Toon posts:

AthlonXP op een A7V-E (KT133)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil jullie even op de hoogte brengen dat het mij gelukt is om een AthlonXP op een KT133 te zetten en uiteraard aan de praat te krijgen(mits hij Morgan ondersteund).

Ik heb mijn nog niet unlockte AthlonXP aan de gang gekregen en zie in Sandra netjes de SSE werkende en aardige benchmark results (had hiervoor een Duron 750@960)

Alleen nou valt mij de performance in spelletjes vies tegen, de framerates zijn meestal lager dan dat die waren met mijn Duron. Mijn FSB staat op 117, en mijn AGP busspeed staat op 78MHz.. Weet iemand wat de AGP busspeed normaal is en heeft iemand een idee hoe ik (in 3D modus) meer performance kan winnen?

Verwijderd

Topicstarter
Weet dan niemand op hoeveel de AGP bus standaard draaid?

Weet ook niemand waarom mijn AthlonXP in 3D slechter presteerd dan mijn Duron?

P.S. mijn videokaart is een GF2MX, niet veel soeps ok. Maar ik had niet verwacht dat de performance omlaag zou gaan.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 06 november 2001 16:24 schreef reetkever41 het volgende:
Weet dan niemand op hoeveel de AGP bus standaard draaid?
Jawel.. Die draait gewoon op 66MHz..
Weet ook niemand waarom mijn AthlonXP in 3D slechter presteerd dan mijn Duron?
Tja, dat is wel heel vreemd.. Misschien toch een bios-issue ofzo, zeker omdat het bord er officieel ook niet voor bedoelt is..
Of je krijgt door de hogere FSB andere wazige effecten waardoor het eindresultaat langzamer is.. Kan het zo ook niet verklaren!

Verwijderd

Topicstarter
In iedergeval beveel ik het mensen niet aan om een XP in een 100Mhz mobo te plaatsen. Hij vindt met bios 1004 beta wel dat het een AthlonXP is. Met Sisoft geeft hij een beduident hogere snelheid aan maar met 3D-Mark 2001 geeft het mij ten opzichte van de Duron een performance decrease van meer dan 50 procent.