Toon posts:

Hoe veilig is MySQL ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ff een vraagje...
Ik wil graag mijn klanten de mogelijkheid geven hun gegevens zelf online te wijzigen. Ik draai op mijn eigen comp de administratie in MySQL aangestuurd door PHP. Deze comp staat niet op het internet aangesloten, vanwege inbvraak gevaar. Nu hoor ik dus graag of het onverstandig is om die computer wel online te plaatsen, zodat klanten via een password toegang krijgen tot hun gegevens en daar zo wijzigingen in kunnen aanbrengen ?
De beveiliging in PHP lukt me wel.. het gaat er meer om of MySQL zelf goed beveiligd is. Het is uiteraard niet de bedoeling dat hackers oid de gegevens kunnen zien...
Vast bedankt !

• [ti]
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
http://www.mysql.com/doc/P/r/Privilege_system.html

en dan met name het hoofdstuk "4.2.2 How to Make MySQL Secure Against Crackers".

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
MySQL is behoorlijk veilig te maken, máár bijna alles is te kraken, dus als mensen het echt willen komen ze d'r in......

Zoals vorige week bij tweakers.net

Maar als je dingen ge-encrypt d'r in stopt (passwords) etc. Dan kan het niet zoveel kwaad denk ik

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

Verwijderd

"alles is te kraken" tenzij je het voor bent,

readonly accountjes om tables uit te lezen.
db passwords met meer dan 13 char's
bijv: Th|5P4SsW0RdoWn5.

en zo weinig mogelijk info weg geven,
en je bent een stuk beter beveiligt ;)

• dusty
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02 00:06

dusty

Celebrate Life!

Als je een kasteel bouwt bouw je natuurlijk een muur en ook een greppel. Nou kan je beginnen met de muur, echter kan je ook beginnen met de greppel, in dit geval is de greppel beter omdat dat de eerste methode is om gegevens veilig te stellen, daarna ga je pas de muur bouwen.

[legenda]
Muur = Mysql security.
Greppel = OS security.
[/legenda]

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Verwijderd

hahahahaah
mooi uitgelegd :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 20:44 schreef dusty het volgende:
Als je een kasteel bouwt bouw je natuurlijk een muur en ook een greppel. Nou kan je beginnen met de muur, echter kan je ook beginnen met de greppel, in dit geval is de greppel beter omdat dat de eerste methode is om gegevens veilig te stellen, daarna ga je pas de muur bouwen.

[legenda]
Muur = Mysql security.
Greppel = OS security.
[/legenda]
Hierbij is altijd nog een extraatje toe te voegen als bijv :
Een aantal wachtposten => firewal.
of
Foute wegwijzers => andere ports gebruiken.

:)
Pagina: 1