Toon posts:

Licht optische muis schadelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 205 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand of het schadelijk is om lang in dat licht te kijken?

Zou niet weten waar dat goed voor is, maar volgens mij is dat laser en aangezien Logitech amerikaans is had ik dan eigenlijk wel ENORME WAARSCHUWINGEN op de verpakking verwacht...

Verwijderd

Laser is wel erg krachtig, maar ik kijk er ook wel eens in dus hoop niet dat het schadelijk is.
Zie in iedergeval nergens staan dat je niet in de laser mag kijken.

• A-Tray
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 08:53
Is geen laser, is een foto-electrische cel.
Een soort bewegingsindicator zoals op schuifdueren, maar dan veel sneller.

Maar voor zover bekend niet schadelijk.

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

ze moeten wel met die zinloze waarschuwingen komen, om volledig ingedenkt te zijn.

Denk eens na: 2*1.5V die dusdanig uitzenden dat zo'n bat. bij flink gebruik 2 maanden mee gaat, hoe sterk kan dan het licht zijn dat er af komt?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:52

Exirion

Gadgetfetisjist

Nee, dat is geen laser hoor :D

Da's gewoon een High Bright LEDje, en da's onschuldig licht en niet schadelijk voor je ogen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Tis geen laser, gewoon een LEDje. Maar wel een bijzonder fel ledje en dus is het ook niet zo slim om in het donker wanneer je pupillen open staan enzo recht derin te kijken.

Je kunt het ledje trouwes ook rustig vervangen door een blauw exemplaar hoor. Alleen dan werkt hij niet meer zo flex omdat de kleur rood het meest geschikt is (vraag me niet waarom).

Verwijderd

Ik denk niet dat het schadelijk is,
Volgens mij zijn het geen laserstralen, maar is het licht dat uit een LEDje komt.
Het cameraatje of sensortje of hoe je het ook wilt noemen maakt elke seconde zoveel scans, volgens mij gebruikt hij hierbij geen laserlicht.

Althans dat denk ik.
Anders hadden ze er idd beter een flinke waarschuwing op kunnen zetten. zoniet dan zijn ze erg dom daar bij Logitech |:( |:(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 16:43 schreef PsyFlux het volgende:
Alleen dan werkt hij niet meer zo flex omdat de kleur rood het meest geschikt is (vraag me niet waarom).
Omdat ze een heel primitief soort cameraatje gebruiken om het oppervlak te scannen. Dat ding is afgestemd op een bepaald deel van het kleurenspectrum (rood dus).

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

hehehe, nu is het onderhand ook wel duidelijk dat het een LEDje is :P
Op dinsdag 06 november 2001 16:46 schreef Exirion het volgende:

[..]

Omdat ze een heel primitief soort cameraatje gebruiken om het oppervlak te scannen. Dat ding is afgestemd op een bepaald deel van het kleurenspectrum (rood dus).
ah, weer wat geleerd :) Ik zat al te denken aan de golflengte enzo (rood heeft langste golflengte van het visuele electromagnetische spectrum).

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Nou, ik weet 't niet hoor... Probeer 't eens, als we niks meer van je horen weten we dat je 't niet hebt gehaald! ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 16:42 schreef MREn het volgende:
Denk eens na: 2*1.5V die dusdanig uitzenden dat zo'n bat. bij flink gebruik 2 maanden mee gaat, hoe sterk kan dan het licht zijn dat er af komt?
Optisch betekent niet hetzelfde als draadloos..
Kijk jij dan maar lekker de hele dag in een laserpen die op 2 penlights werkt...not!

• A-Tray
Het is geen ledje, het is een foto-electrische cel, eerst lezen dan (drie)dubbelposten, en dat nog fout ook.

Grrrr. :)

"Dance like the photo's not being tagged, Love like you've never been unfriended, Tweet like nobody's following."

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 16:49 schreef A-Tray het volgende:
Het is geen ledje, het is een foto-electrische cel, eerst lezen dan (drie)dubbelposten, en dat nog fout ook.

Grrrr. :)
ledje & foto-elektrische cel...

ledje maakt de schaduwen op de ondergrond, foto-elektrische cel maakt er foto's van.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 16:49 schreef A-Tray het volgende:
Je verwijt anderen dat ze het fout zeggen terwijl je er zelf helemaal naast zit. Een camera geeft toch geen licht, of wel? Een camera/sensor heeft wel licht nodig, en daar zorgt in dit geval dus een LED voor.

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 16:53 schreef Exirion het volgende:

[..]

Je verwijt anderen dat ze het fout zeggen terwijl je er zelf helemaal naast zit. Een camera geeft toch geen licht, of wel? Een camera/sensor heeft wel licht nodig, en daar zorgt in dit geval dus een LED voor.
en nu ben jij lekker te laat >:)

• A-Tray
Oeps, ik & mijn grote mond :)

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Als het een laser was zag je ook geen licht onder je muis vandaan komen.
Lasersstralen zijn in principe onzichtbaar (behalve in Star Wars natuurlijk :) ) tenzij je hem recht in je oog krijgt of er een hoop stof tussen zit.
Als je hem in je oog krijgt is het meestal wel het laatste wat je ooit met dat oog hebt gezien.

De meeste 'laser'shows werken niet met lasers maar met sterk gebundeld gewoon licht.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 16:59 schreef MauritsvanBaerle het volgende:
Als het een laser was zag je ook geen licht onder je muis vandaan komen.
Lasersstralen zijn in principe onzichtbaar (behalve in Star Wars natuurlijk :) ) tenzij je hem recht in je oog krijgt of er een hoop stof tussen zit.
Als je hem in je oog krijgt is het meestal wel het laatste wat je ooit met dat oog hebt gezien.

De meeste 'laser'shows werken niet met lasers maar met sterk gebundeld gewoon licht.
Ja, of ze pakken (zwakke) lasers, en spuiten dan een hoop (kunst)rook in de zaal waarvan sommige mensen lekker gaan hoesten enzo. :(
Pagina: 1