Toon posts:

Beschermfout (mem-probleem?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem:

meestal als ik de computer opstart krijg ik de volgende fout:

er is een beschermfout opgetreden. u dient uw computer opnieuw op te starten.

ik draai win 95.

Verder:

Amd K6-2 350. 224 MB Ram 100 MHz.

Waardoor komt deze foutmelding en hoe kan ik deze oplossen?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

Dit treedt volgens mij meestal op als er een stukje corrupt (geraakte)e software geinstalleerd is of als er een stuk geheugen corrupt geraakt is. Je kan kijken wat er tijdens het opstarten allemaal geladen word (virusscanners etc) en deze deinstalleren, je kan een geheugentesttooltje draaien om te kijken of al je geheugenmodules goed werken, of een back-up maken en win95 opnieuw installeren (dit laatste is het eenvoudigst en levert vaan ook nog eens een snleer systeem op aangezien windows nogal snel "vervuild" raakt).

Het is meestal eerder een software probleem dan een hardware probleem, er wordt waarschijnlijk een reeds gebruikt stukje geheugen aangesproken.

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 06 november 2001 12:01 schreef Elteor het volgende:
Dit treedt volgens mij meestal op als er een stukje corrupt (geraakte)e software geinstalleerd is of als er een stuk geheugen corrupt geraakt is. Je kan kijken wat er tijdens het opstarten allemaal geladen word (virusscanners etc) en deze deinstalleren, je kan een geheugentesttooltje draaien om te kijken of al je geheugenmodules goed werken, of een back-up maken en win95 opnieuw installeren (dit laatste is het eenvoudigst en levert vaan ook nog eens een snleer systeem op aangezien windows nogal snel "vervuild" raakt).

Het is meestal eerder een software probleem dan een hardware probleem, er wordt waarschijnlijk een reeds gebruikt stukje geheugen aangesproken.
wat is een goed proggie om je geheugen te testen?

• Elteor
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-12-2021

Elteor

doet wat met computers ....

De search geeft o.a. de volgende mogelijkheden :

[topic=7966]
[topic=77481]
[topic=123388]
[topic=157654]
[topic=161552]
[topic=10418]

bij tweakfiles of download.com zal er vast wel eentje te vinden zijn :)

Suc6

Distributed Computing - TEB - Elteor-statspage

Verwijderd

Heb je de windows 95 update voor AMD processoren >350mhz al eens gedraaid. Zonder loopt de "Software timing loop" niet goed:

Zie Hier

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het "opgelost" door mijn pci settings te veranderen in m'n bios.

maar ... ik heb nu het volgende probleem... als ik ongeveer een kwartier zit te internetten krijg ik de foutmelding dat er een beschermingfout is opgetreden... ik moet dan opnieuw opstarten.. en als ik op enter druk gaat m'n pc zelfs uit!

wie kan me helpen bij dit probleem... ik wordt er een beetje gestoord van.!

• Snow_King
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:08

Snow_King

Konijn is stoer!

Had ik ook met mijn AMD k6-2 350Mhz die is onderhand wel overleden maarja. Dat kwam volgens de personen bij onze lokale PC zaak dat win95 die proc niet ondersteunde en dat zeiden ze op de AMD site ook als je er gewoon win98 op zet of als je een x win95 in komt een tooltje downed van ADM.com is alles verholpen. ;)

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23-08 20:42

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Move HA -> PMG

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1