content management systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 91 views sinds 30-01-2008

• GiLuX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-11-2025
wie heeft er veel ervaring met web content management systemen.

welke zijn goed en wat kost zoiets?

maakt niet uit of het in java/xml/xsl/php/asp/cf is

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

[topic=152278/1/25]
dit lijkt me niet echt nodig hoor :)

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
lol, hangt er van wat je wilt, er zijn systemen die je >5.000.000 kosten maar ook systemen die minder als 3000 kosten

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Heeft Davilex geen CMS ? :P

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Verwijderd

Heb er vandaag net zelf 1 gemaakt in asp! :) werkt als een trein

• Banpei
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-09 08:48
Op dinsdag 06 november 2001 15:20 schreef BaSSzje het volgende:
Heeft Davilex geen CMS ? :P
Misschien lukt het je met DaviAccount... :P

• GiLuX
wie heeft er veel ervaring met web content management systemen.
welke zijn goed en wat kost zoiets?

maakt niet uit of het in java/xml/xsl/php/asp/cf is

"I disagree with what you are saying, but I will defend to the death your right to say it." -- not clear who

• Brynnie
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je valt in herhaling...

• Life-is-party
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 14-02-2023
Ik heb d'r nog wel eentje liggen.

php/mysql

oja. je mag hem hebben voor f 1000,- pas ik hem nog helemaal aan ook voor je site >:)

Acer TM661LMi - Intel Centrino 1,4 Ghz - 512mb ram - DVD-RW

• Life-is-party
Je moet 1 effies het FAQ lezen
2 wat wil je d'r mee

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

http://www.hotscripts.com/PHP/Scripts_and_Programs/Content_Management/ <--- 87 verschillende kies maar uit...

PHPCMS is wel een erg uitgebreide
http://www.hotscripts.com/Detailed/8455.html

Maar misschien is phpnuke of phppostnuke iets voor je....

Met postnuke ben ik zelf bezig maar daar is het wel handig als je wel wat verstand heb van PHP.

IMHO is het altijd handig dat je zeker elementair verstand heb van de programmeer taal die gebruikt is om de CMS te maken.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• GiLuX
Op dinsdag 06 november 2001 16:19 schreef dombie-dom het volgende:
Je moet 1 effies het FAQ lezen
2 wat wil je d'r mee
1)staat dus absoluut niets over in de faq.

2) ben errug benieuwd of zoiets daadwerkelijk de moeite is om te gebruiken en hoe dat inelkaar steekt kwa usability.

op zend staan er een paar zoals midgard,edit-x.
verder is er nog zoiets als openCMS.

ik wil dus graag weten wat op dit gebied de beste/toonaangevende CMS is.
maakt niet uit of het open source is of niet.

ben gewoon erg benieuwd hoe het er uitziet en werkt.

dus graag replies van mensen die daadwerkelijk met bepaalde pakettenervaring hebben en niet dat geblaat in de ruimte over faq's en davilex.

tnx alot :)

• MrBrown
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-06 15:51

MrBrown

Reservoir Dog

Probleem is dat je je vraag een beetje ruim stelt. Het ligt er heel erg aan wat je van een CMS verwacht natuurlijk. Als je een statische site hebt waar alleen actueel nieuws op de frontpage getoond moet worden kan je gewoon iets heel simpels gebruiken, een invoerschermpje, en je hebt voor jou het perfecte CMS. Wil je echter je site laten onderhouden door 50 redacteuren, verspreid over 10 vestigingen over de wereld, en de site is 10000 pagina's groot met koppelingen naar externe systemen, ja, dan heb je echt wat anders nodig. Of een CMS dus bruikbaar is hangt af van de situatie en het soort CMS.

Powered by Manetti (compiled by Jura)

Verwijderd

Je kan ook zelf proberen wat in elkaar te knutselen als je wat van php of asp afweet en de CMS niet te uitgebreid hoeft te zijn. Het hangt erg af van wat je wilt dus zelfmaken heeft zijn voordelen.

• bloody
  • Laatst online: 18:56

bloody

0.000 KB!!

www.gauss.de
www.vignette.com

wel een beetje prijzig, maar dan heb je ook wat.

nope

• Nielsz
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is dat ik te lui ben om te zoeken, maar anders had ik wel ff op search gedrukt en dan in deze post neer te zetten:

Het grote CMS topic!

waar heel veel nuttige info in staat.

