Mobo of proc kapot?

Pagina: 1
Acties:

• Byteripper
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-02 18:10

Byteripper

The bytes make the rip.

Topicstarter
Hellow,

Ik heb een AMD K7T Pro2A met Duron 700 processor @ 900Mhz.
Nu heb ik het volgende probleem:
Op een gegeven moment startte mijn computer niet meer op, dus ik op lagere snelheid geprobeerd/lijntjes opnieuw getekend enz maar maakte niets uit.
Daarna had ik, dat als ik mijn computer aanzette, deze meteen (binnen 1/2 seconde) weer uitging. Als ik de processor uit het moederbord haal, blijft de computer wel aan staan (start alleen niet op omdat er dus geen proc is...)

Volgens mij zit er in voedingen een of andere "kortsluitingsbeveiliging" die de stroom meteen uitschakelt als er zich ergens in het circuit kortsluiting bevindt. Ik denk dus dat mijn processor kapot is, omdat deze kortsluiting veroorzaakt waardoor mijn computer meteen weer uitgaat. Zonder processor gaat alles wel gewoon aan.

Klopt dit? Oftewel: moet ik een nieuwe processor of een nieuw moederbord halen?

Alvast bedankt!

Verwijderd

als je pc zomaar uitgaat na 1/2 seconde maakt je voeding misschien contact met je kast? controleer de schroefjes van je mobo eens...

en hoor je helemaal geen piepjes als je proc erin zit? zo ja, check je mobo boekje wat bij het aantal piepjes hoort, dan weet je het meteen

Verwijderd

Je kan beter de lijntjes ff wegpoetsen met spiritus...

en er opnieuw indoen, zet je MOBO op jumperstand.
HAAL NEVER EVER onderdelen uit je kast als deze in het stopcontact zit... dan zijn die onderdelen gelijk brak (vaak)

Verwijderd

maybe CPU defect. ;(

Verwijderd

Maybe de beveiliging van het moederbord..

Controleer het boekje hoe je je BIOS hardware matig kan resetten... En niet door alleen de bios batterij eruit te halen.

Als dat niet werkt vrees ik dat je duron kaduk is.