Toon posts:

schelden en alles wat erbij hoort

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
zou jullie een filter kunnen instellen dat bepaalde woorden blocked of weghaald: ik zit te denken aan(vervellend dat ik zelf moet schrijven) kanker, typhus, tering en allees wat er op lijkt

kijk naardit topic en je weet wat ik bedoelt:

[topic=311782/1] de reactie van HU9O bedoel, maar dat zullen jullie wel begrijpen

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 05-09 08:51
Goed idee...

Voor :Y)

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Hmm, dus als je wilt meedelen dat een goede vriend/kennis/familielid aan kanker is overleden mag dat niet meer volgens jou? Die worden dan óók geblocked...

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

****pit voicerecorder. Jaja .. dat soort taferelen :+

Verwijderd

Een woordenfilter is out of the question (zie reply wildhagen)

Een userfilter zou IMHO beter zijn.

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:12

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit soort dingen zie ik niet echt zitten. Ten eerste moeten mensen gewoon het fatsoen hebben om niet te gaan schelden, en als ze kwaad willen dan lukt dat ze toch wel, ook al wordt er op wat voor manier dan ook gefilterd.

Ten tweede is er nog een technisch bezwaar, want al dat soort zomaar filteren kun je niet maken. Kanker is een ziekte waar je een heel normaal gesprek over kunt voeren, en dat zou zomaar in HK, SG, NSTM of W&L kunnen. Hetzelfde geldt voor talloze andere ziektes die je kunt misbruiken om te schelden.

Dus technisch is het onmogelijk, en ik vind het erg triest als dit soort maatregelen werkelijk nodig zijn om mensen ervan te weerhouden zich te misdragen.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Hu9o
  • Laatst online: 02-12 19:57

Hu9o

Schokkend

Ik vind toch even dat ik hier op moet reageren, omdat het over mij persoonlijk gaat. Ik ben niet het soort persoon die de hele dag iedereen en bij elke zin loopt de vloeken of te schelden. Juist in tegendeel. MAAR, over de mensen die mijn favoriete spel lopen te verzieken heb ik geen goed woord voor over.

Het betreffende topic had ik even snel getyped voordat ik weg ging. Het was inderdaad beter geweest als ik even een * had gebruikt ipv van de A. Als ik jou of iemand anders daarmee gekwetst heb, spijt mij dat heel zeer.

Doe voor de lol maar even een search naar het woord kanker. Dit levert ontiegelijk veel resultaten op. Het jammere vind ik dat jij daar niet naar refereert, maar slechts 1 persoon neemt. *DIT is niet bedoelt als flame naar jou.

Maar het idee van een filter vind ik persoonlijk wel een goed idee, vooral om de woorden zoals LOL, ROFL en natuurlijk die eerder genoemde woorden. Maar wat die woorden zijn zal toch voor iedereen anders zijn.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 13:32 schreef Hu9o het volgende:
...vooral om de woorden zoals LOL, ROFL en natuurlijk die eerder genoemde woorden.
:D

Wat voor zin heeft om ^die woorden te filteren ?

En inderdaad, een filter moet gewoon niet nodig zijn. Strakke moderatie, en hard optreden tegen die vervuilers moet in principe gewoon genoeg zijn. :)

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 13:32 schreef Hu9o het volgende:
Het betreffende topic had ik even snel getyped voordat ik weg ging. Het was inderdaad beter geweest als ik even een * had gebruikt ipv van de A. Als ik jou of iemand anders daarmee gekwetst heb, spijt mij dat heel zeer.
Alsof k*nker minder erg is dan kanker?

Gebruik liever een gewoon woord, of gebruik meer woorden om je mening duidelijk te maken. Of als je gaat censureren, doe het dan goed. Van ^$(#^*)*( kan niemand wakker liggen (behalve dat het irritant leest).

Er wordt toch echt een klein beetje niveau van taalgebruik verwacht hier.

Verwijderd

Eigenlijk zie ik niet in waarom op een "publieke" plek zo'n filter uberhaupt nodig zou moeten zijn. Ik bedoel, in het echt zou je het ook weleens horen maar dan kijk je ff naar die persoon en weet je gelijk wat voor iemand et is. Et lijkt erop dat sommige users hier zoiets hebben van: Het is toch internet niemand ziet me enz enz. Er word gewoon vaak vergeten dat dit eigenlijk een gewone publieke plek is waar de normen en waarden van de normale mens tellen.

Wat ik probeer te zeggen is dat een "user" filter inderdaad gewoon een beter idee is, maar de users die deze woorden gebruiken maken zichzelf er in ieder geval niet populairder op.

Verwijderd

Das de maatschappij.

Wat zul je een zwaar leven hebben...

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 13:02 schreef Exirion het volgende:
Kanker is een ziekte waar je een heel normaal gesprek over kunt voeren, en dat zou zomaar in HK, SG, NSTM of W&L kunnen.
:{ :X

en ja, als je een keer zo een reply leest, iedereen kan een keer chagarijnig zijn ofzo
maar als het vaker gebeurt bij een user, en het dus ook opvalt, misschien een waarschuwing geven, en als het dan nog blijft een officiele waarschuwing ofzo?

dan hoef je niet aan die technische rambam (mooi woord :+) te beginnen, en blijft het forum een beetje menselijk :)

• veldmuis
  • Niet online
Op dinsdag 06 november 2001 19:07 schreef Tizzwat het volgende:
Das de maatschappij.

Wat zul je een zwaar leven hebben...
als je niet aan anderen denkt, zullen zij ook niet aan jou denken, en zal je leven nog zwaarder zijn :{

• steveman
  • Laatst online: 00:51

steveman

Comfortabel ten onder

Moraal ridders te paard!! Reit: [Counterstrike] autosw...

^logisch verantwoord

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Pagina: 1