Het lijkt erop dat intel een hoop inkomsten is misgelopen door het uitbrengen van de BX chipset een aantal jaren geleden. Velen gebruiken deze set nog steeds en zijn nog steeds niet van zins een nieuw p4 systeem te kopen. Zou intel daarom nu van plan zijn vaker socket en voltage wisselingen door te voeren, waar niet zo makkelijk convertors voor te maken zijn?(zie tualatin/p4 socketwisseling) Dit moet haast wel(al hoop ik het niet), want het kost hen en andere hardware fabrikanten de kop als mensen alleen maar cpu's upgraden.
De markt voor CPU upgrades is erg klein. De meeste bedrijven en thuisgebruikers kopen gewoon een compleet nieuwe pc als het ding verouderd is.
Off-topic 
Femme Je puppy-cam staat stil refreshed niet
Femme Je puppy-cam staat stil refreshed niet
Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms
Ach het gaat toch maar tot een bepaalde hoogte?
Ik ben van P!!! 550 naar P!!!1Ghz gegaan, maar erg veel verder gaat het bordje niet.
Dus als ik sneller wil zal ik toch moeten upgraden naar een p4 of AMD XP bordje.
Dus erg veel geld zullen ze er niet mee verliezen. Het loonde eigenlijk al niet om die P!!! 1 Ghz los te kopen. MAar goed ik wou snel en simpel upgraden.
Ik ben van P!!! 550 naar P!!!1Ghz gegaan, maar erg veel verder gaat het bordje niet.
Dus als ik sneller wil zal ik toch moeten upgraden naar een p4 of AMD XP bordje.
Dus erg veel geld zullen ze er niet mee verliezen. Het loonde eigenlijk al niet om die P!!! 1 Ghz los te kopen. MAar goed ik wou snel en simpel upgraden.
A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!
Verwijderd
met deze converter.. http://www.powerleap.com/Products/iP3T.htm
kunnen een boel slot 1 boards weer een tijdje mee...
Verwijderd
Weet je toevallig ook waar ^die te koop is ? In de pricewatch staat ie volgens mij nog niet.Op dinsdag 06 november 2001 16:19 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
Kost je alleen toch weer 60 / fl. 132,22, maar is altijd goedkoper dan een nieuw moederbord. http://www.powerleap.nl/Products/bestellenip3.htmlOp dinsdag 06 november 2001 16:19 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.
Volgens mij (zoals gewoonlijk bij powerleap producten) alleen bij hen te bestellen!Op dinsdag 06 november 2001 16:25 schreef Courage het volgende:
[..]
Weet je toevallig ook waar ^die te koop is ? In de pricewatch staat ie volgens mij nog niet.
Intel heeft ook heel veel van die bordjes verkocht en er dus ook heel veel meeverdient. En als mensen zich niet verplicht voelen om een nieuw bord te kopen, maar wel willen upgraden zullen ze voor de P3 (of celly gaan) en de p3 levert Intel al helemaal veel geld op met die extreem hoge verkoopprijzen!
|Specs|
Zoals Femme al zegt zijn er niet zoveel mensen die hun CPU upgraden.
Zelfs de weinige mensen die bewust kopen met oog op een upgrade maken daar in de praktijk weinig gebruik van volgens mij.
Nieuwe mobo's zijn tegen die tijd namelijk ook weer interressanter geworden met bijv. hogere FSB's hogere ATA-snelheid, RAID etc.
Ik heb zelf ook maar één keer ooit een processor upgrade gedaan van Celeron naar P3. Dat was tenminste nog de moeite waard.
Intel voert die veranderingen natuurlijk niet voor niets door. Vergeet niet dat het op zich zelf ook al een hoop geld kost om je protocollen en sockets aan te passen.
Die veranderingen dienen meestal wel een duidelijk doel.
Extra control/datalijnen -> meer pootjes -> andere socket.
Hitte problemen -> voltage omlaag.
Zelfs de weinige mensen die bewust kopen met oog op een upgrade maken daar in de praktijk weinig gebruik van volgens mij.
Nieuwe mobo's zijn tegen die tijd namelijk ook weer interressanter geworden met bijv. hogere FSB's hogere ATA-snelheid, RAID etc.
