[LCD] Wat is een goeie voor een mooie prijs ?

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• TDLofCC
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-06 09:27
Ik zag laatst een leuk LCD schermpie wat je via je seriele poort kan aansturen.
Natuurlijk errug strak en superstoer.

Weet iemand een goede LCD voor een mooie prijs ?
Weet nl nix van LCD schermpies ...

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26

Exterazzo

Qeasy

Ik heb een LCD via een paralelle poort, ik denk dat je beter daarvoor kan gaan, omdat meer mensen die hebben, en er dus ook meer proggies voor zijn. Kijk eens op http://www.eio.com (d8 ik, weet nie zeker)

Audentia

• Exterazzo
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:26

Exterazzo

Qeasy

Audentia

• TDLofCC
WOW ... cheapo ...
Zat net op een andere site met Matrix-Orbital( :? ) LCD schermpies. Goedkoopste was 180 piek ...

maar die was wel compleet met seriele aansluiting etc.
Wat moet je bij deze dingen extra doen.

Of beter, waar is er ergens een LCD mod faq.
Scheelt mij en andere posten/reply-n :)

Hell hath no fury like a freshly circumcised sleep deprived grizzly bear on amphetamines, being assaulted(aurally and otherwise) by George Bush dressed as a clown and singing vile covers of crap songs and wielding an electric cattle prod.

Verwijderd

We hebben hier geen lcd faq, dus dan maar schaamteloos 1 linken van een ander forum ;)

http://www.hardforum.com/showthread.php?s=b8af7e4b2b93ef09edc4c04b13f72480&threadid=248302

Verwijderd

Op www.conrad.nl en ff zoeken op LCD
staan ook LCD modules HD47780 compatible,alle maten,
niet veel soorten :)
Maar met uurtje solderen werkt ie super!
bijna alle parallele LCD's moet je zelf solderen,conrad
levert ook nog ns snel...

• TDLofCC
K dan ...
Daar maar eens kijken.

Verwijderd

hih crystalfontz seriel lcd natuurlijk kost een paar centen maar heb je ook een fatsoenlijke stukken beter dan die paralele rotzooi en veel meer software voor

Verwijderd

"paralele rotzooi" wat is er zo slecht aan paralelle tov seriele dan? software lijkt me momenteel geen probleem meer is genoeg van.

• TDLofCC
hebbie een link voor die crystalfonts LCD ?

Verwijderd

www.crystalfonts.com (wow deze lag best voor de hand niet waar?)

• Falcon2107
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-09-2022

Falcon2107

DUTCH-FALCON

De LCD's van CONRAD, zijn die serieel of parallel?

En zijn deze goed?

• Christoph
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zoek eigenlijk nog een serieele , want parallele poort gebruik je toch eerder dan een serieele lijkt me.

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 00:04

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

De schermpjes van conrad werken opzich goed (ik gebruik er nu al een paar maand ééntje), alleen zijn ze niet officiëel HD47780 compatible. Daardoor laten ze niet altijd de goede karacters zien.
Volgens mij zit er trouwens geen verschil tussen parallele schermpjes en seriële, alleen dat de aansluitmethode anders. Verder zou je een discussie kunnen voeren welke je systeem meer belast (een parallele is te merken op een AMD Duron 800).
De goedkoopste schermpjes die ik heb gevonden zijn die van EIO.com (ik ga er daar binnenkort een aantal bestellen). Deze zijn wel offiëel HD47780, en ik verwacht dus ook dat deze het een stuk beter zullen doen.

Laatste opmerking, ik ben van mening dat als je een beetje kan solderen, ga dan gewoon voor een Parallele versie, de seriële is het zelfde scherm (ook met HD47780) maar dan met een backpak, die seriële signalen vertaald in parallele. Je betaald dus voornamelijk meer voor dat backpak, zonder echt meer qualiteit te krijgen.

edit:

bij conrad kost een 20x4 metr backlit Fl. 78,80 terwijl een 20x4 backlit bij EIO.com maar 15 dollar kost. Daar komt bij dat de versie van EIO er veel gaver uitziet (negatief beeld bijv.)

