E-mail sturen vanuit DOS

Pagina: 1
Acties:
  • 481 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Hutspot
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 09:46
Ik heb een eigen geschreven DOS programma en ik wil vauit dat programma e-mail versturen.
Weet iemand of dat kan en hoe.
kan dit rechtstreeks uit DOS of gaat 't dan via windows, outlook bv. (is wel een dosbox, onder windows dus)

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Ik heb een heel klein executive filetje (smtpsend.exe) en daar kan je vanuit de command line mee emailen (sturen).
Je typt dan de from, server en to fields in met command line switches. De body (text) van de email kan je ook achter de command line zetten, maar kan ook uit een text file worden gehaald.
Ik denk dat je em met google zo gevonden hebt, en anders zet ik em vanavond oid wel even online.

Wees consequent, maar niet altijd

• Hutspot
Hee bedankt, ziet er goed uit en is precies wat ik zoek

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

* Koffie heeft ook wel interesse naar dat proggie

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Hutspot
okee ziet er dus perfect uit alleen lukt het nog niet helemaal.
Ik doe waarschijnlijk iets fout bij het invoeren van de parameters op de commandline.
ik krijg in de error.log deze fout: Message Not Sent: Error formatting mail message.
D'r staat wel een hele kleine help met de volgorde van de parameters maar toch kom ik er niet.
"Ook",zou je eens een voorbeeld kunnen geven van zo'n commandline?
alvast bedankt

• Ook

Ook

Yes I can!

Dit gebruik ik achter mijn snelkoppeling:

"C:\Program Files\SMTP Send\smtpsend.exe" -fmijneigen@email.nl -temail@adres1.nl -temail@adres2.nl -hmail.chello.nl -sOnderwerp hier zetten -imailbody.txt

In dit voorbeeld wordt er dus een email verstuurd afkomstig van mijneigen@email.nl aan de volgende adressen:
email@adres1.nl &
email@adres2.nl

Dit gaat via mijn mail server (mail.chello.nl dus) met als onderwerp Onderwerp hier zetten. De body van de email staat in mailbody.txt wat weer in hetzelfde mapje staat als smtpsend.exe zelf.
Als ik nu de snelkoppeling run zie ik ook wat er gebeurt en waar ie mee bezig is (dus dat de mail verzonden is enzo).

• Hutspot
Ik denk dat jij dan een andere versie hebt want bij mij lukt 't zo echt niet.
Het is ondertussen wel gelukt meel te versturen maar nog niet uit een bestand.
Als je jou versie even online zou willen zetten dan probeer ik 't vanavond ff met jou versie.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
DOS??? is dat niet dat proggie uit het stenen tijdperk??? toen mail nog per postduif ging??

iRacing Profiel

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-08 20:48

TheVMaster

Moderator WOS
Op dinsdag 06 november 2001 17:04 schreef kroegtijger het volgende:
DOS??? is dat niet dat proggie uit het stenen tijdperk??? toen mail nog per postduif ging??
Ehh..DOS...een proggie?!!? Hmm..het meest Stabiele M$ Operating System bedoel je :)

DiscVault - Beheer je fysieke schijvencollectie | Beschikbaar als Self-Hosted, iOS (ook TestFlight) en Android (beta).

• Hutspot
Op dinsdag 06 november 2001 17:15 schreef TheVisionMaster het volgende:

[..]

Ehh..DOS...een proggie?!!? Hmm..het meest Stabiele M$ Operating System bedoel je :)
Idd. DOS heb ik nog nooit zien crashen en dat kun je van windows nou niet direct zeggen............

• Ook

Ook

Yes I can!

Ik heb em hier ff online gezet. Ik hoop dat ie nu beter werkt!!
succes!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:19

CyBeRSPiN

sinds 2001

Op dinsdag 06 november 2001 17:18 schreef Hutspot het volgende:

[..]

Idd. DOS heb ik nog nooit zien crashen en dat kun je van windows nou niet direct zeggen............
Maar je moet natuurlijk wel 639,9 KB DOS geheugen vrij hebben.. ;) zit je weer te klooien met al die memorymanagers.. :'(
Pagina: 1