Toon posts:

Asus P3BF & Celeron 1Ghz .. Fully Functional?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Word peopz,

Weet iemand of een Celeron 1Ghz CPU + Converter (Slot1->FCPGA) op een Asus P3BF volledig aan de praat te krijgen is?

- Alvast bedankt

• Dawai
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-07 23:56

Dawai

HERiTAGE CHESS CREW

Op dinsdag 06 november 2001 15:27 schreef sf_dp het volgende:
Converter (Slot1->FCPGA)
Omgekeerd zal je wel bedoelen zeker :? Een P3B-F is een Slot 1 mobo, of bedoel je het zo? Verder schijnt het wel te lukken met P3 1 GHz in Slot 1 uitvoering, geen idee voor FCPGA.

Programmer: red-eyed, mumbling mammal capable of conversing with inanimate objects.

Verwijderd

yep :) (dat werkt)

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 06 november 2001 15:34 schreef Dawai het volgende:

[..]
Verder schijnt het wel te lukken met P3 1 GHz in Slot 1 uitvoering, geen idee voor FCPGA.
Als een slot1 versie werkt, dan werkt FCPGA via een converter ook..

Let er wel even op dat je de goede bios hebt!

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:54

Wok

Dakloos...

Kan werken, maar let op de volgende dingen:
- Biedt het BIOS ondersteuning voor de processor?
- Welke core heeft de Celeron?
Bij een Coppermine-core kan er met een gewone converter gewerkt worden, maar bij de Tualatin-core heb je volgens mij een speciale converter nodig (bijv. van PowerLeap).
- En uiteraard het voltage waarop de Celeron werkt en of je moederbord dat ondersteunt.

edit:

Wat verder meespeelt bij het verschil tussen de Coppermine-core en de Tualatin-core, is volgens mij de bussnelheid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Tualatin-Celerons nu ook op 133MHz FSB draaien. Iets om rekening mee te houden als je dit op een bord met BX-chipset wilt prikken (100MHz FSB)

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 02-08 22:45
Op dinsdag 06 november 2001 15:52 schreef wokmaster het volgende:
Kan werken, maar let op de volgende dingen:
- Biedt het BIOS ondersteuning voor de processor?
- Welke core heeft de Celeron?
Bij een Coppermine-core kan er met een gewone converter gewerkt worden, maar bij de Tualatin-core heb je volgens mij een speciale converter nodig (bijv. van PowerLeap).
- En uiteraard het voltage waarop de Celeron werkt en of je moederbord dat ondersteunt.

edit:

Wat verder meespeelt bij het verschil tussen de Coppermine-core en de Tualatin-core, is volgens mij de bussnelheid. Ik meen ergens gelezen te hebben dat de Tualatin-Celerons nu ook op 133MHz FSB draaien. Iets om rekening mee te houden als je dit op een bord met BX-chipset wilt prikken (100MHz FSB)
hij vraagt naar een 1ghz celly....

en ja dat kan. die celly's zijn er alleen in fcpga, dus heb je een slot converter nodig. samne met de jiste bios gaat dat draaien als een zonnetje.

ps. pas vanaf 1,2ghz is die pas met tualatin core. dus je kun er ook een 1,1ghz celly of p3 in prikken.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Nu online
Op dinsdag 06 november 2001 15:52 schreef wokmaster het volgende:

Nee, de cellies zijn nog gewoon 100 mhz. Dacht je dat intel gek was geworden >:)

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Pagina: 1