Toon posts:

Kent iemand "Award Boot Lock"

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft er iemand wel is van een Award Boot Lock gehoord ? Ik heb hier namelijk een pc met de volgende specificaties:

Intel 440LX AGPset

F. Factor: AT
66MHz FSB: Supports PPGA CeleronTM processor
Max. Main Memory : 512MB EDO (66MHz only) or 256 Unbuffered SDRAM
Intel i740 AGP VGA chip on board (on board 4MB SGRAM)
ForteMedia FM801A sound chip on board
2 DIMM/ 3 PCI/ 2 ISA
ATX and AT power connectors
____Key Features
The most cost-effective solution for value PC
The most
Meets Microsoft PC 98 requirements
Hot key for boot failure
Year 2000 compliant
ACPI power management
Supports Creative SB-Link, Wake-On-LAN, ACPI, USB and ECC. ____________________________

Er zit een celeron 400 mhz op en 196 ram pc 100.
Soms boot de pc opeens op en kreeg ik windows niet geinstalleerd. Nu is het mij gelukt om Windows ME erop te krijgen maar toch vetrouw ik het niet.

Heeft iemand ooit wel is eerder van dit "verschijnsel gehoord? De batterij is ook gewoon goed..
Of moet ik de bios flashen ? Ik heb wel een update. Een bin bestand maar ik weet dan niet hoe je m moet flashen...

Dit staat onder aan bij het starten :
05/28/1999-i440LX-w977-7110M000C-EJ

• d-Frag
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-07 10:26

d-Frag

74% completed

Het is me nog niet helemaal duidelijk wat je bedoeld maar ik doe maar een gok:

Tijdens de installatie van het OS krijg de melding: Award Boot Lock ????

Als dat het geval is moet je eens in het bios op zoek naar de virusscan optie
Deze hebben de vervelende neiging om schrijfacties naar de bootsector als aanval op het systeem te zien en houden dit vervolgens tegen.

Edit: Met als gevolg dat je Windows niet goed kan installeren.

Het is beter op onvolmaakte wijze invulling te geven aan je eigen bestemming, dan op volmaakte wijze het leven van iemand anders te leiden. - Bhagavad Gita -

Verwijderd

Topicstarter
Ik krijg dus soms een boot. Dus dan start dat ding opeens opnieuw op en dan kreeg ik eerst de melding van "Award Boot Lock" en geen geldige diskette.....

Nu wil het ook wel is gebeuren dat dat ding opeens boot :S

Een optie in de bios is niet echt te vinden....

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Ik denk dat je verkeert citeert.
Vermoedelijk is de foutmelding "Award Boot Block"

Boot block is een speciaal stukje van de BIOS dat gescheiden is van de rest van de BIOS, en bij upgraden apart moet worden behandeld.
Het doel hiervan is om bij een corruptie van de "hoofd"-BIOS de zaak te kunnen redden.
Het enige wat dit stukje BIOS kan is om, als de "hoofd"-BIOS niet meer thuis geeft, van een speciaal geprepareerde diskette te kunnen opstarten, waarop een nieuw BIOS-image staat.
Ik heb dit al een keer gebruikt om een systeem te redden toen een BIOS-upgrade toch niet helemaal compatible was met het bord (ofwel, ik las niet goed).
Goede image opgehaald, boot-diskette geprepareerd volgens voorschriften, hoi !!!!

Bij jou komt na die melding de klacht over de floppy, en dat klopt dus met mijn idee.
Het lijkt er dus op dat je BIOS-chip niet meer helemaal lekker is, en ik zou maar eens gaan kijken naar een oplossing, dit zou wel eens kunnen gaan verslechteren.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

Verwijderd

Topicstarter
Nu weet ik niet echt hoe ik moet flashen.... Nooit gedaan :(

Ik heb wel een .bin bestand gedownload van het moederbord en ook nog wat flash utilities:

Amiflash.exe
AMIFlash812.exe
Awd764.exe
awd775.exe

Nu zullen het die ami bestanden wel niet zijn maar welk
van die award ????

Hoe kom ik hier achter?

• sus
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20:48

sus

is druk :+

nee, je hebt een BIOS van Award, dus moet je awd755.exe gebruiken.
Pagina: 1