Toon posts:

Goede Keuze?

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien de HCC er binnekort weer aankomt en ik een tweede systeempje wil hebben, wil ik graag jullie mening horen over de te kopen onderdelen aangezien ik de hardware ontwikkelingen alleen globaal een beetje heb bijgehouden.

Ik heb alleen een moederboard, proc, proccooler en geheugen nodig. De rest komt uit dit systeem en ik heb nog een hele kast vol met onderdelen wat dan weer in dit oude systeem gaat.

Moederboard:
------------
Dit is eigenlijk de moeilijkste keuze. Ik wil hem het liefst zo stabiel mogelijk. Uiteraard is snelheid ook van hoog belang, maar stabiliteit is voor mij nr1.
Ik wil geen onboard raid en het liefst ook geen onboard geluid etc. Gewoon een stabiel, snel mobo zonder fratsen.

Ik zat te denken aan de MSI MS-6380 - K7T266 Pro2. Omdat ik goede ervaringen met MSI heb. Misschien uit ervaringen mensen die iets beters weten?

Proc:
-----
Valt weinig over te zeggen, ik wil de 1800+ XP. Ik weet dat je relatief meer betaald voor de 1800+ dan voor bijv de 1500+. Toch wil ik de 1800+.

Proccooler:
-----------
Ik wilde eerst watercooling, maar dan wel kant en klaar zoals de kooleance. Maar hier zie ik toch vanaf wegens de prijs. Daarom een gewone HSF combo.
Ik dacht aan de Thermalright SK6 with Delta AFB-60MP fan of de Alpha PAL8045T with Delta AFB-80MP fan, en misschien zelfs wel de nieuwe coolermaster vanwege zijn prijs en toch niet zo'n slechte prestaties.

Geheugen:
---------
2* 256mb Infineon cas2 DDR

Kast:
-----
Ik zie wel wat ik mooi vind op de HCC.

Uit deze comp naar nieuw systeem:
--------------------------
Enermax 350watt
Sb live 5.1 player
Promise raid tx2
2* 40Gyg Maxtor 7200rpm/2mb
CardExpert Geforce2 pro

Dit systeem wat ik nu heb word dan aangevuld met onderdelen uit de kast en word dan:
--------------------------
Tbird900@1000
Msi-k7tpro2
IBM 30gyg 7200rpm
Msi Geforce2mx
256mb Cas2 infineon
300watt voeding
Sb128

maar dat moet geen probleem zijn.

Het gaat om het nieuwe systeem.

• silentsnow
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-04-2013

silentsnow

« '-_-' »

ik zou zeker voor de Abit KG7(-RAID) gaan. Anders de Asus AV7266e of de Epox EP-8HK+

The trade of the tools
[ me | specs ] Klipsch Promedia Ultra 5.1 + Sennheiser HD-590

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

[topic=218256/1/50]

Het is OK als je een topic opent met een paar specifiek vragen over enkele onderdelen, maar een hele waslijst met de vraag 'is dit wat?' vermijden we liever.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Dit topic is gesloten.