[nieuwe pc] kan dit?

Pagina: 1
Acties:

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 22:55
intro:
ik ga binnenkort een nieuwe pc kopen. Het hart van dit beestje wordt de Athlon XP 1500 +. Nu wilde ik deze op een ECS K7S5A (sis 735, 2x ddr 2x sdr) doen met als koeling een Alpha FC-PAL 6035 met een Delta MP fan.

Omdat er nu niet gezocht kan worden, en omdat ik mij kan herinneren dat de ecs k7s5a een goed/goedkoop bordje _met_ XP ondersteuning was. Maar ik wil dit toch ffies zeker weten.

Vragen dus:
- die ecs k7s5a met die Athlon XP combo kan toch gewoon?
- voor mij wordt dit het mijn eerste zelfbouw. Ik heb dus niet veel verstand van koeling gedoe enzo, maar is die Alpha FC-PAL voldoende voor de XP 1500+???
- ik heb er een 235 watt voeding bij.... hier heb ik al antwoord op :)

Suggesties zijn uiteraard welkom dus...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Over die voeding kan ik kort zijn : 235W is echt te krap.

Verder ->[PMG] :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TeeDee
Op dinsdag 06 november 2001 15:26 schreef Exirion het volgende:

owke... dan weet ik dat alvast... :) tnx

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:42

Wimo.

Shake and Bake!

Ligt aan de voeding.. ik had een 235W voeding die mijn t-bird+gf1 DDR+3hd's en 2 cd spelers met gemak trok :o

• TeeDee
Op dinsdag 06 november 2001 15:33 schreef Wimo. het volgende:
Ligt aan de voeding.. ik had een 235W voeding die mijn t-bird+gf1 DDR+3hd's en 2 cd spelers met gemak trok :o
huh? ik heb nog nie gezegd dat ik er problemen mee heb, ik wilde alleen weten of datgene wat ik wil mogelijk is...
Vragen dus:
- voor mij wordt dit het mijn eerste zelfbouw. Ik heb dus niet veel verstand van koeling gedoe enzo, maar is die Alpha FC-PAL voldoende voor de XP 1500+???
- de vraag over de voeding geldt dus nie meer :)

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

dat lijkt me onzin!

ik heb een athlon 1,2 + 2 hd's + dvd + cdr + tape + gf2gts lopen op een 235W Aopen...nooit geen problemen mee...

ligt sterk aan het merk...aopen is naar mijn weten een hele goede...

maar als je kan kiezen, neem dan 300W (meer is echt onzin!)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Verwijderd

euh... te krap!?!?!? ech nie he...
zie me sig! dat alles op 235watt!!!!

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Op dinsdag 06 november 2001 15:39 schreef ShaDoW het volgende:
euh... te krap!?!?!? ech nie he...
zie me sig! dat alles op 235watt!!!!
Tja, dan heb jij toevallig een goede voeding..

Het hangt maar net een beetje van de kwaliteit van de voeding af, en hoeveel Ampere's je 5V kan leveren..

Maar als je toch nieuwe spullen gaat kopen zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en gewoon 300W kopen.

• TeeDee
sorry Exirion :)

Het wordt namelijk een Aopen HQ45a. En die heeft standaard 235 watt. Voor de rest wordt het een vrij el cheapo systeem. Het gaat me meer om de snelheid, dan om de coole graphics etc. etc. (game toch nie).

Dus mijn vraag over de voeding is beantwoord...

nu de rest nog ;)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 15:42 schreef Twynn het volgende:

[..]

Tja, dan heb jij toevallig een goede voeding..

Het hangt maar net een beetje van de kwaliteit van de voeding af, en hoeveel Ampere's je 5V kan leveren..

Maar als je toch nieuwe spullen gaat kopen zou ik het zekere voor het onzekere nemen, en gewoon 300W kopen.
goede voeding!? el cheopie ding van 10 piek ;)

en over die Aopen... heb je ook wel eens overwogen om een ander merk te nemen. Aopen zijn nogal bekend om hun "oven of broedkast" effect..

tenzij je gaat modden natuurlijk hehehe

• TeeDee
owke, het voeding verhaal is voor mij opgelost.

Nu nog:

Vragen dus:

Verwijderd

Jupz.. APLHA is altijd een favoriet bij me.. Ik heb dezelfde combo... dus pal3050 met delta mp fan. Lekker stil en koelt goed!

