partitie aanmaken. Dan de hele handel rebooten met een winx cdtje. ff formateren en klaar.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:36

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Gaat niet lukken in DOS/Windows Fdisk, oplossing is het gebruik van iets als parted, Partition Magic of een van de linux-fdisks (cfdisk, fdisk, sfdisk). Je kunt een laatste keer van de linux-partitie starten en het geheel dan wijzigen en rebooten, maar als het dan mis gaat zit je met een probleem. Veiliger is het daarom om de genoemde bootdisks / resquedisks / install{CD,disk}s te gebruiken.

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

Dat probleem heb ik ook gehad toen heb ik het gewoon met win xp wegehaald (dat mogelijk bij de installatie van win xp)

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Verwijderd

Kan natuurlijk ook delpart ergens vandaan halen... Werkt geloof ik wel op alles...
Pagina: 1