[ASP] Bij de ene hoster wel, bij de andere niet?

Pagina: 1
Acties:

• Scharnout
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 21:17
Dit is echt heel raar.

Ik denk ook dat ik geld kan gaan verdienen met internet, dus hop, programmeren. Nou ja ik niet, maar iemand anders voor mij. Ik goede hostingpino zoeken. Leaseweb. Erg goed moet ik zeggen, maar dat is mijn probleem niet.

De hele site klaar. Ik zet het online (offline werkte het prima). BAM. Vastloper "syntax error insert into blablabla". Programmeur zoekt zich ellendig en kan niet echt iets vinden. Hij zet het eens op zijn eigen site en wat denk je ... geen problemen. Kan iemand me helpen. De helpdesk van Leaseweb is ook clueless.

Voor meer gegevens moet je maar roepen.

Dank alvast

And Bob's your uncle ...

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Duz omdat de helpdesk daar gebrekkig is kom je hier, en je wilt ook nog snel geld verdienen, en je geeft ook nog niet eens aan wat je error is.

Sure.

• Glock
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
database opnieuw erin flikkeren?

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:46

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

De helpdesk van je provider is clueless? Andere provider zoeken.. zij zijn de provider.. zij worden geacht er verstand van te hebben..

Maar goed... wat gaat mis? Welke regel code? etc.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-09 17:41
Geef eerst maar het stuk code waar het foutgaat. Dan valt er misschien iets uit te halen..... Meer dan dat weet ik ook niet van ASP.... (gelukkig)

• Crazy D
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:12

Crazy D

I think we should take a look.

Je vraag ziet er een beetje uit alsof je verwacht dat wij wel ff een oplossing fixen....

Check de exacte error melding, meestal staat er wel iets bij wat er dan niet goed is. Of iig welke regel, en check die regel eens....

Exact expert nodig?

Verwijderd

En check je mail even ;)

Verwijderd

:'( :'( :'( :'( :'( :'(

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

Op dinsdag 06 november 2001 12:12 schreef Segunda@Tweakers het volgende:
:'( :'( :'( :'( :'( :'(
bedankt voor deze constructieve mededeling?

en starter
leg je probleem eens DUIDELIJK uit

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

• Scharnout
Op dinsdag 06 november 2001 11:55 schreef raptorix het volgende:
Duz omdat de helpdesk daar gebrekkig is kom je hier, en je wilt ook nog snel geld verdienen, en je geeft ook nog niet eens aan wat je error is.

Sure.
Bedankt voor je sympathieke hulp. :r

Ik had er toch bijgezet dat er om meer gegevens gevraagd kon worden en dat ik er nou geld wil verdienen is mijn probleem ;) maar ik wou het gewoon leuk brengen :7

De helpdesk kijkt er nu ook weer naar. Het is zeg maar dat je walkman het wel doet in de tram maar niet meer in de trein, dus de code zal niet veel uitmaken, maar hier is ie dan (hij werkt dus gewoon op een andere pagina).

Code:
sql2="INSERT into KLANTGEGEVENS(KLANTNUMMER, VOORNAAM, ACHTERNAAM,ADRES,POSTCODE,WOONPLAATS,GESLACHT,TELEFOONNUMMER,MOBIELNUMMER,FAXNUMMER,EMAILADRES,PASSWORD) Values('"& KLANTNUMMER &"','"& VOORNAAM&"','"& ACHTERNAAM &"','"& ADRES &"','"& POSTCODE&"','"& WOONPLAATS &"','"& GESLACHT &"','"& TELEFOONNUMMER &"','"& MOBIELNUMMER&"','"& FAXNUMMER &"','"& EMAIL &"','"& PASSWORD &"')"
Set oRS = oConn.Execute(sql2)

And Bob's your uncle ...

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16-09 15:46
Op dinsdag 06 november 2001 13:37 schreef Scharnout het volgende:

[..]

Bedankt voor je sympathieke hulp. :r

Ik had er toch bijgezet dat er om meer gegevens gevraagd kon worden en dat ik er nou geld wil verdienen is mijn probleem ;) maar ik wou het gewoon leuk brengen :7

De helpdesk kijkt er nu ook weer naar. Het is zeg maar dat je walkman het wel doet in de tram maar niet meer in de trein, dus de code zal niet veel uitmaken, maar hier is ie dan (hij werkt dus gewoon op een andere pagina).