Het beste is om een kast te zoeken die ter hoogte van de cpu een plek heeft achter om een fan te plaatsen om zo de warme lucht van de CPU weg te halen. Aopen heeft dit niet vandaar....

• TeeDee
Op dinsdag 06 november 2001 15:53 schreef ShaDoW het volgende:
Jupz.. APLHA is altijd een favoriet bij me.. Ik heb dezelfde combo... dus pal3050 met delta mp fan. Lekker stil en koelt goed!

Het beste is om een kast te zoeken die ter hoogte van de cpu een plek heeft achter om een fan te plaatsen om zo de warme lucht van de CPU weg te halen. Aopen heeft dit niet vandaar....
welke kast raad je dan aan? Ik d8 altijd dat Aopen goed was... een Antec?

en nee... ik ga nie modden vandaar... het blijft gewoon een standaar bak.

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 15:42 schreef Twynn het volgende:
Juist. Moderne 235 voedingen zullen het misschien best trekken, maar op de oudere (en dan bedoel ik niet OUD) modellen is de 3,3V en 5V leverantie te zwak om de CPU van een stabiele spanning te voorzien.

Het gaat er dus niet om dat CPU plus andere hardware samen niet meer dan 235W trekken, maar je moet kijken hoeveel vermogen de betreffende voeding op de 3,3V en 5V kan leveren. Die spanningen zijn het meest kritisch.

Er zullen inmiddels best 235W voedingen zijn die het allemaal net trekken, maar in het algemeen is minder dan 250W absoluut niet aan te raden met een stroomvretende Thunderbird erop, een stel harde schijven, een zooitje blowers, en nog een stroomvretende videokaart en soundcard.

Het is ook opvallend dat mensen die beweren dat hun systeem probleemloos met 235W draait, vroeg of laat toch een keer tegen stabiliteitsproblemen aanlopen als er iets aan hun systeem wordt veranderd. En dan is het moeilijk om niet te zeggen 'Told you so...' ;)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 15:39 schreef Moody het volgende:

ik heb een athlon 1,2 + 2 hd's + dvd + cdr + tape + gf2gts lopen op een 235W Aopen...nooit geen problemen mee...

maar als je kan kiezen, neem dan 300W (meer is echt onzin!)
NOOIT GEEN = ALTIJD :+

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 15:44 schreef TeeDee het volgende:
Het wordt namelijk een Aopen HQ45a. En die heeft standaard 235 watt.
De lichtste AOpen voeding die door AMD wordt aanbevolen is de 250W FSP250-60GTA. En zeg dan niet van 'och, scheelt maar 15 Wattjes', want daar gaat het niet alleen om.

Als je nog een oud systeem hebt dat je wilt upgraden, en er zit een 235W in, dan moet je het idd gewoon proberen. Werkt het goed dan heb je mazzel. Maar als je iets nieuws gaat kopen, neem dan meteen voor IETS meer geld een 300W voeding.

Ik heb een keer een Codegen 300W voeding voor 60 piek gekocht, en die werkt prima. Er zullen kwaliteitsvoedingen van 250W zijn die 'm overtreffen, maar voor het geld is het prima. Speel gewoon op safe :)

Verwijderd

even een reactie Exiron dat als ik er meer op aansluit stabiliteitsproblemen krijg..nou op deze voeding heeft heel wat meer gehangen dan wat er nu aan zit. In me overclock dagen had ik hierop ook een peltier van 72watt met die AMD en waterkoeling en een hele hoop case fans en een neon balkje.

Het zal wel een wonder voeding zijn ofzow? fan die erin zit draait ook op 5volt!?

en idd speel op safe en NEEM een 300 watt....

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Op dinsdag 06 november 2001 16:21 schreef ShaDoW het volgende:
Het zal wel een wonder voeding zijn ofzow? fan die erin zit draait ook op 5volt!?
Het klinkt idd fantastisch ja :) Maar let er wel op dat die voeding niet te heet wordt, want ook al levert ie prima z'n stroom, het kan na verloop van tijd ineens afgelopen zijn als ie doorbrandt ;)

• TeeDee
owke, het wordt dus een 300 watt voeding.

ECS K7S5A met die XP was ook geen probleem geloof ik.

En die Alpha vertrouw ook wel dan.

Thanks voor de heerlijke discussie over 235 vs. 300 watt ;)

ik weet wat mijn systeempje wordt :9

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:07

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

vergeet niet bij die alpha koelblok een ventilator bij te proppen, want passief koelen gaat je nooit lukken met een AXP 1500+ >:)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Pagina: 1