Highpoint RAID controller + IC35L040 IBM HD

Pagina: 1
Acties:

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
ik heb nu al 2 keer achter elkaar een wazige crash gehad met deze harde schijven van IBM in combinatie met RAID en ben dus tot 2 keer toe alles plotseling kwijtgeraakt.

ook krijg ik windows XP niet geinstalleerd omdat hij dan aangeeft dat er op "drive c" een error zit wat dus helemaal niet zo is (win2k en winme krijg ik wél geinstalleerd)

ik weet niet of het bekend is dat deze schijven z**gen of dat de raid controller suckt maar ik heb tot op heden nog steeds geen mail teruggekregen van highpoint

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Ik draai sinds vorig jaar HCC met een Abit KT7-Raid met 2 IBM DLTA schijven van 30 Gb, nog geen enkele keer een probleem gehad.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

• swipe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hmz raar want de man van mijn zus heeft pcies dezelfde mobo als mij dus ook dezelfde raid controller met 2 30 GB drla HD's en 1tje was kapot gegaan zon half jaar geleden

Verwijderd

Volgens mij wat het een issue:
IBM icm Highpoint = kapotte IBM

• Chaoss
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Chaoss

Moderator Spielerij

Professioneel boekemantsje

Kheb ook een IBM schijf aan mijn Highpoint Raid controller hangen maar hij draaid al 2 jaar zonder probs.

PSN: Wanderer200 | Switch: Wanderer

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-04 13:39

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> OM

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-04 14:08

Rick2001

9950X delidded en direct die

Hey Swipe lol, ik heb ook zo'n probleem. Mijn GXP60 60Gb schijf, wat nu zo'n 4weken oud is, wil ook niet meer formatteren zonder problemen. Als ik hem formatteer komt hij bij 60% met een beeeeeeeep en hangt zich dan op.
Hang ik de schijf aan de VIA controller gaat ie een bad block aanmaken. Aan de HIGHPOINT wil die dit dus niet doen.
Windows XP werkt perfect hierop, ook Windows ME of 98se werken gewoon alleen mag je niet gewoon formatteren.
Ik heb de schijf altijd aan de HIGHPOINT omdat dit echt wel sneller is en ook Ghosten gaat sneller vanwege de dosdriver wat is de bios verwerkt is van de HIGHPOINT.
Voor de rest is de schijf okay, alleen op 1 errortje na dan.
4 weken geleden was dit probleem er nog niet, want normaal als ik een OS opnieuw installeer dan formatteer ik die 5Gb partitie even compleet met een grotere clustersize.
Och ja, van de 45Gb harddisks uit de GXP75 serie heb ik er ook maar 3 defect gehad in een zeer korte tijd.
Toch blijf ik bij IBM schijven omdat ze super stil, niet warm en zeer snel zijn. MAXTOR is ook goed, maar minder stil en iets minder snel. Overigens zijn de IBM's ook nog goedkoper.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Pagina: 1