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:19

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op woensdag 07 november 2001 11:32 schreef deepbass909 het volgende:
De schermpjes van conrad werken opzich goed (ik gebruik er nu al een paar maand ééntje), alleen zijn ze niet officiëel HD47780 compatible. Daardoor laten ze niet altijd de goede karacters zien.
Volgens mij zit er trouwens geen verschil tussen parallele schermpjes en seriële, alleen dat de aansluitmethode anders. Verder zou je een discussie kunnen voeren welke je systeem meer belast (een parallele is te merken op een AMD Duron 800).
Aansturing van een parallele te merken? Pff.. dat ligt dus puur aan de aansturingssoftware! LCDInf merk je niet eens op een P233!! (in totaal 3-4 % CPU belasting op een P233.. ga me AUB niet vertellen dat je dat merkt!)
Dus gemiddeld onder de 1% op hedendaagse systemen.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

is er misschien een manier om zelf zo'n seriël naar parallel convertertje te maken?? omdat ik een externe LCD heb, en daar gaat nu een 5mm dikke printer kabel naar toe...

want als ik hier kijk, gaan er maar 2 draadjes naar de LCD... (dus serieel)
http://www.bit-tech.net/?page=article&id=102

(en niet zeggen dat ik achterlijk ben omdat er 4 draadjes heen gaan, wan die andere 2 zijn voor de voeding van het LCDtje...) :+

• Creepy

Creepy

Die converter heeft niet zoveel nut. Je moet de par. poort rechtstreeks aansturen om het LCD te laten werken. Dat gaat je nooit lukken m.b.v. een serieel -> par converter

Misschien dat het gaat werken als je je par. LCD in 4 bit mode op een speciale manier aansluit. Maar je zal dan zeer waarschijnlijk zelf een stuk aansturingssoftware daarvoor moeten schrijven, en zeer waarschijnlijk zelf het aansluitschema maken.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

maar die crystalfonts zijn toch ook seriël? hoe wordt dat dan omgezet, want daar zit ook die HD47780 op.... die kan toch ook alleen maar parallel aangestuurd worden? :? of denk ik nu verkeerd?

• Creepy

Creepy

CrystalFonz heeft EN seriele LCD, EN parallele.. dit zijn NIET dezelfde hoor.. de par. LCD's zit een HD44780 controller op.. op de seriele een andere..

• GeleFles
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

ow.... ok... dan weet ik genoeg.... moet ik maar iets anders verzinnen voor die dikke kabel.... |:(

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 13:41 schreef Creepy het volgende:
CrystalFonz heeft EN seriele LCD, EN parallele.. dit zijn NIET dezelfde hoor.. de par. LCD's zit een HD44780 controller op.. op de seriele een andere..
De crystal fontz seriele is gewoon een HD44780 based display met extta serieel backpack, als je evt zelf zo'n backpack wil maken heeft bugs ergens een schematje online staan..

• Creepy

Creepy

Op woensdag 07 november 2001 20:30 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

De crystal fontz seriele is gewoon een HD44780 based display met extta serieel backpack, als je evt zelf zo'n backpack wil maken heeft bugs ergens een schematje online staan..
ow jah? beter! maar dat backpackje is wel meer dan alleen een serieel -> par. converter neem ik aan..

Verwijderd

Op woensdag 07 november 2001 20:57 schreef Creepy het volgende:
ow jah? beter! maar dat backpackje is wel meer dan alleen een serieel -> par. converter neem ik aan..
Zie [topic=125258/1/25] of harass bugs voor meer info :Y)

• Creepy

Creepy

Ik hou het wel bij mijn parallele zonder serieel backpack.. gebruik mijn LPT poort toch voor de rest niet? (printen? ow ja.. dat wat je op je werk doet als je wat op papier wilt hebben :) )

Pagina: 1