Toon posts:

Abit BH6 Upgraden.... waar nog meer op te letten ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik hoop ( na veel ge-search en ge-lees) tot de goede conclusie gekomen te zijn dat ik mijn mobo (Abit BH6 rev 1.0) kan upgraden van PII400 naar PIII 750E(100 mhz, slot 1), waarvoor dus wel biosupdate nodig is!

Ik vroeg mij echter af (een echte leek dus!) of ik met nog meer zaken rekening dien te houden (die misschien voor de handige tweaker zeer logisch lijken, maar door mij totaal over het hoofd gezien gaan worden).

Ik denk hierbij aan koeling, voltages, harde schijf, videokaart, instellingen in de bios en meer van die dingen ..... moet ik hier ook wat mee doen of draait alles gewoon lekker door na de upgrade ?!

Het lijkt misschien wat knullig, maar ik zoek gewoon bevestiging en duidelijkheid voordat ik de boel eventueel aan gort draai. Alvast dank.

(abit bh6 rev1.0 / viper550 / 8GB / 256sdram / .... )

Verwijderd

Check je diskette waar je de bios update opzet even voordat je gaat flashen :)
Staat zo rot als je een rotte disk hebt terwijl je aan het flashen bent.

Neem voor de zekerheid even je pc mee naar de pc boer, kennuh ze 'm meteen testen.
Als hij dan niet werkt, gewoon niet kopen :7

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47
Als je em naar SS flashed en precies de aanwijzingen volgt is er weinig kans dat het fout gaat.
Aanwijzingen zijn te vinden op de abit site.

Zorg dat je geen virussen hebt.. op je pc en de bootflop.

Voordat je de oude cpu eruit haalt:
Even opletten of je cpu detection op auto of manual settings staat. AGP moet naar 2/3.
Voltage mag niet op PII niveau (2.0Volt) blijven staan.
Dus ik raad auto settings aan.

De P3-750.. slot1 of fcpga?
De slot1 moet weinig problemen geven.

Met een fcpga 750 is het opletten dat je een fcpga convertor hebt. En geen oudere PPGA.

gl.

ps. ik heb m'n BH6 in '98 misflashed door verkeerde flashtool (abits schuld...) maar bij de SS versie wel succes!

kruist den vingers ;)

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Verwijderd

ja, let vooral op dat je een fcpga converter neemt als je voor de piii fcpa gaat, ik heb namelijk een celeron 700 fcpga verneukt door hem in een PPGA converter te doen , maar dat was heel lang geleden *D , gelukkig kreeg ik hem gewoon vergoed 8-)

• Korn21
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-03-2017
ps. ik heb m'n BH6 in '98 misflashed door verkeerde flashtool (abits schuld...) maar bij de SS versie wel succes!
Wat is die SSversie dan precies?

|Specs|

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 20:24 schreef D2DM het volgende:

De P3-750.. slot1 of fcpga?
De slot1 moet weinig problemen geven.

Met een fcpga 750 is het opletten dat je een fcpga convertor hebt. En geen oudere PPGA.

gl.

kruist den vingers ;)
Is Slot 1 (zie opening)...

Verwijderd

Topicstarter
... moet ik ook nog iets met een "multiplier" doen, of is dat alleen voor o.c'en ???

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-11-2025
nee, je hoeft niets met de multiplier te doen
ik zou wel ff "speed error hold" in je bios disablen
het kan nl zijn dat je mobo gaat zitten zeuren over het feit dat de cpu unworkable is ;)

voor de rest sluit ik me aan bij voorgaande antwoorden

suc6

• D2DM
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 22:47
SS versie is de laatste bios versie voor de BH6 1.0 1.01 1.02 en 1.03. De oudere bh6 dus.

Sjek de abit bios page voor de features.
Nieuw tov mn ouwe GY bios was oa.:
Multiplier tot 12x
L2 latency in te stellen.
Geen flashtruuk nodig om van 1.3 tot 2.6 volt in te stellen.
Coppermine support.

R7 5700x, B350 Prime Plus, 32GB ddr4 op 3333Mt/s, 960Pro, Ultrastar He10, rx6700xt, uwqhd.

Pagina: 1