Toon posts:

van pentium 133 > 200

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag van mijn pentium 133mhz af en er een pentium 200mhz inzetten. ik krijg die pentium 200 met een cooler erbij, nou vroeg ik me af kan ik gewoon die ouwe eruit halen en de nieuwe erin zetten met nieuwe koelblokje, opstarten and that's it??? of moet ik nog andere maatregelen nemen???

(mijn moederboard ondersteund tot 200 mhz, dus dat zit goed)

alvast bedankt.

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14

Mooody

elmoody

ja dat moet alles zijn...

als je moederbord het ondersteunt is er niets aan de hand...je zou nu alvast je bios kunnen updaten, zodat je geen verassingen zal krijgen...
verwacht niet teveel snelheidswinst he ;)

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 14:18 schreef Moody het volgende:
Nee, bij veel oudere pentium moederborden moet je eerst ook de jumpertjes nog even goed instellen voor de nieuw te plaatsten CPU. Dus check dat eerst even...

• BN
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-10-2024

BN

Effe multiplier aanpassen op mobo........

"Grandma was slow, but she was old....!!"

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Hmm.. Ben het niet helemaal met het vorige antwoord eens..
(van moody dus!)

Als jij een ouder bord hebt, heb je ook kans dat je nog even wat jumpers goed moet zetten.. De P133 heeft namelijk een multiplier van 2x, en de nieuwe een MP van 3x. Dat moet je misschien dus ook nog instellen..

De nieuwe P200, is dat overigens een non-MMX versie? Anders is het weer een ander verhaal natuurlijk!

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 06 november 2001 14:21 schreef BN het volgende:
Effe multiplier aanpassen op mobo........
Voltage ook van 3.3>3.5

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

[weer te laat, moet maar ff blindleren typen]

Verwijderd

Topicstarter
jumpers effe verstellen, klopt ja was ik ook nog van plan. en het is geen mmx want dat trekt ie nie. maar....... voltage moet dat ook veranderd worden dus?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 14:18 schreef Moody het volgende:

als je moederbord het ondersteunt is er niets aan de hand...je zou nu alvast je bios kunnen updaten, zodat je geen verassingen zal krijgen...
verwacht niet teveel snelheidswinst he ;)
zal toch wel wat!!! schelen, of is het zinloos?

• Koelkasten
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-07 00:29

Koelkasten

har har koelkast op je knar

weet iemand eigenlijk een lijstje met voltage settings voor cpu's weet nog wel dat ik stad en ladn heb afgelopen om achter voltage te komen van een gekregen p133 :P

Sommige mensen....

Verwijderd

3,54 Volt t/m P200 (non-MMX)
2,8(core)/3,5 V. Pentium MMX serie (dual voltage CPU)

• bloasfist
  • Laatst online: 22-08 15:29

bloasfist

Slot-A Crew

Op dinsdag 06 november 2001 14:27 schreef demonz het volgende:

[..]

zal toch wel wat!!! schelen, of is het zinloos?
Tuurlijk scheelt het wel wat. Maar als je ECHT wat wil merken moet je toch eens >500mhz gaan.

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 06 november 2001 17:13 schreef bloasfist het volgende:

[..]

Tuurlijk scheelt het wel wat. Maar als je ECHT wat wil merken moet je toch eens >500mhz gaan.
Maarjah, dan moet je:
1. Een processor kopen die >500 is
2. Een moederbord kopen met het juiste socket en die ook >500 aankan
3. Nieuw geheugen (kleine kans dat je daar 72 pins geheugen in kan mikken, en bovendien wil je dat dan niet eens
4. Een nieuwe koeler kopen voor je processor
5. Een ATX-kast kopen met ATX voeding

Zeker weten dat je dit gaat merken, IN JE PROTEMONEE WEL TE VERSTAAN! >:)

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

oepsie, dubbelpost. verkeerde knop gebruikt. |:(

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

Verwijderd

Topicstarter
jongens jongens, het is voor in mijn hobby pc, ik weet wel hoe snel het gaat met 500 hele megahertzjes. O en AlepH, nog bedankt voor de voltages :7 .

• dion_b
  • Laatst online: 11:32

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 06 november 2001 19:16 schreef demonz het volgende:
jongens jongens, het is voor in mijn hobby pc, ik weet wel hoe snel het gaat met 500 hele megahertzjes. O en AlepH, nog bedankt voor de voltages :7 .
Heb je overigens geprobeerd hoe snel die 133 te OCen is- OK, sommigen hadden een lock, maar lang niet allemaal. In mijn ervaring zijn ze nagenoeg altijd stabiel op 166 te krijgen en soms (1x gelukt van de 10 ofzo) zelfs 200. In dat laaste geval heb je'm even snel maar dan met een 150% OC >:)

Overigens, als je mobo split voltage ondersteunt kun je zonder verdere upgrade een K6-2 erop kwakken op minimaal 400MHz (6x66 dmv 2x multipliers)- maar dat moet je weer gaan kopen etc- beetje overbodig tenzij je hobbybak DIVX moet kunnen spelen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 07 november 2001 00:06 schreef dion_b het volgende:

[..]

Heb je overigens geprobeerd hoe snel die 133 te OCen is- OK, sommigen hadden een lock, maar lang niet allemaal. In mijn ervaring zijn ze nagenoeg altijd stabiel op 166 te krijgen en soms (1x gelukt van de 10 ofzo) zelfs 200. In dat laaste geval heb je'm even snel maar dan met een 150% OC >:)

Overigens, als je mobo split voltage ondersteunt kun je zonder verdere upgrade een K6-2 erop kwakken op minimaal 400MHz (6x66 dmv 2x multipliers)- maar dat moet je weer gaan kopen etc- beetje overbodig tenzij je hobbybak DIVX moet kunnen spelen.
ik ben niet zo'n held in het OC, moet ik toch ook weer extra koeling regelen enzo. misschien dat ik de MP een halfje hoger zet, toch 166, maar ik weet dus niet wat ik dan verder moet doen met de koeling, kan ik dat gewoon houden zoals het nu is? en ik denk dat ie die amd k6 niet gaat trekken lijkt me sterk, alhoewel der wel een dual power plane op zit, is dit wat je bedoelde :?
Pagina: 1