Voordelen van 64 bit netwerkkaarten PCI?

Pagina: 1
Acties:
  • 200 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Halo_Master
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-04 15:41

Halo_Master

kan het cooler , pleaze?

Topicstarter
Ik zit eraan te denken een server te gaan bouwen , voor online games , ik zat te denken aan een dual AMD (Tyan mobo) ik wil alleen weten wat nu de voordelen zijn van de 64 bit pci sloten in combinatie met 64 bit netwerkkaarten , is dit voor een grotere snelheid(ik heb chello) of voor meerdere aansluitingen op 1 kaart.

Intel PIV 3.0@3600Mhz,2xiwaki md-15R en 1xswiftech mcp600, 4x xlr120 rad in externe boxes,dfi lanparty pro 875B,geil 512 mb pc4200, Ati Radeon 9800 pro,Audigy2,Silicon Graphics F180 (18,1 inch TFT)

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:19
misschien een flauwe vraag, maar toch: Wat denk je zelf? Wat begrenst in jouw ogen je internetsnelheid? Je netwerkkaart op dit moment of het kabelmodem? (ik hou ervan mensen zelf te laten denken, zeker als het antwoord eigenlijk nogal voor de hand ligt)

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

op zon 64 bit pci kun je een gigabit ethernet kaart instoppen en das wel wat sneller als een 10/100 mbit..

• MP83
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 31-01 18:11
64bit kaarten hebben meer bandbreedte dan 32bits kaarten... :7

Je internet zal er niet echt sneller van worden omdat je NIC niet de bottleneck is maar Chello :+ :P

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
ik weet niet voor wie je die games wilt gaan hosten maar als dit voor mensen die van af het internet komen dan heb je er niet zo veel aan want je isp (in dit geval chello) zorgt er voor dat je maar 15 KB upload heb en niet je kaart. maar als je voor het netwerk games zou willen hosten zou je aan een gewoone 100mbit kaart al genoeg hebben.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

64bit pci heb je pas nodig voor gigabit ethernet en het lijkt me niet (kosten, veel te heavy, ...) dat je dat wilt gebruiken...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• 0siris
  • Laatst online: 17:19
Op dinsdag 06 november 2001 13:34 schreef Dymlos het volgende:
op zon 64 bit pci kun je een gigabit ethernet kaart instoppen en das wel wat sneller als een 10/100 mbit..
Bestaan er geen 32bits 10/100/1000 pci-netwerkkaartjes dan?
Maar bij Chello hoef je inderdaad niet te verwachten dat het prima gaat allemaal. Ik kan maar een man of 4 tegelijk kwijt in een Return To Castle Wolfenstein sessie (moet nog kijken of dat met versie 2 van de MPTest beter is inmiddels). Met unreal tournament ging het ietsje beter. Maar verwacht niet dat je een man of 15 tegelijk kan bedienen met nog een lage ping ook, dat gaat niet :(

ach...in een volgend leven lach je er om!

Verwijderd

Het kan voor een lokale LAN party wel zin hebben, denk ik. Maar alleen als je in überdure spullen wilt investeren, je hebt met je GBit netwerkkaart (in je 64 bits slot) al een duur kaartje vast, maar er zal ook een switch bij moeten die GBit netwerkverkeer aankan. Zo kun je met één switch dan meerdere poorten full-duplex 100 MBit aanbieden, maar je moet je toch echt afvragen waar je die bandbreedte voor gaat gebruiken (je kunt op elke poort zo'n 100 MB/sec wegzetten, vooropgesteld dat de client dat kan verstouwen en dat je eigen pc/server dat kan leveren aan meerdere clients). Al kun je natuurlijk altijd nog zeggen dat die trage LAN-party NIET aan jouw systeem lag :). Een kabelmodem heeft in de regel niet meer dan één 10 MBits aansluiting, dus als je dat eraan wilt hangen moet je òf een 10/100/1000 MBit triple speed switch kopen, òf een extra 10/100 kaartje alleen aan het kabelmodem hangen (kun je gelijk proxy'en).

Een 32 bits 1000 MBit kaart kan op zich wel (132 MB/s is max voor PCI), maar dan zit je PCI bus wel bijna vol met dat netwerkverkeer. Redelijker is dan ook een 64 Bits PCI, die dubbel (33 MHz) of zelfs vier keer (66 MHz) zoveel biedt. De huidige Tyan borden met 760MP (dus geen MPX) bieden alleen 33 MHz 64-bits sloten met 264 MB/s doorvoersnelheid, maar voorlopig is dat zat voor thuis *D. Als je meer wilt moet je naar "echte" servers kijken met Mylex backplanes e.d. (en dan moet je ook "echt" geld meebrengen !)

• Oscar the Grouch
  • Laatst online: 20-08 22:46

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> NT

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1