Maar goed, ik ben te lui.

• raptorix
Ik ben op dit moment bezig met een implementatie van Mediasurface best aardig maar ook niet heel goedkoop

• GiLuX
Op dinsdag 06 november 2001 16:49 schreef Nielsz het volgende:
Het is dat ik te lui ben om te zoeken, maar anders had ik wel ff op search gedrukt en dan in deze post neer te zetten:

Het grote CMS topic!

waar heel veel nuttige info in staat.

Maar goed, ik ben te lui.
beste nielz,
zoals jij natuurlijk allang wist met bijna 3000 posts op je naam sinds mei is dat de search functie al enkele dagen met horten stoten uit en in de lucht is.
op dit moment istie nogal kapot.
dat zei je dan ook puur om mij te pesten, niet?

verder,
het is natuurlijk heel erg makkelijk te roepen dat iemand de search functie moet gebruiken,
zeker als je lui bent of wil verbergen dat je geen enkel verstand hebt van waar de topic overgaat, dan kan je toch heerlijk in de ruimte blaten zonder dat iemand door heeft waar je het over hebt en toch weer een postje extra scoren.

het is natuurlijk soms zeer handig om wel de search te gebruiken.

er kleeft ook een nadeel aan,
namelijk dat het als je op een topic gaat zitten replien van een jaar geleden dat het waarschijnlijk een weinig upto date topic is.

punt 2, veel van de mensen die toendertijd hadden gereageerd lopen er waarschijnlijk nu niet (meer) hier rond met als gevolg dat je da dus wel kan reageren op een reply maar die persoon dus dat helemaal niet meer leest.

maw,
de discussie loopt wat minder soepel.

maar hardstikke bedankt voor je inbreng.

• raptorix
Uh je zou natuurlijk ook andere bronnen kunnen checken, heb je bijvoorbeeld al in google gezocht op CMS ?

• RdeTuinman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16-08 07:25
Mijn huidige stagebedrijf heeft een pakket ontwikkeld voor web content management systemen.

Gebaseerd op ASP en een beetje Perl. Maar om nou een beetje reclame te gaan maken hier.. :9

• GiLuX
Op dinsdag 06 november 2001 17:07 schreef raptorix het volgende:
Uh je zou natuurlijk ook andere bronnen kunnen checken, heb je bijvoorbeeld al in google gezocht op CMS ?
nee nee, jij niet snappen,

ik wil niet een berg van die dingen gaan opzoeken met search oid,

ik wil graag hier wat ervaringen horen/bediscusieren..........

en als daar dan een paar uitkomen die algemeen als goed worden beschouwd dan ga ik ze bekijken.

dat was dacht ik het idee van een forum, maar mischien dat ik het al een paar jaar bij het verkeerde einde heb :?

mischien is het beter als GOT gewoon door google wordt vervangen,

scheelt iedereen weer een heleboel werk, want dan hoef ook niet meer de hele tijd al die lastige vragen af te doen met :"gebruik de search" :+

• Rense Klinkenberg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 23:45
Op dinsdag 06 november 2001 17:04 schreef GiLuX het volgende:beste nielz,
zoals jij natuurlijk allang wist met bijna 3000 posts op je naam sinds mei is dat de search functie al enkele dagen met horten stoten uit en in de lucht is.
op dit moment istie nogal kapot.
dat zei je dan ook puur om mij te pesten, niet?
http://onno.dhs.org als geprobeert :? Lijkt me niet, want die heb ik nog niet offline gezien.

• Life-is-party
Op dinsdag 06 november 2001 18:11 schreef freak007 het volgende:

[..]

http://onno.dhs.org als geprobeert :? Lijkt me niet, want die heb ik nog niet offline gezien.
óf gewoon effies tot 21.00 wachten en dan gaat de server plat :p iedereen gaat dan inene searchen >:)

• Life-is-party
Maar om toch maar wéér effies ON-topic te gaan.

Een CMS kan je niet zomaar effies kopen. En denk/vind dat een CMS gebouwd moet worden aan de specifieke eisen van klant/gebruiker. Elke site is anders en vraagt dus een ander CMS. De basis - essentie - van het CMS blijft hetzelfde, maar de uiteindelijke uitvoer is overal anders.....

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

mja, het blijft een script request achtig topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.