[ASP]Waarom in VB dim as string en in VBScript nie

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
[ASP]Waarom in VB dim as string en in VBScript niet?

Ik heb een component dat in VB aangeroepen kan worden mbv de volgende code:
code:
1
2
3
4
5
6
    Dim p As Component
    Set p = New Component

Dim rr As String

p.GetVersion Date, rr

Nu wil ik dit implementeren in een ASP pagina, maar dim as string kan niet in VBScript en het moet wel (en dat component wordt niet aangepast :( )
Als ik namelijk geen 'dim rr as string' doe in VB doet-ie het in VB ook niet.
Waarom doet-ie het eigenlijk niet, en waarom kan het goewoon niet in VBScript?

Het component is van iemand anders, in C++ geschreven, en verwacht een pointer dan een BSTRING (wth that may be :?)

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

VBscript doet niet aan datatypes. Alles is variant. Makkelijk, niet altijd handig.
je kan Dim rr doen, en 'm meegeven als Cstr(rr) dan converteer (cast?) je 'm naar een string, en dan zou het moeten werken.
Componentje kun je ook niet dimmen als Dim blah As component, dat wordt iets als
Dim blah
Set blah = Server.CreateObject("component.class")

Exact expert nodig?

Verwijderd

Wat je wel erg veel ziet is dat men bij VBScript er toch achter zet 'As String ofzo. Dit, omdat teneerste dan gelijk duidelijk is om wat voor datatype het zou gaan, en mocht je later alles in een component willen gooien het voor een groot deel sleur-en-pleur wordt.

• Arjan A
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:57

Arjan A

Cenosillicafoob

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 13:58 schreef CrazyD_at_work het volgende:
VBscript doet niet aan datatypes. Alles is variant. Makkelijk, niet altijd handig.
je kan Dim rr doen, en 'm meegeven als Cstr(rr) dan converteer (cast?) je 'm naar een string, en dan zou het moeten werken.
Componentje kun je ook niet dimmen als Dim blah As component, dat wordt iets als
Dim blah
Set blah = Server.CreateObject("component.class")
cstr had ik al geprobeerd, werkt helaas niet.
server.createobject had ik ook gedaan, ik ff gecopied/paste uit een VB-proggie dat het wel deed.

De enige manier om dat component dus te benaderenis om een VB-component ertussen te zetten dat het andere component benadert, en dan de data aan de ASP doorgeeft, niet? 't Werkt bij mij nu wel, maar ik vind het geen mooie oplossing.

Canon EOS | DJI M2P
Fotoblog · Mijn werk aan jouw muur

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:17

Basszje

Reisvaap!]

Zoals je het uitlegt moet je idd ff casten ( cstr dus ) .
Super irri, ik begrijp ook niet waarom die variant bestaan :(

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.