Ik heb zelf ook maar één keer ooit een processor upgrade gedaan van Celeron naar P3. Dat was tenminste nog de moeite waard.
Intel voert die veranderingen natuurlijk niet voor niets door. Vergeet niet dat het op zich zelf ook al een hoop geld kost om je protocollen en sockets aan te passen.
Die veranderingen dienen meestal wel een duidelijk doel.
Extra control/datalijnen -> meer pootjes -> andere socket.
Hitte problemen -> voltage omlaag.
Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic
niet zozeer de cpu., maar heb je ook wel eens over het geheugen beheer van de 440bx nagedacht?
presies. je kunt nu echt beter een niew MB kopen. aangezien je ook minimaal 120 gulden voor de converter kwijt bent.
Alles kun je NU nog gewoon overzetten. Maar straks hebben ze alleen nog maar ddr slot's voor het geheugen.
Dus BX is nu echt wel history hoor.
presies. je kunt nu echt beter een niew MB kopen. aangezien je ook minimaal 120 gulden voor de converter kwijt bent.
Alles kun je NU nog gewoon overzetten. Maar straks hebben ze alleen nog maar ddr slot's voor het geheugen.
Dus BX is nu echt wel history hoor.
De PC-markt blijft een moeilijke markt. De techniek volgt elkaar steeds sneller en aanpassingen van mobo's zijn nodig om nieuwe processoren pasbaar te maken. Niet alleen Intel maar ook AMD ondergaat veel veranderingen de laatste tijd.
Slot1/A was een grote fout. Haakse verbindingen zijn eenmal slecht voor hoge frequenties en de afstanden van Processor tot bus was ook veel groter. De teruggang naar een socket was toen al voorspelbaar.
Ik denk ook dat de markt op zich niet veel verloopt waardoor de BX het een lange tijd blijft doen. De 820 moest het worden met nieuw "supersnel" geheugen, uiteindelijk bleek de BX met standaard SDRAM toch net zo snel of soms sneller te werken. Maar ook veel PII/III modellen voldoen ruimschoots aan de huidige applicaties waardoor de vraag om snelheid wat minder is.
Maar ook bij mij is het idee gerezen dat de volgende PC een AMD XP moet worden waar ik hopelijk weer een 2-3 jaar vooruit kan....
Slot1/A was een grote fout. Haakse verbindingen zijn eenmal slecht voor hoge frequenties en de afstanden van Processor tot bus was ook veel groter. De teruggang naar een socket was toen al voorspelbaar.
Ik denk ook dat de markt op zich niet veel verloopt waardoor de BX het een lange tijd blijft doen. De 820 moest het worden met nieuw "supersnel" geheugen, uiteindelijk bleek de BX met standaard SDRAM toch net zo snel of soms sneller te werken. Maar ook veel PII/III modellen voldoen ruimschoots aan de huidige applicaties waardoor de vraag om snelheid wat minder is.
Maar ook bij mij is het idee gerezen dat de volgende PC een AMD XP moet worden waar ik hopelijk weer een 2-3 jaar vooruit kan....
Persoonlijk denk ik dat Intel er niet van baalt; was de beste chipset die je kon krijgen destijds, is heel erg veel verkocht en heeft zeker meegeholpen aan Intels goede naam. Al het spul voor de P!!! en Celeron wat er na kwam is in de basis inferieur aan de BX.
Just pick a dead end and chill out 'till you die.
Verwijderd
Het levert intel nu nog geld op, mensen kopen nu eerder een slot1-P3, of P3-met-converter dan hoeven zu hun moederbordje niet weg te doen.
Als intel dat niet zou doen, denk ik dat veel van die mensen toch een amd gaan kopen, en dan verdient intel er geen hol meer aan.
Als intel dat niet zou doen, denk ik dat veel van die mensen toch een amd gaan kopen, en dan verdient intel er geen hol meer aan.
Bovendien over ong een jaartje of 2/3 misschien 5, gaan al die BX gebruikers erover denken (en het zijn er best veel) om een nieuwe pc aan te schaffen. En daar zullen weer veel intels bijzitten omdat ze daar goede ervaringen mee hebben.
Pagina: 1