Ik snap dat je bij beide pc's moet zorgen dat er bij de installatie van W98SE rekening mee gehouden moet zijn of dat ik die optie alsnog moet installeren.
Je hebt inderdaad een parallelle kabel nodig.. Dit is geen printerkabel, want die heeft een centronics interface aan 1 kant 
Als je een beetje handig bent kun je zo'n kabel wel zelf solderen..
Schema heb ik zo niet, maar ik weet dat het vroeger standaard bij fastlynx zat.. Misschien kun je wel iets vinden op internet!
Als je een beetje handig bent kun je zo'n kabel wel zelf solderen..
Schema heb ik zo niet, maar ik weet dat het vroeger standaard bij fastlynx zat.. Misschien kun je wel iets vinden op internet!
Verwijderd
Niet zelf beginnen aan zo'n kabel, gewoon bij de vobis en voor volgens mij 11 gulden ebn je klaar !!!.
ennuh het gaat wel errug traag.
ennuh het gaat wel errug traag.
Let wel op welke kabel je koopt, er zijn 2 soorten paralle kabels. De ene werkt wel met directe kabelverbinding in Windows, de andere niet.
Je kan ook met een seriële kabel (NUL-modem) werken, maar dit gaat nog trager.
Als je de verbinding maar een keer moet gebruiken om bestanden uit te wisselen kan dit wel handig zijn, maar het is zeker niet snel genoeg om regelmatig mee te werken. Een ethernet netwerkje aanleggen duurt ook niet lang, en is ook niet duur ( voor 120,- kan je al 2 100mbit kaartjes plus een cross-link kabel hebben)
Je kan ook met een seriële kabel (NUL-modem) werken, maar dit gaat nog trager.
Als je de verbinding maar een keer moet gebruiken om bestanden uit te wisselen kan dit wel handig zijn, maar het is zeker niet snel genoeg om regelmatig mee te werken. Een ethernet netwerkje aanleggen duurt ook niet lang, en is ook niet duur ( voor 120,- kan je al 2 100mbit kaartjes plus een cross-link kabel hebben)
Hail to the guardians of the watchtowers of the north
oeps foutje
Moest in ander venster
sorry
Moest in ander venster
sorry
Wèh zedde gij??
Kan dus parallel en serieel maar ook over USB......
voor parallel en serieel kun je het beste onder dos het programma FXlink gebruiken....dit gaat het snelst (sneller dan windows directe kabelverbinding.) De snelste manier is met een speciale FXlink-kabel...dit is een paralelle kabel die wat kruizingen heeft...hoe het precies zit weet ik niet meer, maar t ging redelijk snel (relatief gezien dan heh)
serieel kun je gewoon een nullmodemkabel pakken
USB heb je win95C of hoger voor nodig, maar gaat wel een stuk sneller
voor parallel en serieel kun je het beste onder dos het programma FXlink gebruiken....dit gaat het snelst (sneller dan windows directe kabelverbinding.) De snelste manier is met een speciale FXlink-kabel...dit is een paralelle kabel die wat kruizingen heeft...hoe het precies zit weet ik niet meer, maar t ging redelijk snel (relatief gezien dan heh)
serieel kun je gewoon een nullmodemkabel pakken
USB heb je win95C of hoger voor nodig, maar gaat wel een stuk sneller
Pagina: 1