Toon posts:

Webserver intern bijna niet te bereiken...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte tweakersvolk :9

Ik draai op mijn server (interne naam: 10.11.12.1) een webserver (Apache Win32). Nu heb ik hier de laatste tijd wat problemen mee. Als men vanaf buiten de de website (via Dyndns.org een naam eraan gegeven, te weten http://masterd.mine.nu) aanroept die op die webserver draait dan is er geen enkel probleem: alles werkt.

Alleen nu het rare: als ik vanaf mijn client PC (10.11.12.2) die Dyndns naam intik (http://masterd.mine.nu dus), dan wordt de pagina niet geladen! Ik moet echt 20 keer of meer op refresh drukken wil hij het eens een keer doen. Als ik het IP intik dat aan die Dyndns naam verbonden is intik, doet ie het ook niet :(

Probeer ik masterd.mine.nu te pingen vanaf me client pc (10.11.12.2), dan resolved hij hem wel normaal en heb ik geen packet loss.

Ik ging eerst kijken of het aan mijn pc lag, maar ik heb op mijn broers client pc gekeken (10.11.12.4) en daar heb ik precies hetzelfde probleem als hierboven beschreven :(

Dit komt ook duidelijk naar voren in mijn Random User Icons op GOT (die ook draaien op diezelfde webserver) waarbij ik bij het kijken vanaf me client pc altijd een kruisje krijg. Als ik op school zit (lees: vanaf buiten bekijk) laden de random icons altijd.

Verder heeft het niets met de firewall te maken want die laat intern verkeer gewoon toe. Wie weet waar het aan kan liggen? Ik snap er iig helemaal niks meer van...

Verwijderd

en als je het lokale adres checkt? kom je dan wel gewoon bij de webpagina uit?

• luckyme_
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zou het kunnen zijn dat het een proxy probleem is?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
zit je soms op ADSL?? heb namelijk net zoiets....als ik van binnenuit mn eigen netwerk naar mn eigen externe IP-adres ga(dus 62.251.xx.xx) dan krijg ik niks te zien....sterker nog..ik moet mn modem resetten om weer te kunnen internetten....als ik vanaf een ander ipadres (dus via bv een analoge modem inbellen naar een provider) mn eigen ipadres wil bereiken (die 62.251.xx.xx) dan werkt alles goed.... als ik mn server in t netwerk wil bereiken dan moet ik het interne ip pakken (dus 10.0.0.150)
heel raar...weet ook niet waardoor t komt.....

iRacing Profiel

Verwijderd

je gaat echt wel naar buiten, dyndns verwijst deze hostnaam naar je wan ethernet adapter, en daarvandaan moet je dus gemapped naar binnen, een beter oplossing is een eigen dns draaien of gewoon op http://[ip adres server] te connecten.

RGZ

MASH

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 13:08 schreef Kertje het volgende:
en als je het lokale adres checkt? kom je dan wel gewoon bij de webpagina uit?
Als ik 10.11.12.1 (de server dus) intik dan laadt hij wel in 1 keer.... Vaag he?

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 15:55 schreef MASH_MAN het volgende:
[knip]
of gewoon op http://[ip adres server] te connecten.

RGZ

MASH
Ja maar ik wil juist, voor bepaalde dingen, mijn dyndns naam gebruiken... alleen laadt hij dan steeds niet (en op GOT zie ik dan geen plaatjes die nota bene van me eigen server afkomen)

Verwijderd

Topicstarter
Nog wat rondgevraagd maar het schijnt een erg vaag probleem te zijn... Kom er maar niet uit :(

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> NT

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Bekend probleem,zou ook niet weten hoe het op te lossen is of te verklaren. Maar in ieder geval weet ik het volgende.

Als je je externe IP(of hostname) intikt in je browser gaat dit niet goed. Pagina kan niet gevonden worden. Maar dit is dus alleen het geval bij jou. Mensen die van af een andere internet connectie jouw IP intikken hebben geen problemen.

Tis een probleem van ADSL (in mij geval, weet niet of je ook ADSL hebt). Maar in ieder geval ben jij dus de enige met dat probleem omdat de page op jouw IP draait. (heb net nog voor je gekeken, en het werkt perfect)

Rampen bak 2004

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-08 15:11
Eigen DNS servertje (bijv in winroute) moet dit kunnen oplossen. Desnoods je hosts file even editten.
Pagina: 1