Code:
sql2="INSERT into KLANTGEGEVENS(KLANTNUMMER, VOORNAAM, ACHTERNAAM,ADRES,POSTCODE,WOONPLAATS,GESLACHT,TELEFOONNUMMER,MOBIELNUMMER,FAXNUMMER,EMAILADRES,PASSWORD) Values('"& KLANTNUMMER &"','"& VOORNAAM&"','"& ACHTERNAAM &"','"& ADRES &"','"& POSTCODE&"','"& WOONPLAATS &"','"& GESLACHT &"','"& TELEFOONNUMMER &"','"& MOBIELNUMMER&"','"& FAXNUMMER &"','"& EMAIL &"','"& PASSWORD &"')"
Set oRS = oConn.Execute(sql2)
Probeer je code eens overzichtelijker nee te zetten. En doe eens een response.write van de code...dan kunnen we pas zien wat er mis mee is

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 13:37 schreef Scharnout het volgende:
code:
1
sql2="INSERT into KLANTGEGEVENS(KLANTNUMMER, VOORNAAM, ....
Zet eens een spatie tussen KLANTGEGEVENS en (KLANTNUMMER, ...
En doe eens voor je execute een response.write sql2

• raptorix
Als je nou eerst zo slim bent om je errorcode te posten worden we misschien wat wijzer, de manier waarop je trouwens je vraag stelt komt nogal over alsof hier een soort vervangende helpdesk zit.

• Scharnout
Op dinsdag 06 november 2001 14:12 schreef raptorix het volgende:
Als je nou eerst zo slim bent om je errorcode te posten worden we misschien wat wijzer, de manier waarop je trouwens je vraag stelt komt nogal over alsof hier een soort vervangende helpdesk zit.
Oh? helpen we elkaar hier niet dan? Hoe moet ik het dan zien. Ik zit vast en vraag hulp aan mede-intergebruikers. Maar boven dat niveau ben jij allang verheven natuurlijk.

de voutmelding:
Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in INSERT INTO statement.

/vvk/menu/storten3.asp, line 61
Helaas kan ik vanaf mijn werk niet op mijn ftp en kan ik geen response.write geven anders had ik dat al gedaan.
Line 61 is alles van "sql2" tot "set.oRS".

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Het probleem zit hem in de veldnamen. PASSWORD is een gereserveerd woord en mag dus niet als veldnaam voorkomen. Hernoem deze (fldPassword) en het zou wel moeten werken.
Een manier om van het probleem van gereserveerde woorden af te zijn is om veldnamen te laten beginnen met fld, tabelnamen met tbl.

• raptorix
Dat lijkt idd het probleem, je kan dit nog eens extra controleren door het sql statement af te drukken en te runnen in het query scherm, overigens hoef je niet zo beledigt te doen, als je ziet dat 50% van de vragen in dit form gewoon zonder code of maar zelfs zonder taal worden gepost dan snap je misschien waar die irritatie van voorkomt, zal het nog leuker vertellen, dat ik van zowiezo 5 mensen al weet dat ze geen zin meer hebben op dit soort vragen in te gaan omdat ze zowiets hebben, hun geen moeite doen, dan ik ook geen moeite doen.

• Scharnout
Thanks all!! Ik ga het gelijk proberen als ik thuis ben.

Mede dank aan leaseweb!!

To Raptorix:
Doe in eersts instantie nooit beledigd, maar voelde me nogal aangevallen. Ik weet dat ik wel eens onvolledige info geef, daarom geef ik altijd te kennen of er nog meer info nodig is. Maar zand erover. We moeten blij zijn dat er zoiets als dit is!! Dikke pluim voor iedereen die daaraan bijdraagt!! B-)

And Bob's your uncle ...

Verwijderd

Op dinsdag 06 november 2001 14:43 schreef raptorix het volgende:
je kan dit nog eens extra controleren door het sql statement af te drukken en te runnen in het query scherm
Alleen het domme is dat je in Access dit wel kunt gebruiken, alleen, wanneer je via een ASP-pagina (OLEDB) dit probeert, je dus die vage error krijgt. Tis echter gewoon een kwestie van zoeken (Google geeft al bij de 1e hit de oplossing)

• raptorix
Op dinsdag 06 november 2001 14:59 schreef ml1 het volgende:

[..]

Alleen het domme is dat je in Access dit wel kunt gebruiken, alleen, wanneer je via een ASP-pagina (OLEDB) dit probeert, je dus die vage error krijgt. Tis echter gewoon een kwestie van zoeken (Google geeft al bij de 1e hit de oplossing)
In dit geval wel, maar wanneer ie in access goed gaat en in asp niet is dat vaak al nuttige info.
Pagina: 1