Toon posts:

beginnen met Digitale Videobewerking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik als newbie op dit gebied heb alle searches gebruikt (toen die t nog deed), maar er wordt veel subjectief gepraat. 'Ik vind adobe t beste programma', 'ik vind firewire niet goed' etcz enz zus en zo........
Dan weet ik ook niet wat ik moet doen!!!! Heb een hele leuke Canon MV 430 minidv. Geen digital in. Heb een opgevoerde pressario 7278 met amd 550MhZ, net nog nieuwe hdd erin, nog 25 gig vrij. 192MB geheugen. Niet echt een toffe videokaart.Is mijn systeem goed genoeg??????

1. Heb nog geen firewirekaart. Zal ik deze los kopen en software van t net sponzen, of zal ik een pakket kopen??
2. Welke software zal ik gaan gebruiken (ben wel newbie, maar ook snelle leerling). Hoor allerlei dingen over Miro, Pinnacle, Ulead.
3. Toffe videokaart ga ik niet kopen, heb ook DVDspeler (st.alone) en de rest van me familie ook dus zou wel leuk zijn als ik me videootje op vcd kan zetten.(vcdhelp.com ja, maar wat is jullie mening??)
dank

Verwijderd

Over de Pinnacle Studio DV+ ben ik zeer tevreden. Capturen vanaf een sony dv cam werkt perfect (dv kwaliteit neemt wel aso veel ruimte in :Y)) output s-vhs naar een s-vhs vcr zonder al te veel kwaliteitsverschil.
Bij die Pinnacle kreeg ik Studio7 maar ik gebruik meer Premiere 6.0 vanwege de filters en kleurbeheer maar Studio7 werkt ook goed.

(is wel met TB 1,33, 768mb en 2x 30gb raid0)

• PM
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-12-2022

PM

ik zou gewoon voor 150 piek zo'n firewire kaartje kopen. Dan maak je overal mpeg of mpeg2 van (maar dan kan er niet zoveel op een cd'tje) en dan brand je alles gewoon weg. werkt hiero perfect

Laten we lekker link gaan doen...

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Digitale video is leuk dat voorop.

Er zijn heel veel mogelijkheden. Een paar aandachtspunten zijn mischien..

1. Let er op dat je een OHCI compliant firewire kaartje koopt.

2. Kijk of de capturesoftware de functie "capture to multiple files" ondersteund anders ben je bij 2 Gb de pineut ivm de eeuwige beperking van avi.

3. Een ruime schijf DV video gaat ongeveer met 4 Mb per seconde dus voor een minuut of 10 heb je iets meer dan 2 Gb nodig.

4. Doe ff een benchmarkje op je schijven om te zien of je troughput (read and write) goed genoeg is. www.mindbeat.com heeft een klein tooltje dat heet mpower en daar zit zo'n benchtestje in gebakken. Let er op dat je sys 6 of meer Mb per seconde WRITE haalt.

Voor de rest is het een kwestie van proberen en rommelen. Vee doen dan ontdek je vanzelf waar je graag mee werkt. Adobe heeft ook gewoon Trialware.

Veel suc6

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-02 23:14
Op dinsdag 06 november 2001 18:05 schreef Baklap het volgende:
1. Let er op dat je een OHCI compliant firewire kaartje koopt.
Dat zijn ze tegenwoordig dus zo goed als allemaal.
2. Kijk of de capturesoftware de functie "capture to multiple files" ondersteund anders ben je bij 2 Gb de pineut ivm de eeuwige beperking van avi.
Gebruik Win2k met NTFS filesysteem, dan heb je dit soort problemen niet.
3. Een ruime schijf DV video gaat ongeveer met 4 Mb per seconde dus voor een minuut of 10 heb je iets meer dan 2 Gb nodig.

4. Doe ff een benchmarkje op je schijven om te zien of je troughput (read and write) goed genoeg is.
Iedere moderne schijf kan deze datarates met gemak aan.

Verder zou ik gaan voor Premiere 6 van Adobe, moet je maar even goed zoeken zou ik zeggen. Dit is even een lastig programma misschien in het begin, maar je zult blij zijn als je het een beetje door hebt, omdat er heel erg veel mee kan( Studio 7 is grappig maar VEEEEL te beperkt, tenzij je alleen iets binnen wilt halen, een paar lassen wilt leggen en thats it.).

Koop een standaard firewirekaart en ga een beetje aan klooien, dan merk je snel genoeg wat wel en wat niet kan.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-03 20:50

Blauw

De Schreeuw

Op dinsdag 06 november 2001 18:48 schreef tbusquet het volgende:

[..]

Dat zijn ze tegenwoordig dus zo goed als allemaal.
[..]

Gebruik Win2k met NTFS filesysteem, dan heb je dit soort problemen niet.
[..]

Iedere moderne schijf kan deze datarates met gemak aan.

Verder zou ik gaan voor Premiere 6 van Adobe, moet je maar even goed zoeken zou ik zeggen. Dit is even een lastig programma misschien in het begin, maar je zult blij zijn als je het een beetje door hebt, omdat er heel erg veel mee kan( Studio 7 is grappig maar VEEEEL te beperkt, tenzij je alleen iets binnen wilt halen, een paar lassen wilt leggen en thats it.).

Koop een standaard firewirekaart en ga een beetje aan klooien, dan merk je snel genoeg wat wel en wat niet kan.
Mooi, dat was ik dus eigenlijk ook al van plan :+

• Baklap

Baklap

Bedankt tbusquet ik probeer ook alleen maar wat tips te geven. Maar ik laat dit topic wel aan de pro's over... :?

edit:
..

Verwijderd

Topicstarter
Jongens bedankt voor de reacties. T gaat waarschijnlijk een pci dynalink firewirekaartje worden en de software, daar komen we wel uit (heb veel vrije tijd).
Toch nog een paar vraagjes:

1.kan die harde schijf t nou wel of niet aan (qua datarates)
2.OHCI?????? WAS DÀ????
3. die dynalink 1394(b)intern pci firewirekaart(85piek) is toch wel ok, of niet

• Baklap

Baklap

Wat die datarates aangaat dat kun je dus zien met het genoemde programma in 1 van mijn eerder posts. Je kunt ook gokken en het advies van tbusquet volgen.....

Wat die kaarten aangaat daar was eerder al een aantal topics over geopend en wel...

[topic=312116/1/25]

en

[topic=311122/1/25]

Er zit dus wel degelijk verschil in de kaarten. Ik zelf heb de duurdere versie van Dynalink. OHCI is een norm die "garandeerd" dat hardware met elkaar communiceerd mits OHCI compliant. En helaas zijn niet alle kaarten dat.

En ook in W2K heb je problemen met 2 Gb AVI files ook op NTFS filesystems. Suc6

Pagina: 1