Garantie 2 jaar

Pagina: 1
Acties:

• Theswitch
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-02 21:43
Dit is niet specified voor iets hardware, maar wel voor spullen die je moet kopen, dus plaats ik het maar hier.

Op http://europa.eu.int/comm/dg10/publications/newsletters/esf/6_7-1999/decisions_nl.html staat:

Twee jaar garantie

Op 1 januari 2002 op zijn laatst zullen alle lidstaten van de EU een wettelijke garantie van ten minste twee jaar ingevoerd moeten hebben voor alle consumptiegoederen die binnen het grondgebied van de Unie zijn gekocht. Dat is bepaald in een op 17 mei door de EU (1) aangenomen Europese richtlijn. Momenteel is de duur van de wettelijke garantie in sommige landen van de EU strikt gelimiteerd, in Duitsland, Griekenland, Spanje, Oostenrijke en Portugal bijvoorbeeld tot zes maanden. Volgens de richtlijn heeft een consument, die een ondeugdelijk product heeft gekocht recht op gratis reparatie of vervanging ervan. Indien deze oplossingen te kostbaar blijken in verhouding tot de prijs van het product, kan de consument een korting eisen of van de koop afzien. Binnen zes maanden volgend op de koop, dient de verkoper te bewijzen dat het product geen mankement had; daarna moet koper het bestaan van een mankement bewijzen.

Dus, ook je digitale camera/cd rom drive/geheugen chips etc.. allemaal 2 jaar garantie! Als een bedrijf dat niet doet, is ie in overtreding.

Verwijderd

Dan moet Philips hun cd-rw-productiepreces aanpassen, ze staan nu nl. ingesteld om na 370 dagen te overlijden >:)

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:02

Wallie

Herr

Op de nieuwe philips cdrecorders (12x en hoger) zit al 2 jaar garantie.

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21-02 00:33
Hee!
dat is goed nieuws!

Ik zie al dat in duitsland op veel producten 2 jaar garantie zit.

Ondanks dat ik wel bang ben dat de prijs er enigsinds door omhoog gaat! Maar dan alleen van infrieure producten dus, want de goede producten gaan toch al 3 a 5 jaar mee en hoeven dus geen aanpassing te doen in hun waarde keten.

American Express vraagbaak

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 16:14 schreef Wallie het volgende:
Op de nieuwe philips cdrecorders (12x en hoger) zit al 2 jaar garantie.
Wassook een geintje, mijn cdd3610 doet het nog steeds :)

Verwijderd

Ik nu een vraag. Ik heb een Harde schijf die ik gekocht heb op

25/1/2003

Nou heb ik het teruggegeven aan de winkel omdat die kapot was op 01/11/2004

Het gaat om een Maxtor HD waar OEM standaard 1 Jaar garantie op zit

Krijg ik dan alsnog 2 jaar garantie? De desbetreffende persoon zei dat de producten na 8/2003 gekocht zijn 2 jaar garantie hebben.

Hulp AUB?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Topic is uit 2 0 0 1

RMA formulier invullen bij Maxtor en je weet direct hoe het met de garantie zit. Simpel zelf uit te vinden.

ARME AOW’er

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:45
Wet Consumentenkoop is op 1 mei 2003 in werking getreden.
http://www.justitie.nl/pu...D=10538&SourcePageID=5073

Beetje zelf onderzoek doen wordt wel van je verwacht.

[ Voor 15% gewijzigd door Jimster op 22-12-2004 13:43 ]

• cool0
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10-2024

cool0

Hij koopt de schijf bij een winkel niet bij maxtor de winkel is verplicht hem die 2 jaar garantie te geven.

Ik vrees niet de man die 10.000 trappen heeft beoefend maar de man die 1 trap 10.000 keer heeft geoefend

Verwijderd

Jimster schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:43:
Wet Consumentenkoop is op 1 mei 2003 in werking getreden.
http://www.justitie.nl/pu...D=10538&SourcePageID=5073

Beetje zelf onderzoek doen wordt wel van je verwacht.
Theswitch schreef op dinsdag 06 november 2001 @ 15:55:
Dit is niet specified voor iets hardware, maar wel voor spullen die je moet kopen, dus plaats ik het maar hier.

Op http://europa.eu.int/comm/dg10/publications/newsletters/esf/6_7-1999/decisions_nl.html staat:

Twee jaar garantie

Op 1 januari 2002 op zijn laatst zullen alle lidstaten van de EU een wettelijke garantie van ten minste twee jaar ingevoerd moeten hebben voor alle consumptiegoederen die binnen het grondgebied van de Unie zijn gekocht.
NAV de eerste bericht hier zou ik goederen die ik vanaf 1 januari 2003, 2 garantie hebben, immers EU recht is hoger dan NL recht.

Maar punt blijft Maxtor geeft geen extra garantie ervoor

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2004 14:32 ]

• J2pc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

J2pc

UT Tux Edition

www.staiksterk.nl :z

Ook loopt er hier ergens een topic over een laptop van 2,5 jaar oud van 4400 euro.
dat is recent (lees, speelt nu), en niet 3 0_o jaar oud.

En EU recht is toch niet per definite hoger dan NL recht. Volgens mij..
Op 1 januari 2002 op zijn laatst zullen alle lidstaten van de EU een wettelijke garantie van ten minste twee jaar ingevoerd moeten hebben voor alle consumptiegoederen die binnen het grondgebied van de Unie zijn gekocht.
Het is dus een richtlijn, die lidstaten zelf dienen door te voeren.

En je hebt niks met de garantie van Maxtor te maken, jij hebt je schijf gekocht bij je verkoper. Die is verplict jou een deugdelijk product te leveren.

lees www.staiksterk.nl ff door. Staat veel nuttige info.

[ Voor 17% gewijzigd door J2pc op 22-12-2004 14:40 ]

"The computer is incredibly fast, accurate, and stupid. Man is unbelievably slow, inaccurate, and brilliant. The marriage of the two is a challenge and opportunity beyond imagination." © Stuart G. Walesh

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Let wel:
Het wetsartikel waar je dit op baseert is een overeenkomst tussen Verkoper en Afnemer, niet tussen Fabrikant en Consument. Ofwel: Bijvoorbeeld HP geeft 1 jaar Fabrieksgarantie op een printer. Binnen dit jaar kan je via HP alles regelen, na dit jaar moet je echter terug naar je eigen leverancier.

• Pannenkoekkie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-03-2025

Pannenkoekkie

Sugar or Cheeze?

Verwijderd schreef op woensdag 22 december 2004 @ 13:37:
Ik nu een vraag. Ik heb een Harde schijf die ik gekocht heb op

25/1/2003

Nou heb ik het teruggegeven aan de winkel omdat die kapot was op 01/11/2004

Het gaat om een Maxtor HD waar OEM standaard 1 Jaar garantie op zit

Krijg ik dan alsnog 2 jaar garantie? De desbetreffende persoon zei dat de producten na 8/2003 gekocht zijn 2 jaar garantie hebben.

Hulp AUB?
Nee dus

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Nog maar eens een keer:

klikkerdeklik

ARME AOW’er

Pagina: 1