Toon posts:

[Counterstrike] Radeon of Geforce

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mogguh mensen!

Ik ben al jaren een tevreden gebruiker van ATI videokaarten. Op het moment heb ik een ATI Rage 128GL chipset op de videokaart, samen met 32 MB SDRAM.

Tot nu toe draaien alle spelletjes, ook mijn favoriet Counterstrike met alles op max detail en 1024*768.

Maar... mijn vader heeft een Powercolor Geforce2-MX (een standaard, niks geen mx200 of mx400 shit :r ).
En nu is bij hem net alles iets vlotter en het draait gewoon soepeler.

Op mijn PC heb ik 72 fps als ik stilsta, maar zodra de actie begint daalt dat naar 30 a 40 fps. Bij een smoke grenade zelfs naar 18 a 25 fps! |:(

Stelregel: zodra ik spellen niet meer kan spelen op 1024*768, 16bit, alles op max detail, koop een nieuwe videokaart.

Ik heb een Viewsonic 15" TFT scherm, de maximale resolutie is 1024*768 bij 75 herz.

Op 2D gebied zit ik heel vaak achter Word en Explorer voor school.

Mijn vraag:
Ik wil in CS de maximale frame rate bij de maximale resolutie/detail. Moet ik dan kiezen voor een Radeon 32 MB DDR of voor een Geforce2-MX? (budget technisch geen duurdere videokaarten)

Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Radeon :P

Verwijderd

Radeon.. DDR is altijd beter, en als je toch bezig bent, plug er ook wat meer RAM geheugen in. 32 mb is wel erruugg weining. (128 mb zou leuk zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 12:58 schreef V2 het volgende:
Radeon.. DDR is altijd beter, en als je toch bezig bent, plug er ook wat meer RAM geheugen in. 32 mb is wel erruugg weining. (128 mb zou leuk zijn)
LOL! ik bedoelde dat er op die videokaart 32 mb sdram zit ;)

in de pc zit 256mb (genoeg voor win98se)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De oude Radeon heeft problemen met smoke en ik geloof ook bloed, dus dat wordt nooit wat in CS, maar met oude radeon kun je wel anisotropische filtering aanzetten en dan ziet het er wel erg mooi uit, maar ja ze moeten niet een paar smokeboms op je dak gooien, dan heb je een probleem :(

De Radeon 8500 heeft geloof ik geen last meer van smoke, maar is denk ik een beetje boven budget.
(btw, ik zou geen MX kopen, een GF2 is er al voor iets van 300,- piek en de GF3 ti 200 heb ik al voor 589,- bij eynstein gezien, ik zou zeker even door sparen.)

Verwijderd

Als je een MX gaat kopen koop dan een MX400.

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Een Radeon geeft wel een stuk mooier beeld. Met anisotropic filtering op 128 bits (met een tweaker) wordt CS superscherp in de verte...

Verwijderd

mooi beeld op radeon klopt, maar als je monitor maar 1024x768 @ 75 Herz aan kan heeft dat natuurlijk ook geen zin..
Ik heb zelf een MX (standaard versie, zit dus tussen de mx 200 en 400 in) en haal heeele nette benchmarks na het op clocken :)

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Ik zag trouwens de Radeon 7500 voor 4nogwat in de pricewatch, maar omdat die kaart gebaseerd is op de oude Radeon zal die vast ook wel last hebben van smoke, maar misschien valt de inzinking erg mee, omdat hij een stuk harder loopt dan de Radeon 64 (290/230 ipv 185/185)

Verwijderd

En als je een GF2 wil kan je dnek ik het best voor de nieuwere Ti gaan.

TJa altijd hetzelde met die dingen, de ene maand fast, de volgende maand on par, nog een maand verder en het is ouwe meuk.

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:18

m0nk

16-09-2003 15.15

Ik heb zelf ook een readon gehad, wel een 32Mb DDR, nu heb ik een Asus V7700 GeForce 2 GTS gekocht en het draait alleem veel beter en stabieler, draai nu op 1024 op 85 fps standaard, ookal worden er 100 smokes voor me neus neergepleurd :)

Je moet gewoon kijken wat in jouw budget past, maar ik zou voor de Geforce 2 gaan.

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Verwijderd

Radeon 7500, absoluut, is echt snel voor wat je er voor moet betalen. Beeldkwaliteit is ook goed, vooral als je een TFT scherm hebt erg handig. En achter Word/Excel wil je wel een goede beeldkwaliteit.
De beeldkwaliteit van een GeForce2 MX is trouwens erg slecht.

Kost maar 400-500 piek :)

http://www.tweakers.net/pricewatch/21665

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 16:00 schreef MastahBlastah het volgende:
Ik heb zelf ook een readon gehad, wel een 32Mb DDR, nu heb ik een Asus V7700 GeForce 2 GTS gekocht en het draait alleem veel beter en stabieler, draai nu op 1024 op 85 fps standaard, ookal worden er 100 smokes voor me neus neergepleurd :)

Je moet gewoon kijken wat in jouw budget past, maar ik zou voor de Geforce 2 gaan.
Een Radeon 32MB DDR moet je ook niet vergelijken met een GeForce2 GTS |:(

Dat is net als: ik had eerst een GeForce2 MX, heb nu een GeForce3, echt veel sneller |:( |:( |:(

Een Radeon 32MB DDR is vergelijkbaar met een GeForce2 MX kwa prijs/prestatie.
Pagina: 1